A BDSM, mindenkié?

BDSM Blogok » Blog - RisleyAddix » A BDSM, mindenkié?
2020. 11. 15. 16:18 | Megjelent: 990x
"Ahogyan többször is utaltál arra, hogy szerinted a BDSM közösség leképezi a magyar társadalmat,ki is zárja azt, hogy a BDSM-et csak intelligensek jatszák, mert az azt is jelentené, hogy a magyar társadalomban mindenki intelligens."- ENT

Fenti sorok, egy nemrégiben íródott blogomhoz kerültek hozzáfűzésre. Megtisztelő, hogy van, aki így számontartja, ha valamit többször is felhozok a regéimben. Igaz a többség semmilyen formában nem reagál. A csöndes többség, aki a felszín alatt sáskahadként zsizseg. De hagyjuk is a rovarokat, akit jobban érdekel a téma, keressen rá Shirō Ishii, japán orvos nevére.

Felmerül a kérdés, hogy a BDSM műveléséhez szükséges-e egy bizonyos értelmi, empatikus, emberi szint. Szándékosan nem írok intelligenciát. Szerintem az intelligencia egy ódivatú, protonáci, rasszista kifejezés. A vanillát is hasonoló okoból nem használom.

Amennyiben a BDSM alatt annyit értünk, hogy valaki képes, valahogy felemelni egy korbácsot, és úgy ütni vele, hogy nem veri ki a szemed, vagy azt, hogy úgy tökön tud rúgni, hogy nem szakad le a fél heréd, akkor valóban sokan űzhetik a BDSM-et úgy, hogy nem igazán értik a csíziót. Persze itt még szót sem ejtettünk a lelki és higénés biztonságról, az utógondoskodásról, a bejelentkezésről. A tiszta/józan tudatállapotról nem is beszélve.

Dr. Bob egy bölcs, amerikai előadó, két éve, a HunCon előtt, az autóban ezt mondta nekem:

"A BDSM és a Leather/Bőr kultúra közt, az a fő különbség, hogy előbbi csak magáról a tevékenységről szól, míg utóbbihoz társul egy komoly filozófia."

Ott van például az itthon viszonylag népszerű: SSC (Józan, Biztonságos, Beleegyezéses), vagy az -itthon- gyakorlatilag ismeretlen, ám sokkal korszerűbb RACK ( Kockázat-tudatos, beleegyezéses kink).

Persze a magyar ember, csak addig van oda Széchenyiért, amíg hangzatos frázisokat lehet vele puffogtatni, ha már tanulni kellene a nyugat, reformáló szeleiből, már sokan sutba dobják a Legnagyobb Magyar szellemiségét. Pedig még az is lehetséges, hogy Londonban, a XIX. század BDSM fővárásoban, ő is hódolt a BDSM örömeinek.

Hozzászólások (45)


RisleyAddix Törölt felhasználó
#386093 | 2020. 11. 15. 19:18
Három a magyar igazság :D bocsanat. Törölhetsz még egyet.
Törölt felhasználó
#386092 | 2020. 11. 15. 19:12
Elnézést kérek, ha annak érezted, én tréfásnak szántam. Viszont semmit nem csúsztattam, tény élő, mozgó, ember hibázhat, tévedhet, és vannak véletlenek. Nem kell túlvállalnod magad, lehet bármilyen egyszerű, akár hétköznapi szeretkezés.

Nézz bele a google-ba "szexbalesetek"
#386091 | 2020. 11. 15. 19:12
Háromszor ment ki a kommented. Egyet töröltem :p
#386089 | 2020. 11. 15. 19:08
Elfogadom, hogy így gondolod. Én az az iskolát követem, ami a BDSM-et a hétköznapi szexualitásnál jobban szabályozottnak tekinti. Pont a primal play is nagyon veszélyes tud lenni, ha nem tudsz visszakapcsolni. Erre jobb ha trenírozza magát az ember. Én így teszek.
Törölt felhasználó
#386088 | 2020. 11. 15. 19:05
Tisztàzzuk, Te kötöttèl belèm, Te voltàl cinikus ès Te csúsztattàl!
Azt mondod, hogy èn mindent előre làtok, pedig ilyet se mondtam!
Annyit mondtam, hogy nem àllol bele olyanba, amihez nem èrtek ès abból lehet baleset, ha valaki túlvàllalja magàt..ssjnàlom, hogy ezzel nem èrtesz egyet...ja nem, nem sajnàlom, mert pont lesz@rom...good luck
Törölt felhasználó
#386087 | 2020. 11. 15. 19:03
"Felmerül a kérdés, hogy a BDSM műveléséhez szükséges-e egy bizonyos értelmi, empatikus, emberi szint. "

Az erőátvitelhez nem kell szerintem. A vanilliavilágban is sok ferfi és nő mond le az irányításról a másik javára, mert mondjuk tudatalatt szub.
Még a primalhoz se kell szerintem, mert az definició szerint az ösztönösségről szól, nem az elmélkedésről.
Amihez intelligencia kell, vagy amit jobban mondva az intelligens emberek szeretnek játszani, azok a szerepjátékok.

Szerintem.
Törölt felhasználó
#386084 | 2020. 11. 15. 18:58
Nos, két főnél ugyanúgy fönn áll bármilyen véletlen akár rossz mozdulat lehetősége. Kettesben velünk még nem történ semmi említésreméltó. De van itt az oldalon akivel igen. Nevet nem írhatok. főleg nem az engedélye nélkül.

Viszont ha csak kötözködni akarsz, vagy nem érted, azt is megértem. :)
#386083 | 2020. 11. 15. 18:58
Egymás minősítgetése tiltott a Pixien. Nagyon ritkán törlök kommentet, de a szabály a ütköző hozzászólásokat nem engedem a saját írásaim alatt.
Törölt felhasználó
#386082 | 2020. 11. 15. 18:53
Igazad van, ezt nem kalkulàltam bele a bdsm jàtèkok közè, hogy valaki egyedül idióta módon felköti magàt!
Ha nem egyedül lettèl volna, akkor nem baj, hogy leesett a kès!
A bdsm jàtèkok nekem min 2 szemèlyrôl szólnak, azt hittem, hogy a bdsm jàtèkokban szerzett sèrûlèsek tèmàja is 2 főről szól...sok sikert
Törölt felhasználó
#386081 | 2020. 11. 15. 18:52
Azert nem neveznem reprezentativnak😂
Törölt felhasználó
#386080 | 2020. 11. 15. 18:47
A lényeg az, ha te azt állítod, hogy mindig mindent előre látsz akkor nem vagy tisztában a világgal. Ennyi. :DD
Törölt felhasználó
#386079 | 2020. 11. 15. 18:47
A lényeg az, ha te azt állítod, hogy mindig mindent előre látsz akkor nem vagy tisztában a világgal. Ennyi. :DD
#386078 | 2020. 11. 15. 18:46
Miben? Amit iróniából írt? Vannak belső poénjaink :).
Törölt felhasználó
#386077 | 2020. 11. 15. 18:45
Igen az. :)

Nincs jelentőség hányan űzik.
Törölt felhasználó
#386076 | 2020. 11. 15. 18:42
Risley
Lothariónak igaza volt...
Törölt felhasználó
#386075 | 2020. 11. 15. 18:41
Antal, Te most viccelsz velem???
Nàlam a bdsm min 2 főről szól, az, hogy Te egyedûl felakasztottad magad, ez szerinted egy klasszikus bdsm baleset???
Törölt felhasználó
#386074 | 2020. 11. 15. 18:36
Tessék egy velem megtörtént eset. Már rég volt, és vannak itt akiknek a könyökén jön ki.

Olyan tizenévesen kezdtem masztizni , mesékre amelyekben volt valami verés , kínzás . Hamar jött az ötlet , ki kéne próbáljam ezeket . 19 évem körül már komolyabbra váltottam .

Kipróbáltam a lógatást , erdőben kerestem egy nyugis helyen két egymáshoz közel álló fát kötöttem rá köteleket a lábamhoz , és egy harmadikat kapaszkodónak , és beböktem a törzsbe egy kést a szabaduláshoz , egy darabig nem is volt semmi probléma , aztán egyszer leejtettem a kést , a kapaszkodón föl tudtam húzni magam , de mivel V alakban volt a lában sehogy nem tudtam kioldani a feszülő csomókat . Akkor már izzadtam rendesen az erőlködéstől a fájdalomtól , bevágott a kötél vérzett a lábam , csúszott minden . Tudtam erre senki nem jár , vagy szabadulok vagy vége . Némi gondolkodás után arra jutottam megpróbálom elvásítani a kötelet az egyik bokámon . A jobb oldali fán volt a kapaszkodó kötelem , ezért a jobb lábam volt esélyes , odahúztam magam és nekikezdtem , nem tudom pontosan mennyi ideig tartott úgy kb. fél nap lehetett , többszöri szünetekkel mire sikerült . Nem csak a kötél vásott hanem a bőröm is , lett a bokámon egy lyuk csontig két-három radírgumi méretű. Egy lábon lógva nagy nehezen összekapartam magam és föl tudtam evickélni akkor már arra az oldalra és kibontani a megmaradt csomót . Orvoshoz nem mentem , 7-8 hónap alatt nőtt be a luk , örök emlékkén látszik a bokámon .
A sportnak köszönhetem az életem , rosszabb kondival nem bírtam volna ki , mert így is rezgett a léc .
#386073 | 2020. 11. 15. 18:36
Én semennyire nem kötözök. De ha a fogalomnak sem jársz utána, amit említettem, úgy a semmiről vitatkozol.

https://www.kinkly.com/definition/313/risk-aware-consensual-kink-rack
Törölt felhasználó
#386072 | 2020. 11. 15. 18:35
mily jó dolog is, hogy a Mi a BDSM? témában már kétszer is közvéleményt kutattam 😂😂😂😂😂

https://bdsmebook.com/mi-az-a-bdsm/
Törölt felhasználó
#386071 | 2020. 11. 15. 18:32
Risley...ez butasàg...
Annyira kötözzèl, anennyire tudsz..ha így jàtszol, akkor bem veszèlyes , ga pedig túlvàllalod magad, akkor van az, anit az előbb írtam...a hûlyesèg az nem a nornàl rizikófaktor..
Törölt felhasználó
#386070 | 2020. 11. 15. 18:29
Anral...lehetsz cinikus, de ettől mèg nincs igazad!
Vàzolj màr egy olyan jàtèkot vagy helyzetet, ahol normàlis a baleset...meglepnèl, ha sikerülne!
Törölt felhasználó
#386069 | 2020. 11. 15. 18:25
Hát akkor be kell ülnöd egy hibernáló kamrába, betonra fagyva nem fogsz hibázni.

Minden más esetben, van esély a hibára, te sem vagy kivétel.
#386068 | 2020. 11. 15. 18:25
Jaa, meg fehér csoki :p
#386067 | 2020. 11. 15. 18:24
A kötözés akkor is potenciálisan veszélyes, ha évek óta, profin kötöz valaki. Tiltsuk be a kötözést?

A RACK fogalmát ajánlom figyelmedbe. Nem én találtam ki, de gyakorlatilag az egész, modern, nyugati BDSM felfogást törekedtél 2 mondattal lenullázni.
RisleyAddix Törölt felhasználó
#386066 | 2020. 11. 15. 18:21
Szerintem siman vanilla vagy aki itt jatsza az eszet🤷🏻‍♂️🤣
Törölt felhasználó
#386064 | 2020. 11. 15. 18:20
Igen, oda lehet figyelni..
Ami balesetveszèlyes lehet ès nem tudok rà kellően figyelni, annak neki se kezdek...
Törölt felhasználó
#386065 | 2020. 11. 15. 18:20
Kellemes estet!
#386063 | 2020. 11. 15. 18:19
Akik kitalálták és akik elfogadják a RACK és vagy a PRICK filozófiáját, mind hülyék vagyunk, világszerte. Az ember a legnagyobb odafigyelés mellett is hibázhat, nemcsak a BDSM-ben. Bármiben.
Törölt felhasználó
#386062 | 2020. 11. 15. 18:18
*oda lehet figyelni*
Törölt felhasználó
#386061 | 2020. 11. 15. 18:17
Miért szerinted mindig mindenre odalehet figyelni?
Még a pilóták is tévednek néha, igaz ők többnyire csak egyszer.
Törölt felhasználó
#386060 | 2020. 11. 15. 18:14
Baleset nem törtènhet BDSM-ben, mert akkor valaki figyelmetlen, èrzèketken vagy hülye hizzà...ha pedig az, akkir az màr nem bdsm...
Törölt felhasználó
#386059 | 2020. 11. 15. 18:12
Irigylem azt aki mindent tud de nem hittem hogy ilyen hamar szembe találkozok vele :) ez a kilépőm Üdv!
#386058 | 2020. 11. 15. 18:12
*ismeretlenek
#386057 | 2020. 11. 15. 18:10
Én egy buta, általánosító, 0 BDSM tapasztalattal rendelkező embör vagyok, jobb ha nincs is véleményem a BDSM-ről. Jobb ha felettem ítélkeznek ismeretének :).

Mikor baleset történik, vagy ki kell dobni valakit, majd állok kukán és filozofálok Mandevilleről és Kantról.

Hiszen, ha nem írom le részletesen a tapasztalataimat, azok nem léteznek. Ha leírom, kamuzok. Inkább felhívok pár luxus prostit. Unom már a karantént :p
Törölt felhasználó
#386056 | 2020. 11. 15. 18:00
*sokak szerint
Törölt felhasználó
#386055 | 2020. 11. 15. 18:00
Kerdezhetek?

Kik azok a vanillak?

Ok leteznek?
RisleyAddix Törölt felhasználó
#386054 | 2020. 11. 15. 17:59
En imadom ezt. Egy Bdsm oldalon sokak senki nem is tudhatja h mi az a Bdsm. Erted Risley!? Nem
Lehet tudni!! Kesz passz! Ha ugy erted tudod akkor bekepzelt vagy es minimum hulye is.

Felregel X ezer felnott ember egy oldalra. Amirol goze sem lehet h mi az!🤣🤣🤣

A kedvencem h mindenkinek az a Bdsm ami!
Meg a hajhuzos szex is az meg a minden is az.
Ahha szerintem meg a medve valojaban nyuszi. Szoval higyjek el nekem es legyszives simogassak meg!
Hat mondom h nyusziiiiiii
Törölt felhasználó
#386053 | 2020. 11. 15. 17:59
Mostmár igyekszek rövid lenni és lényegre törő: a saját tapasztalatokból és a saját ismerettségből kialakult vélemény alapján ne próbáljunk meg leírni, méregetni, felosztani, kirekeszteni a a BdSm-ben érintett társadalmat. Nem ellened szól a véleményem hanem minden ember mellett. És nem csak erre a témára értendő, hanem minden olyan buta emberre aki azt hiszi hogy ha valamit tud akkor az már a minden es ez alapjan joga van altalanositani..
#386051 | 2020. 11. 15. 17:43
A lexikális tudás és a tapasztalat nem ugyanaz. De, ahogy Varnyú is megírtam, mindenkinek joga van megfogalmazni, hogy mi a BDSM szerinte.

Ha jól értem, te ezt korlátozni szeretnéd úgy, hogy senki ne mondhassa meg. Láttál már BDSM-ből eredő balesetet? Többek közt azért kellenek a közös fogalmak, hogy ezeket megelőzhessük. És ehhez sem kell semmilyen diploma. Nem is írtam erről sehol. De, ahogy írtam bármivel lehet kötekedni.

És rendszeresen leírom, hogy az SM-hez és a kötözéshez nem értek. Kérjek elnézést, hogy az utóbbi héten ez kimaradt? :)
Törölt felhasználó
#386050 | 2020. 11. 15. 17:41
Persze hogy össze, mindneki a saját ismeretei alapján :) minden embernek mások lennének a meglátásai. Minden,különböző dolgot megélt ember mást szűrne le a saját BDSM-jéből. Így születhetne jó pár összefoglaló, amit megint össze lehetne foglalni.
De hogy ez hogyan állná meg a helyét érdemben, mint fogalom... viszont meríteni mindből lehetne..
RisleyAddix Törölt felhasználó
#386047 | 2020. 11. 15. 17:26
Nem akarok beléd állni mert nem sok értelme lenne. Viszont az hogy valaki a saját ismeretei alapján összefoglalja a BDSM-et, aminek gondolatom szerint csak bizonyos oldalait ismeri és azáltal formál egy képet a BDSM-hez tartozó közösségről, ami azért nem egy szűk kör, az számomra egyenlő a szűk látókörrel. Egyébként meg nagy divat manapság a lexikális tudást egyenlővé tenni a az intelligenciával. Sok intelligens embert ismerek, akinek nincs diplomája, viszont van élettapasztalata. És az intelligenciához én azért az olvasottság, műveltség mellett sok minden mást is párosítanék, például a megfelelő értékrendek, az önismeret, az emberekhez való empatikus hozzáállás, széles látókör stb. Amik nem egy olyan emberre vallanak aki általánosít. Bárki összefoglalhat bármit, mellesleg szólás szabadság van. Kérdés hogy mi alapján. Én csak azt látom hogy annyira gyorsan változik a világ, változnak az emberek hogy nincs olyan aki mindenre átfogóan rálásson hisz idő sincs annyi higy mindent megismerj még egy ilyen témában sem..pláne mennyi különböző személyiség...így nehéz lenne valós képet formálni bármiről is, legalábbis olyat ami általánosságban mindenkor, mindenhol megállja a helyét. Viszont az Lehet hogy csak én érzem magam ehhez kevésnek 28 évesen. !!
Törölt felhasználó
#386045 | 2020. 11. 15. 17:11
Intelligens emberek jàtèka...kène legyen!
Viszont ezt a pixie-n talàlható közössèg, sajnos túl nagy arànyban càfolja!
Túlnyomó tòbbsège sajnos kamu vagy totàl vakon van!
Törölt felhasználó
#386044 | 2020. 11. 15. 17:04
szerintem meg bárki összefoglalhatja, hogy mi az a BDSM. érdeklődve várom az írásokat
#386042 | 2020. 11. 15. 16:39
Az eszközök sokfélesége másodlagos szempont, ahogy a végzettség is. Természetesen, amit írsz, az egy kiváló védekezés: nehogy már valaki összefoglalja mi az a BDSM. A saját kultúra és környezet alatt nem tudom mit értesz. Ha földrajzilag érted, az országot is bejártam már BDSM téren és Európát részben. Természetesen mindenbe és mindenkibe bele lehet állni. 6 éve blogolok itt, már hozzá szoktam :).
Törölt felhasználó
#386041 | 2020. 11. 15. 16:34
Van egy sejtésem..ezt sok olyan ember is játssza aki eletében sem olvasott könyvet, esetleg internet sincs bekötve hozzá..ösztönösen éli ezt annélkül hogy tudná mi a neve :) még ha primitív módon is, annélkül hogy számtalan módszert és eszközt alkalmaznának, az egyéniségük kibontakozik időnként. Olyan pedig nem hiszem hogy van itt aki össze tudná foglalni hogy mi az ami a BDSM-hez konkrétan tartozik és ez alapján kitudná szűrni, az erre kizárólagosan alkalmas személyeket. Szokták mondani hogy kicsi a világ, de szért annyira nem hogy rálátásunk legyen mindenre. Szerintem elsősorban itt a legtöbb ember a saját kultúrájában és környezetében tapogatózik.. a fogalmakhoz meg alapból sokan leszűkített jelentéseket kapcsolnak.