Folyamat törölve?

BDSM Blogok » Blog - RisleyAddix » Folyamat törölve?
2021. 03. 19. 09:00 | Megjelent: 1046x
Tegnap egy közéleti műsorban az egyik hölgy, nagyon gyakran emlegette, hogy a 21. században már ezt így kéne, azt úgy kéne, és a lexikális tudás értékét is többször lekicsinyelte.

Eközben azt tapasztalom, hogy a Google használata a kereskedelmi termékek, szolgáltatások keresésén túl, nagyon alacsony.

Illetve sokan valóban gyökértelenül lebegnek térben és időben, miközben naponta váltogatják kőszikla szilárdságú elveiket.

A múlt eltörléséről már írtam korábban röviden, de ehhez sokan asszisztálnak, sokan pedig örülnek is neki.

Az ember nem különbözik annyira a Természettől, mint, ahogy sokan szeretnék látni. Mi, a Teremtés koronái, az emberi faj, a Közösségek, társadalmi csoportok, ha kivágjuk a saját gyökereink jelentős részét, ugyanúgy fogunk járni, mintha fák lennénk.

Mostanában szoktam azzal szórakozni, a közösségi médiában, hogyha valaki nagyon szemétkedik egy barátommal, vagy velem, hogy játszunk olyat, hogy Google nélkül rendezünk, spontán intellektuális show down-t; éljen soká a Hunglish!.

A gyökértelenség nem lenne -akkora- gond, ha az emberek java része, tényleg fél pillanat alatt, ki tudná keresni, az adott témához fontos infókat.

Illetve, ha lenne igénye erre az embereknek, de úgy látom, hogy a közösségi médián aktívan megnyilvánulók jelentős többségében erre nincs/kis igény van.

A folyamatok iránti magasfokú nem-érdeklődés viszont nem szünteti meg magukat a folyamatokat.

Lássunk pár konkrét példát:

- eljutottunk oda, a csodás 21. század 21. évére, hogy nem a tehetség számít, hanem az identitás (lásd az amerikai költőnő és a potenciális holland fordító esetét)

- oda is eljutottunk, legalábbis Nyugaton, - de itthon is ez a tendencia látszik kirajzolódni-, hogy LMBTQ-snak lenni nemcsak identitás, de érdem is egyben, míg BDSM-esnek lenni továbbra is ciki, sokak szemében.

Ezeknek a változásoknak történeti, kulturális okai vannak; de a gyökér nélküli fa-embereket, miért érdekelné, hogy hogyan sarjadhattak ki, ott szelídgesztenye fák, ahol a közelben sem nőnek ilyenek?

Hozzászólások (20)


RisleyAddix Törölt felhasználó
#394231 | 2021. 03. 20. 16:46
Az emberek jelentős százaléka jobb kvalitásúnak/egyedibbnek gondolja magát másoknál. Vagy inkább csak arról van szó, hogy vágynak a különlegesség státuszára? Mert legbelül ők is "csak" többek szeretnének lenni annál, mint amik a szürke hétköznapokban lehetnek. Nyilván, a mozgatórugó nem ez, és sokan nem ezért akarnak tartozni valahová, ugyanakkor a társaságon belül idővel megtalálják a hozzájuk hasonlókat, akikkel egyetértésben megtárgyalhatják, hogy mennyivel jobbak másoknál. (felszínre tör a frusztráció)

Nem kell BDSM-esnek lenni ehhez, sem Mensa tagnak, csak "egészségesen egoistának". :)
#394171 | 2021. 03. 19. 15:58
Hogy legyen egy kis szám misztika is: ez a 21. rege a 7. regés füzetemben, és 3*7= 21. Plusz március van. Just sayin', hisz a Hunglish a divat :).
RisleyAddix Törölt felhasználó
#394164 | 2021. 03. 19. 13:07
Igen, ez pontosan így van. Nekem mindig a folyamatok mentek jobban, de volt olyan osztálytársam aki a dátumokat, adatokat nyomta lélegzetvételnyi szünet nélkül.

Szerintem egyik sem baj, amíg egyikünket sem frusztrál halálra az oktatási rendszer...
RisleyAddix Törölt felhasználó
#394163 | 2021. 03. 19. 13:02
De hiszen ez hibátlan, hogy nem tudtam én erről eddig? Örök hála érte :D
#394162 | 2021. 03. 19. 13:01
Illetve fontos az összefüggéseket is látni, amihez nem biztos, hogy az 1526 aug 29 (Mohács), 1686 szept. 2 (Buda visszafoglálása) napra pontos dátuma szükséges, de azért jó, ha török hódoltságos időszakot nem Petőfiék korára vagy a 11. századra tesszük :).
Törölt felhasználó
#394161 | 2021. 03. 19. 12:54
A google-ből alkalomszerűen megszerzett tudással szerintem az a legnagyobb baj, hogy az illető nem feltétlenül "tudja" hogy ott valamit tudni kell - míg ha a saját agyában van az az információ, akkor ez fel sem merül, tud valamit, és annak ismeretében cselekszik.

Nagyon nehéz kérdés ez a lexikális tudás szükségszerűsége, és annak oktatása...
Tény, hogy vannak emberek, akinek fekszik és vannak, akiknek nem, és nagy hiba őket azonos mércével mérni, mert sikerességük nem ettől függ majd.
De ez meg felveti azt a kérdést, hogy létre tudunk-e hozni ennyire differenciált oktatást.
#394160 | 2021. 03. 19. 12:41
Nagy kedvencem a Modern Edukétsün, itt a párja:

https://m.youtube.com/watch?v=Zh3Yz3PiXZw
de_Sade Törölt felhasználó
#394159 | 2021. 03. 19. 11:44
A képesség és készségfejlesztés illetve a lexikális tudás között egy nagyon kényes egyensúly van, amit egy igazán jó oktatási rendszer tud(na) csak fenntartani.
Hallottam erre egy szerintem találó analógiát, avagy az IQ olyan mint egy fegyver kalibere, a megszerzett ismeret meg a töltény amit kilő.
RisleyAddix Törölt felhasználó
#394158 | 2021. 03. 19. 11:41
Ahogy már ezt kifejtettem ebben a témában okoskodva párszor, a BDSM, kink, perverzió, (ugye már behatárolni és megnevezni sem egyszerű), annyira rettenetesen tág fogalom és széles spektrum, hogy mint halmazt nézve annak elemeit gyakorlatilag semmilyen általánossággal nem lehet jellemezni. Volt nekem egy hentes ismerősöm, aki... romantikus kalandjai kapcsán rendszeresen felhívta mindenki figyelmét, hogy az érintett hölgy lábait összefogja kötözni mint a sonkát (láb+sonka fontos ismétlődő részlet) mert annál nincs gusztább és... úgy fogja igen hirtelenjében és sportosan... hát... magáévá tenni (itt nem pont így fogalmazott)
Na azt hiszem belátható, hogy ő nem annyira kifinomult értelmi és érzéki lény viszont ennél tipikusabb esete a fetisizmusnak és enyhe szadizmusnak nem is létezhet.

Egy másik megközelítésben, ahogy ezt többek közt a mostanában nagyon trendi kanadai klinikai pszichológus Jordan B. Peterson professzor is kifejtette, az IQ és műveltség mértéke mutatnak korelációt az empátiával, józansággal és etikával, de egyáltalán nem kötelező módon.
Lásd az olyan karaktereket, mint Dr Hannibal Lecter akiket nagyon is az életből lestek el.
Törölt felhasználó
#394157 | 2021. 03. 19. 11:17
A lexikális tudás és a digitális segédletek, mint a Google kapcsolata ideális esetben kétirányú, visszacsatolt, progresszív.
Tehát egy tisztességes oktatásban részesült egyén, akinek megtanítják, hogy hogyan kell tanulni és gondolkodni, a technológiát beleértve a Google-t ugyanúgy használja, mint egy könyvtárat csak mérhetetlenül gyorsabb adatelérése miatt sokkal hatékonyabban, viszont az ilyen forrásból megszerzett, elsajátított információkat ugyanúgy rendszerezi, disztingválja, és ami szükséges azt lexikálisan megtanulja, eltárolja. Tehát művelődik, fejlődik.
A gond a sajnos többséget sújtó semmire sem jó nevelési és oktatási módszerek és rendszer áldozatainak helyzete, akik nem kapnak segítséget és iránymutatást, avagy tréninget abban, hogy hogyan működjenek modern, intellektuális emberi lényként az un. információs korszakban, tehát a technológiát ugyan megkapják mint eszközt és erőforrást, hiszen lassan 5 éves gyerekek is 4G kapcsolatos tabletekkel rohangálnak és ezeket ösztönösen meg is tanulják használni de a saját elméjüket nem, így az előbbivel nem támogatni, hanem kiváltani igyekszenek az utóbbit ami természetesen zsákutca, hiszen semmit sem ér a szinte korlátlan azonnali adatelérés képessége és lehetősége, ha a felhasználó nem tud értelmes célokat megfogalmazni annak használatára, illetve implementálni sem tudja megfelelően azt amit ilyen módon megtud.

Ez a probléma annyiban kapcsolódik az identitás kérdéshez, hogy a nyugati világ elindult egy olyan úton, ahol az elemi értékrenddel és az érdem beleértve a kemény munka, tanulás és műveltség mint olyan felfogásával kezdenek nagyon súlyos problémák mutatkozni.
Az identitás mindennek fölé helyezése, avagy identitás politika jelenleg nyugaton terjedő változata egy interszekcionalitás nevű ideológiai szörnyűségen alapszik karöltve a woke nevű hasonlóan abszurd és rendkívül veszélyes mozgalommal. Ezek összességében egy olyan helyzetet eredményeznek, ahol nem csak, hogy nem az egyéni érdem hanem az identitás szerint kerül mindenki osztályozásra, de konkrétan az identitás hátrányos helyzetre utaló elemei alapján egy pontrendszer is működik, így egy fajta verseny alakult ki, hogy milyen tulajdonság mennyire számít hátrányosnak, hiszen paradox módon ezekből minél többel rendelkezik valaki, az a számára annál magasabb társadalmi besorolással jár. Ezt nevezik egyesek áldozat olimpiának avagy victim olympics is.
Na most ebből egyenesen következik, hogy egyre nehezebb valamit hátrányos helyzetként elfogadtatni mert az veszélyeztetheti mások ilyen jellegű státuszát, érdemes megfigyelni az USA-ban most elsősorban faji és etnikai alapon hátrányosnak minősített helyzetű csoportok, avagy elsősorban a latin, fekete, ázsiai háromszög presztízs háborúját, ami egészen tragikomikus méreteket kezd ölteni.


Érdemes a témával kapcsolatban még ezt a zseniális rövidfilmet megnézni:

https://www.youtube.com/watch?v=iKcWu0tsiZM



U.I: adhattál volna egy trigger warning-ot a bejegyzés elején, hogy egy részben politikai téma következik, mert most megint az ápolóknak kellett engemet leszedálni :D
Törölt felhasználó
#394156 | 2021. 03. 19. 11:06
Igen, tulajdonképpen ott az inkoherens volt a lényeg, nem is a csipegetés. Én is csipegetek, de van egy igényem betömni a lyukakat (...), és feltárni a gondolati hibákat. Nem mellesleg nem földbe döngölni a témában járatlanabbat.
Amikor a tudás vagy "tudás" értelme a csillogtatása, nem pedig a használata valami jobbá tételére, az öncélúság, és alapvetően haszontalan szerintem.
#394154 | 2021. 03. 19. 11:00
Én nem vagyok egy Váncsa István, vagy Konok Péter, és az én tudásom is gyakran csak összecsipegetett, de én legalább csipegetek.

Szerintem ott kezdődik a gond, mikor valaki nem csipeget, de azt mutatja, hogy igen, sokan pedig beszopják ezt, ahogy te is utaltál rá: kényelemből.


Én meg közben feldughatom magamnak az alkotmányos szabadságjogaim.
#394153 | 2021. 03. 19. 10:55
Ettől függetlenül sokan vélik úgy itt is, és cikkekben publikálva is, hogy sokkal többről van szó, röviden azt szoktam mondani, : Az, hogy a BDSM csak nagyon intellektuális emberek sportja egy hamis mítosz.

És ezt sokan félreértelmezik: nem iskolai végzettséget jelent az intellektualitás. Én a népi BDSM-et képviselem, de ez nem azt jelenti, hogy a gondolkodás és a művelődés vétkek.
Törölt felhasználó
#394152 | 2021. 03. 19. 10:50
Van a tudatlanságnak egy kényelme, amit nehéz úgy feladni, hogy nincs igény a valódi tudásra. Ma lehet csillogni áltudással, összecsipegetett inkoherens gondolatfolyamokkal, mert mindenki megtalálja a kis zárt csoportját, ahol ezzel otthon lehet. Szerintem még működik a szelekció ebben, és ahol kitűnik a fals "tudás", a szájkarate, ott lesz egy ellenérzés, és idővel kilökődés.
De ettől még persze létezik mind a Dunning-Kruger klub (nem tudod hogy a tagja vagy), mind a lustaság. Illetve, a lustaság talán nem is helytálló, hiszen szerintem csak fedő fogalom olyan jelenségekre, mint félelem az igazságtól, félelem a cselekvéstől, félelem a változástól vagy konfrontációtól.
A tudás teher is tud lenni, főleg ha meg kell dolgozni érte.
RisleyAddix Törölt felhasználó
#394151 | 2021. 03. 19. 10:39
Igen, elsősorban egyénekre vonatkozik amit írtam, vagy pl olyan spontán szervezett csoportra, mint amit egy közös ellenségkép tart össze (kommentelők). Talán ide tartoznak az ellenségeskedők is, közösségtől vagy annak jellegétől függetlenül.

Szerintem attól ugyanúgy nem több/kevesebb valaki, ha kinky/bdsm csoporttag, mindössze az összetartozás hozadéka ez, ahogy te is mondod. Itt talán jobban feltűnik a kontraszt, de ennél többről nincs szó.
#394150 | 2021. 03. 19. 10:36
Lenina Huxley :)
#394149 | 2021. 03. 19. 10:31
De itt az oldalon is, sokszor van emlegette, hogy minden kinky ember okos, értelmes, érzékeny, művelt.. Amit te említés, ha jól tudom az egyénekre vonatkozik elsősorban, de a BDSM/Kink kapcsán, a szociálpszichológia is erősen bejátszik, hiszen a csoporthoz való tagsággal együtt jár jelen esetben gyakran a kinky felsőbbrendű ég érzése is.

Nem írom le, hogy mi jut erről eszembe, mert szabályellenes.

Ugyanakkor, a butaság kapcsán, a történetileg is passzoló Hannah Arendt: a gonosz banalitása című könyve.

Szerintem az oldalon többen, rendszeresen élnek is a gonoszsággal és uszítással, nyilvánosan, ki okosabban, ki butábban, de nagy igény van erre itt is.

Hogy miért? Azt ismét nem áll módomban leírni, de a gyűlöletkeltés előtt szabad a pálya.
Törölt felhasználó
#394148 | 2021. 03. 19. 10:15
Igen, van a Dunning-Kruger-hatás, amikor minél kevesebb információra alapozza valaki a tudását, amit annak ellenére hajlamos túlbecsülni, hogy mennyire szegényes valójában. John Cleese, aki a Monty Python tagja, ugyanezt úgy fejti ki, hogy bizonyos szint alatt az embernek még ahhoz sincs elég esze, hogy egyáltalán észrevegye, hogy hülye. „A probléma ezekkel az emberekkel az, hogy annyira hülyék, hogy fogalmuk sincs, mennyire hülyék. Mert ha nagyon-nagyon sötét vagy, akkor hogyan tudnád egyáltalán felismerni, hogy sötét vagy? Muszáj valamennyire intelligensnek lenned ahhoz, hogy észrevedd, hülye vagy.”
#394147 | 2021. 03. 19. 10:13
Értem szerintem a lényegét a hozzászólásodat, de maga az IQ fogalma és mérése is rosszul vannak kidolgozva, szerintem.

Ilyenkor mindig megemlítem, Francis Galton nevét, érdemes utána járni, de Platónnal is össze lehet őt kötni, az eugenika kapcsán, meg Thomas Henry Huxley unokájával is, ami élvezet minket, a Pusztító című filmhez és egyik főszereplőjéhez, Lenin Huxleyhoz :).
#394145 | 2021. 03. 19. 09:19
Igen, ezen már én is elgondolkodtam , és ahogyan Te is emlited, szerintem is az a gond, hogy igény nincs.
Ciki a lexikális tudás (persze, mert ahhoz olvasgatni kellene), ugyanakkor az emberek nagy része nincs azon a szinten agyilag, hogy anélkül tudjon ^okos^ lenni.
Van egy mondás Te biztosan ismered, miszerint:^Nem mindegy, hogy az okos hulyeskedik, vagy a hülye okoskodik. ^
Egyébként úgy gondolom, hogyha a sokszor tényleg sok felesleges tananyag helyett pl. IQ szintet metnenek és aszerint lehetne felső oktatásba bekerulni, komoly gondjai lennének sok embernek.