Mai körkérdés...

BDSM Blogok » Blog - SunFlower88 » Mai körkérdés...
2018. 10. 31. 07:37 | Megjelent: 1753x
Mi a különbség az agresszió és az erőszak között? Hogyan tudnátok ezt megfogalmazni?

És mit gondoltok, a kettő közül melyik az amelyik inkább szolgál minket? Amelyik képes építeni, előre vinni minket?

Majd én is kifejtem a véleményem, de előtte kíváncsi lennék a tiétekre...

Hozzászólások (29)


Törölt felhasználó
#316043 | 2018. 11. 02. 01:52
Így van: erőszakos nem csak tettben lehet lenni, hanem verbálisan is, sőt ráutaló magatartással is.
Törölt felhasználó
#315974 | 2018. 11. 01. 14:30
ez az arrogancia nem más, mint verbális erőszak :)
Törölt felhasználó
#315972 | 2018. 11. 01. 14:16
" úgy szájon váglak, hogy fogad se marad! "
Ha csak mondom, akkor arrogancia, ha meg is teszem , akkor erőszak.
Törölt felhasználó
#315961 | 2018. 11. 01. 10:56
Nem hasonlitas a lenyeg, es nem is tortent hasonlitas. Pusztan celoztam a gyokerekre. Egyebkent nem az ember az egyetlen amely kepes tudatosan cselekedni, a csirak mar tobb intelligens fajnal mefigyelhetoek. Bar ez tenylegesen lenyegtelen az eredeti kerdes szempontjabol.

A jovo a multra tamaszkodik, jelenleg eroszak nelkul nem tudunk elni.
Ha rakenyszeritem a gyereket az iskolaba menetelre, eroszakot alkalmazok. Valamilyen szintes es formaban jelen van minden teruleten az eletunknek.

Ha a gyerek iskola helyett a szobajaba megy, ahova nekem nincs bejarasom, de en megis utana megyek, akkor teruleti agressziot kovetek el.

Milyen lesz a jovo? Nem tudom. Azert mondtam, Pl. ha olyba lesz az agyunk mint egy szamitogep, azzal megszunik a kell. Akkor az eroszak is eltunik.
Törölt felhasználó
#315960 | 2018. 11. 01. 10:20
Az erőszak, ... Ne hasonl
ítsuk magunkat az állatvilához.
Nem múlt a fontos, hanem a jövő.
Törölt felhasználó
#315959 | 2018. 11. 01. 09:23
:)
Ezért nem kell elnézésemet kérned.
Igen, nem neked válaszoltam.
A kényszerítés is erőszak. Tehát ha a mama a legnagyobb szeretettel szeretne még egy tányér levest letolni a torkodon, de te már nem ennél, akkor erőszakoskodik.
Az erőszak definíció szerint szándékos, tudatos magatartást feltételez - tehát az állatoknál nem beszélhetünk erőszakról, akkor sem ha kegyetlenkednek.
Törölt felhasználó
#315956 | 2018. 11. 01. 06:52
Elnézésedet kell kérjem, ugyanis elnéztem a számot "923"
Törölt felhasználó
#315955 | 2018. 11. 01. 06:47
Tudom, #315879. :)

De ha eltekintünk a nyelvészkedéstől, a lényeg akkor is érthető.
Az erőszak nem csak embereknél fordul elő, és a hétköznapi életben, még élettelen dolgokkal kapcsolatos történésekre is használjuk.

Ha reggel a gyerek nem akar iskolába menni és rákényszerítem, hogy menjen, akkor erőszakos, vagy agresszív vagyok?
Törölt felhasználó
#315954 | 2018. 11. 01. 06:16
Nem éppen.
Pont arról van itt szó, hogy agresszió és erőszak nem azonos.
Az állatvilág tele van agresszióval.

De erőszak csak az emberek között fordul elő, mivel az tudatos, szándékolt tevékenység. És emellet az emberek agresszívek is. Nem csak egyesek. Mindenkiben van agresszió, csak a mértéke különbözik és a megnyilvánulása.

Mindkét fogalomnak van pontos definíciója, nem fedik egymást, csak összefüggésben vannak.
Törölt felhasználó
#315953 | 2018. 11. 01. 05:21
Kik szoktak hangoztatni, azt nem tudom. Meg tudna lenni az ember az eroszak nelkul, ha nem olyanna fejlodott volna az evolucio soran amilyen, ha az evolucio nem ugy mukodne ahogyan. Vegsosoron az evolucio maga az eroszak. Es meglehet majd egyszer eltunik az eroszak, az intelligencia vilagabol, ha majd a tudat szamitogepszeruen fog mukodni. Ha nem lesz aki kilog a sorbol. :)))
Törölt felhasználó
#315923 | 2018. 10. 31. 22:33
Nos, ezt azok szokták hangoztatni, akik nem tudnak meglenni erőszak nélkül.
Ember az emberrel meg tudna.
Törölt felhasználó
#315921 | 2018. 10. 31. 22:14
A BDSM-t en kivettem a kepbol. Az agresszio a termeszet resze, mindehol jelen van az allatvilagban is. Nelkule a vilag nem letezne ebben a formaban.
Törölt felhasználó
#315920 | 2018. 10. 31. 21:34
A nem szelíd, nálam nem szelídség szül.
És elemi erővel robban
Törölt felhasználó
#315919 | 2018. 10. 31. 21:29
Szerintem a blog írója nem a szelíd erőszakra gondolt.
És szerintem a keményebb, és durvább fedi a szelíd erőszakot is.
Törölt felhasználó
#315918 | 2018. 10. 31. 21:22
A "szelíd erőszak" igenis tud előre vinni. Engem legalább is tud.
Az agresszió viszont azonnali ellenállást vált ki belőlem.
Erőszak és erőszak között van különbség szerintem
Törölt felhasználó
#315917 | 2018. 10. 31. 21:09
Építeni, és előre vinni? Vajon hova szeretne eljutni az aki ezeket válassza?
Én inkább úgy fogalmaznék, a bdsm keményebb, és esetenként durva.
Törölt felhasználó
#315914 | 2018. 10. 31. 21:00
BDSM szamomra szinten ugyanaz a vilag mint a tied.

Viszont en ugy ertettem, a blogban a kerdes altalanossagban ertendo. Az agresszio mivel szerintem az a komplex, jobban szolgal minket, mint ha csak egy kiragadott reszt nezunk.
Törölt felhasználó
#315902 | 2018. 10. 31. 20:28
Szerintem egyik sem, legalábbis számomra.
Az erőszak inkább a másik fél beleegyezése nélkül történik.
Az agressziót kerülöm, sőt aki a bdsm-ben agresszív, az számomra nem elfogadható.
A bdsm részemre a kölcsönös örömszerzés.
Fájdalom okozása nem lehet sem agresszív, sem erőszakos.
Törölt felhasználó
#315879 | 2018. 10. 31. 17:07
Szerintem az agressziónak, egyik eszköze az erőszak.
Törölt felhasználó
#315878 | 2018. 10. 31. 17:05
Ha jól sejtem a blogot egy hazai megjelenésű "BDSM" pornó regény illette, amiben bőven van erőszak és agresszió is.
Törölt felhasználó
#315871 | 2018. 10. 31. 14:44
igen, sokszor már szinonimaként használják
Törölt felhasználó
#315870 | 2018. 10. 31. 14:38
Sztem, nyelvi különbség is van a kettő között.
Az erőszakos, régebbi, már- már kihalófélben lévő kifejezés, mert a mai erőszakot fokozva, már nem tudja kifejezni.
Erre lett ma divatossá, az agresszív.
Törölt felhasználó
#315869 | 2018. 10. 31. 14:27
Az agresszió levezethető tárgyakon és állatokon is. Például ha belerúgok egy székbe dühömben azt nem nevezzük erőszaknak. Ellenben a nyelvhasználatban ha erőszakról beszélünk, azt csak ember és ember közti cselekedetekre értjük. Így erőszak alatt azt érti a nyelv, amikor valakinek akarata ellenére teszünk valamit. Az állatok közül is soknak van ugyan akarata, de a régi, tradicionális álláspont szerint nincs. Melyik szolgál bennünket? Ez ember és szituáció függő, de óvatosan kell bánni mindkettővel.
Törölt felhasználó
#315854 | 2018. 10. 31. 13:18
miután elolvastam minden használhatót a két fogalomról a gúgliban, de nem igazán lettem okosabb, igy azt mondom, h szerintem az agresszió inkább az érzés, az erőszak meg inkább a cselekvés. de hát ez se igazán pontos :)
Törölt felhasználó
#315851 | 2018. 10. 31. 12:20
Az agresszív ember lehet dühös és ideges és meggondolatlan dolgokra is képes. Hirtelen felindulású. Nem feltétlenül ad magyarázazot a tetteire. Egoista. Ezt lehet kesőbb sem érti meg és nem lesz lelki ismeret furdalása miatta. Nembiztos, hogy van fék.

Az erőszakos lehet kedvesen is erőszakos, hogy elérje a célját. Tudja magát kontrollálni, tiszta fejjel gondolkodik. Van oka, indoka, magyarázata. Feltehetőleg van fék.

Inkább erőszakos emberrel találkoznák mint agresszívvel. :)

A legrosszabb ha mindkettő párosul egy emberben. Az halál vaze! :)
Törölt felhasználó
#315849 | 2018. 10. 31. 12:02
Az erőszak - mint tett -, fájdalmat, sérülést, szenvedést okozni, illetve más embereket valamilyen fizikai erővel vagy hatalmi nyomással kényszeríteni. - Ez szerintem OK a BDSM-en belül.
Az erőszak gyakran agresszióval párosul.
Az agresszió, vagy támadás, az pedig a másoknak való kár okozás szándékával történik.
Nem elfogadható még a BDSM-en belül sem.
Szerintem.
Törölt felhasználó
#315830 | 2018. 10. 31. 10:34
Az agresszió az erőszak gyengített, úgymond emberibb formája.
Azon a határon belül van, amit még a környezet elvisel.
Erőssen céltudatos és kitartó embereket illethetnek agresszívek jelzővel, akik a célja elérése érdekében nem csak önmagukon hajtanak végre gyengéd erőszakot, hanem a velük kapcsolatba lévőkön is.
Törölt felhasználó
#315822 | 2018. 10. 31. 07:58
A vad szexben előnyös lehet az agresszív, ösztönös viselkedés.

Egy fenekelésnél már nem biztos, hogy jó, ha valaki indulatból odacsap...a játék megtervezett és a felek tudatában vannak annak, hogy bizonyos értelemben erőszakos lesz a tevékenység - de nyilván ha mindkét fél akarja, akkor mégsincs szó erőszakosságról. De technikai értelemben inkább erőszakosságról beszélhetünk...
Törölt felhasználó
#315821 | 2018. 10. 31. 07:50
Az agresszió inkább egy belülről fakadó ösztönös késztetés, a szó jelentése a támadás, de önvédelemben is megnyilvánulhat pl. Általában spontán megnyilvánulás, az állatvilágban is gyakori.
Az erőszak egy előre megfontolt romboló tevékenység, az agresszióval szemben inkább tudatos.






 
aaaaaaaaaaaa