Hitelesség, zsebkendő, szabályok, autizmus, diszlexia

BDSM Blogok » Blog - RisleyAddix » Hitelesség, zsebkendő, szabályok, autizmus, diszlexia
RisleyAddix
Törölt felhasználó
01. 19. 16:30 | Megjelent: 324x | Említett felhasználók: BlueDragon, Lilith, Varnyu
Ma tanításba menet a vonaton eléggé szipogtam, mert nem tettem be zsebkendőt.
A szembeülő kedves munkásember adott 3-4 zsepit, és utána el is beszélgettünk.

Erről nem áll módomban bővebben írni az oldal szabályzata végett, amit Lilith szerint a felhasználók közül csak én ismerek.*

Ha jól emlékszem, BlueDragon említette, hogy ő diszlexiás. Ezt azonban ő nem szokta pajzsként maga elé tartani. Azonban úgy tapasztaltam, hogy ezt mások meg szokták tenni és ez be is válik.

Itt is megbukik az elfogadás, iq, eq stb. mítosz, amiben itt annyian hisztek. Ha a diszlexia** senki számára nem lehet zavaró, akkor egy autistát miért lehet például azért szapulni, mert természeténél (ráadásul horoszkópjánál -szűz- fogva is!) szabálykövető?

Számomra fura, hogy sokak számára az zavaró, ha valaki betartja a szabályokat, pedig társasozni is úgy jó, ha mindenkire ugyanazok a szabályok vonatkoznak.

Bár nincs gyerekem, de sok szülő szokta azt mondani, hogy egy bizonyos kor után meg kell tanítanunk a gyerekeknek veszíteni, így arra is, hogy a szabályok rájuk is vonatkoznak.

Egyszer régebben írtam egy blogot az önazonosságról, amire emlékeim szerint Varnyu keményen reagált, mert ő amilyen meghatározást ő talált az önazonosságra az számára nem volt pozitív.

Mi a helyzet azonban a hiteleséggel? Mitől lesz valaki hiteles mások szemében? Attól lesz hiteles egy színész, hogy sármos? Ott van például Jamie Dornan, aki sokan csak a szürkéből ismernek. Az átutazó című sorozatban remekel. Számomra ott vált hitelessé, mint színész és úgy gondolom, hogy ez korábban is megtörténhetett volna, ha olyan szerepeket és rendezői utasításokat kap, amik mentén ki tud rendesen bontakozni.

Voltunk színházban a héten az 'asszonnyal', a Killer Joe-t néztük meg, ami egészen kiváló volt. Számomra Kuttner Bálint alakítása volt a leghitelesebb. Szabó Győző, RisleyAddix kalapja sem volt piskóta és ő is egész jól játszott, de ott volt a feleség (Mórocz Adrienn), akit hiába bujtattak közönséges göncökbe és tűsarkúba, nem éreztem azt, hogy átélné a szerepét és pusztán attól, hogy elmondta a szövegét és szerepéhez illő ruhákban volt számomra nem nyújtott hiteles alakítást.

A kérdésem tehát az, hogy mitől lesz valaki hiteles szerinted, kedves olvasó? Van-e erre általános recept egyáltalán, vagy módszerrel kell egy pék, egy színész, vagy egy tanár hitelességét meghatároznunk?


* Bár túlzó állítás, de a túlzás mértéke kérdéses.
** Bevallom, hogy engem kifejezetten szokott zavarni a baromfis csoportokban a helyesírás gyakran teljes hiánya. Ez persze egy messzire vezető kérdés, az okok sokrétűek lehetnek nem szoktam neki ugrani azoknak, akik miután kiírta az eladó hogy hol és mennyiért vehetők meg a madarak egymás után kérdezik meg a potenciális vevők:

-Heileg? Hól található?
-ara? menjiért adód?

Miként a magas funkiconáló autisták is képesek fejlődni, úgy a helyesíráson is lehet dolgozni.

Arról nem is beszélve, hogy az eladót meg lehetne tisztelni azzal, hogy 2-3 sort elolvasunk, mielőtt rákérdeznénk, hogy mi, merre, hány méter. Aki pedig unja már a tyúkokat, de tud németül: tegnap Svájcból származó fajtából szereztem háram madarat, és mindháromnak a némethet kötödő nevet akartam választani.

A fajta kakasainak ördögszarv alakú taréja van. Így lett egy kis fordítás után az új kakasom neve: Mr. Teufel. Amely névről tegnap tudtam meg, hogy valójában ördögöt jelent.

Hozzászólások (16)


RagaszkoDom Törölt felhasználó
#458710 | 01. 20. 19:58
Ha elfogadjuk az axóimádat az erre az oldalra nézve (is) érdekes/súlyos következményekkel jár. Mert itt lehet diszlexiásnak lenni és akkor az ember sérthetetlen lesz, ezt senki sem róhatja fel neki.

Ellenben ha valaki nyíltan bevallja, hogy autista annak neki lehet menni (nem részletezem, mert nem is engedi a szabályzat).

Szerintem ez pedig pont azt árazza be, hogy a tolerancia szintek is sokkal bonyolultabbak, mint azt 1 mondatban össze lehetne foglalni.

És utána jártam, bizony az autisták sok embert zavarnak, nem csak én találom ezt ki:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5286449/
#458706 | 01. 20. 18:45
Valóban, de ez egy teljesen más szint. Míg az egyik inkább menekülés, a másik csak sértegetés akar lenni.
#458705 | 01. 20. 18:41
Igen, sok díszt tart maga elé a világ, meg diszt is. Bizony van olyan helyzet, amiben megengedhető az ebből nyerhető menekülés áldása. Viszont, amikor másokat szitok formájában diszesnek, autistának stb. neveznek, indokolatlanul, az sokat elárul az adott ember toleranciaküszöbéről.
mirtill01 Törölt felhasználó
#458704 | 01. 20. 17:53
Sok igazságot van, csak ha mindentvelfogadunk a "szent" ige..:)
#458703 | 01. 20. 16:51
Valóban a fél világ pajzsként tartja maga elé a diszlexiát és mindenféle diszt. Szerintem az autizmust is sokan. Illetve mindenféle defektre tök jó hivatkozni, ha valami nem tetszik valakinek.

Vicces, mert én is diszlexiás vagyok, csak a vizuális memóriám miatt pontosan tudom, hogy kell kinéznie a leírt szavaknak. Ha nem úgy van leírva, zavar. Ez már kicsi koromban kialakult, azáltal, hogy minden könyvet elolvastam ami elém került.

Persze nekem is van olyan defektem amit szeretek használni pajzsként amikor elegem van és dekoncentrált vagyok. Szenzoros túlhallás. Elég meredek amikor nem értem mit mond a velem szemben ülő, de tisztán hallom a tőlem több méterre lévő ember csacsogását egy tömegben.
RisleyAddix Törölt felhasználó
#458652 | 01. 19. 23:01
Pont mint a valódi Világban.
És egyik kedvenc mondásom , mikor már roskadozok a nehézségektől : “Ha könnyű lenne, bárki meg tudná csinálni”
Törölt felhasználó
#458650 | 01. 19. 21:46
Ezt nem tudom diplomatikusan mondani: ezen az oldalon ez szerintem egy bonyolult feladat mert sok itt a jó színész. Ehhez gyakran anyagi, vagy egyéb érdek kapcsolódik.
RagaszkoDom Törölt felhasználó
#458649 | 01. 19. 21:45
Az valóban nem véletlen, de én csak pár szót tudok németül, így tényleg csak tegnap tudtam meg, hogy mennyire találó Mr. Teufel neve az említett mesében :).
#458648 | 01. 19. 21:38
Szerintem semmi gond a szabálykövetéssel, idehozhatnánk még példának Mr. Monk-ot is. Csak a poén és nem bántás kedvéért jegyzem meg, hogy miközben a diszlexiáról írtál, azért belecsempészted az írásodba a funkiconáló, a háram, némethet szavakat. A Macskafogós utalás pedig nem véletlen és még nem is beszéltünk a főnöke nevéről.
Törölt felhasználó
#458647 | 01. 19. 21:21
Színház az Élet.
Elég a rossz színészeket elkerülni, és máris élvezhetőbb a darab.
Törölt felhasználó
#458643 | 01. 19. 20:34
Imádom az optimizmusod :).
RisleyAddix Törölt felhasználó
#458642 | 01. 19. 20:19
Így van.
És rendszerint ilyenkor szólal meg a vészcsengő is, “valami nem stimmel”
Csak nem mindenki hallja meg.
Törölt felhasználó
#458641 | 01. 19. 20:10
Izgalmas álláspont. A látszat azonban sokszor csal.


Sokan gyakran csak színészkednek -és sajnos nem a színpadon-, ami mások számára gyakran a hitelesség látaszatát keltheti.
Törölt felhasználó
#458640 | 01. 19. 19:30
Azt gondolom az tud hiteles lenni, aki békében van önmagával. Egyfajta kisugárzás.
Kellett anyósnál zárat cseréltetni, hívtunk szakembert.
Már a mozdulataiból lehetett látni , hogy profi, tudja mit csinál.
Nyugodt volt, szépen beszélt, stb.
Látszott rajta, hogy jól érzi magát a bőrében.

Egy színész is akkor jó, ha kiegyensúlyozott, tökéletesen bele tudja élni magát a szerepbe, zseniálisan tud játszani.
BlueDragon Törölt felhasználó
#458631 | 01. 19. 16:54
Szerintem ezzel nincs baj, főként ha az emberek be is tartják hitelesen, amit mondanak, hogy ők mennyire elfogadóak.

Nem vagyok szakember, de szerintem az nem diszlexia, amivel én számos esetben találkozom a baromfisoknál, hanem trehányság és a helyesírással kapcsolatos ismeretekben való csekély elmélyültség kifejeződése.

Én azt elfogadom egyébként, hogy mindenkit más zavar/más a rigolyája, csak ne tegyünk úgy, mintha mindenki mindenhez és mindenkihez ugyanúgy állna, mert ez egy nettó hazugság. Kivéve ugye ha a buddhista szerzetesekről, vagy a szentesiekről van szó :)).
#458630 | 01. 19. 16:46
Valóban említettem egyszer neked, hogy diszlexiás vagyok.
De egy sárkánynak elég vastag a pikkelye, így nincs szüksége pajzsra. :)
A hitelesség egy benyomás amit a másikról érzel. Egy összkép amihez alapot képeznek amiket mond és tesz. Ha ez összhangban van egymással talán akkor érezzük hitelesnek. Ha nincs összhangban a tett és a szó nem érezzük hitelesnek.