Divat-tudatos, domináns?

BDSM Blogok » Blog - RisleyAddix » Divat-tudatos, domináns?
2020. 11. 30. 22:22 | Megjelent: 962x
Sok téma ötlött fel bennem mostanában. Végül úgy gondoltam meg van az a vékony gondolatszál, amit most jól meg tudok ragadni, aztán meglátjuk Ariadnéhoz vezet-e.

Szerintem a mostani harmincas generáció tagjai közül, sokunkak meghatározó film élménye volt A Puszító című film. Tudom a káromkodás és a segg törlés, meg a patkány burger. Emlékeztek még, hogy a 2032-ben játszódó filmben milyen a bevett módja a szexnek? Te is felveszel egy sisakot, a partnered is, így egymásra kapcsolódtok és jó lesz mindkettőtöknek, de csak semmi valódi érintés.

Számomra ez, - persze lehet, hogy csak projekció,- leginkább a mesterséges szaporítás és a szexualitás, testi kiüresedésének szimbóluma. Most utóbbiról lesz szó. Bevallom nem tudom, hogy Hankiss Elemérnél, vagy Clavel Brandnél olvastam, de egyikőjük azt írta, hogy a szexualitás egyre jobban átruházódik a testről a ruhákra, illetve ma már a közösségi médiára, - a szerk.

Ennek kapcsán a valóság mellett, lásd a South Park photoshopos epizódját.

Régebben, naivan sok olyan Hölgyre hittem azt, hogy biztosan domináns, aki olyan ruhadarabokat, lábbeliket viselt, amik régen hatalmi szimbólumok voltak - igaz ezekkel eleinte én sem voltam tisztában. Az évek során lassan rá kellett jönnöm, hogy a valóságban itt divat-tudatosságról van "csupán" szó. Magát a kifejezést idén olvastam először.

A divat az utóbbi években erőteljesen halad BDSM-fétis irányokba. Azonban minden úriembert ki kell ábrándítanom, jellemzően az égvilágon semmi köze a kinky érdeklődéshez azoknak a Hölgyeknek, akik bőrhatású nacit, vagy lakk lovaglócsizmát, esetleg 14 centis, platform tűsarkút viselnek nyilvánosan.

Azáltal viszont, hogy a szexualitás szinte teljességel átruházódik az öltözködésre és a virtuális, közösségi terekre, nagyon valószínűnek tartom, hogy A pusztító és Aldous Huxley világának, valamely egyvelege fog megvalósulni a nem is túl távoli jövőben. De egy napra, egy mese. Ez a szabály.

Hozzászólások (13)


#387408 | 2020. 12. 02. 16:47
Igen, a korosztályt valóban le kellett volna szűkítenem, mert 20 éves kor előtt valóban az identitás keresés időszaka van. Mindenkinek megvolt az a bizonyos időszaka, amire a szülők azt mondják "majd kinövöd fiam/lányom" :D

Másrészt pontosan azt írtad le, amit próbáltam közölni, hogy a borító sokszor üres könyvet takar, amibe még sok fejezetet lehet írni. Csak kreativitás kell hozzá, meg fantázia.
#387407 | 2020. 12. 02. 16:30
Ezzel azt is mondod, hogy az identitás részét képező érdeklődés és az öltözködés között nincs kapcsolat. Tehát a fordított eset is létezik, amikor valaki "benne van" a BDSM-ben, "képben van" a metál zenekarokkal, de ezt nem közli kívülről egyértelműen látható módon. Azaz, ne a borító alapján ítéljünk :)

Egyébként szerintem azzal nincs gond, ha valaki akár szélsőséges mértékben és sűrűn váltogatja az identitását, nagyjából 20 éves koráig, azon túl már aggasztó.
#387403 | 2020. 12. 02. 15:58
Szerintem ez az önálló személyiség hiányának az egyértelmű jele legtöbbször, és senkinek nem kellene, hogy követendő példa legyen.
#387402 | 2020. 12. 02. 15:55
Nyuszóm részben egyetértek veled, mert teljesen igazad van, hogy ezek csak felvett szerepek. Meg azzal is, hogy sokan azért öltöznek úgy ahogy, mert a karaktert szeretnék elsajátítani, amit felöltenek magukra.

Azonban azzal, hogy azt állítod, hogy a Nirvan-s polós népeknek sokszor csak néznek, hogy mi a tosz az a Nirvana, azzal pont az állításom támasztod alá, hogy sokak csak hordják a cuccokat, anélkül, hogy a szubkultúrális jelentésével egyáltalán képben lennének. Pont mint a BDSM-esetén is. Igaz, Szürke báttya óta sokkal többen tudnak róla, de ez nem azt jelenti, hogy valaha is belekóstoltak volna. Még az is lehet szeretnék a BDSM-et, ha kipróbálnák. Pont úgy mint a Nirvana-s pólósok a zenekart, ha valaki valaha is megmutatta volna nekik, hogy létezik a zenekar, vagy hogy mégis melyik számot hallgassák meg ami igazán jó, és nem csak a Smells Like Teen spiritből áll a zenekar, ahogyan a BDSM sem csak a Szürke féle módon létezik. De a mainstream média csak egy kis szeletét mutatja be egy-egy szubkultúrának. Ezért az, hogy hallottak róla, nem jelenti azt is, hogy értik, tudják, ismerik mit is jelent valójában.
#387401 | 2020. 12. 02. 15:45
Vannak szociális alakváltók. Számomra ez nem követendő példa.
#387399 | 2020. 12. 02. 15:34
Persze, ahogyan van szende szomszédlányos, meg őrült exbarátnős stb. Ezek csupán szerepek, amik a valódi személyiségükről nem árulnak el semmit. Vagy az talán nincs is és a sztárokhoz hasonlóan bárki váltogathatja az identitását a hangulata szerint az öltözködésen keresztül :)
#387396 | 2020. 12. 02. 15:16
Swiftnek (is) van olyan száma, amiben dominaként is feltűnik, sok más énekesnő mellett.
#387395 | 2020. 12. 02. 14:42
Én mondjuk elég könnyen el tudom képzelni, hogy a fent említett ruhákban virító nők közül rengetegnek semmi köze a BDSM-hez és nem azért, mert nem tudnak róla. Elegendő, ha egy másik szubkultúrából (goth, metálos stb) indulok ki. Ezek stílusjegyei is belekeveredtek a tömeg ruhatárába, így senki nem lepődik meg azon, ha valaki bőrdzsekit, bakancsot, szegecses kiegészítőket, zenekaros trikókat, halálfej motívummal díszített bármit, piercingeket stb visel, miközben a zenei ízlése Ariana Grandétól Taylor Swiftig terjed. Ha meg rákérdezünk a Nirvanás pólója láttán, hogy mi a 3 kedvenc száma tőlük, akkor csak bambán pislogás a válasz.

Kétféle magyarázatom van erre a jelensége, egyrészt ma már egymástól eltérő stílusirányzatok egymással párhuzamosan vannak divatban. Nem számít, ha van, akinek a vintage, másnak a hippi, megint másnak mondjuk a '80-as évek ruhái tetszenek, mert bármelyiket választva is lehet divatos, sőt minden héten másikban elmerülve is lehet az, hála a fast fashionnek.
A másik magyarázat szerintem az, hogy az öltözködéssel - ugyanúgy, mint a közösségi médiás profilunkkal is - nem azt prezentáljuk akik vagyunk, hanem amilyenek lenni szeretnénk. És kitől ne lenne ma elvárva, hogy erősnek mutassa magát? A nőktől legalábbis biztosan elvárt.
#387374 | 2020. 12. 01. 18:04
Ismételni tudom csak magam, lehet jobban cizellálni. Egy blog, nem Egyenlő egy 500 oldalas, tudományos könyvvel.
#387370 | 2020. 12. 01. 17:37
szerintem pontos a leírás, de félreérthető. mert az, hogy "az égvilágon semmi köze a kinky érdeklődéshez", az nem zárja ki, hogy ne lenne kinky. csakhogy a többség, talán egy kinky sem azért öltözködik úgy, hanem a divat miatt.
#387366 | 2020. 12. 01. 15:27
Jah, sehonnan nem vettem. Ezek szerint megint félreérthető voltam :D Azért tettem hozzá a hurkás feneket, hogy jelezzem, hogy attól függ, hogy az állításomnak van-e bármi értelme, hogy hol húzzuk meg a határvonalat.
#387365 | 2020. 12. 01. 15:18
Lehet persze cizzelápli a dolgokat, ebben igazad van. A hurkás fenekét, nem tudom honnan vetted, rendszeresen leírom, hogy az SM nem kenyerem.
#387364 | 2020. 12. 01. 14:23
Egy gondolat merült fel bennem. Mégpedig annak kapcsán, hogy azt állítottad, hogy jellemzően azoknak a hölgyeknek semmi köze a BDSM-hez, akik így öltözködnek. Nekem eddig az a tapasztalatom, hogy a legtöbb embernek van köze a BDSM-hez, így vagy úgy. Egyetlen kapcsolatom sem indult BDSM kapcsolatnak, de valahogy mindenkiről kiderült, hogy vannak ilyen irányú vágyai (már persze, ha az én seggrepacsis BDSM-em egyáltalán annak nevezzük). Pedig volt köztük tipikus "divat-tudatos" leányzó is, aki tökéletesen megfelel a leírásodnak. Miután meg belekóstoltunk a dolgokba, mindig egyre mélyebbre merültünk a nyúl üregébe. Bár a teóriám inkább az, hogy egyszerűen társadalmi megfelelési kényszerről van itt szó, férfi és női oldalról is, hogy az ilyen vágyakról nem is beszélnek. Emellett meg ismerősi körömből is mindig kiderül, hogy azért jellemzően beficcen pár BDSM elem. Igaz simán lehet, hogy csak én vonzom az ilyen embereket (ezen sem lepődnék meg), de azért motoszkál bennem egy olyan gondolat, hogy szerintem a helyesebb megfogalmazás, hogy MÉG nincs a legtöbb ilyen nőknek a BDSM-hez köze, mert sosem merült fel bennük ez a gondolat, hogy ez is örömet szerezhet, és megéri kipróbálni. Persze, ha a te definíciód a BDSM-ről a hurkás fenéknél indul, akkor igazából az egész állításom tárgytalan, mert arra valóban kevesen vevők.