A genetika olyan, mint a vélemény,

BDSM Blogok » Blog - RisleyAddix » A genetika olyan, mint a vélemény,
2018. 09. 12. 14:49 | Megjelent: 1639x
mindenkinek van.

Vannak légböl kapott, kevésbé légböl kapott és megalapozott vélemények.

Persze az sem mindegy, hogy hol tesszük közzé a véleményünket. Egy motoros talàlkozòn beközölni, hogy "A motor nem jàrmü," vagy egy melegrendezvényen szidni a népmüvészeti cserépedényeket nem túl bölcs vàllalkozàs.

Egyre több belülrö bomlasztò hang akad a hazai BDSM Közösségben, kezdve attòl, hogy mi bizony genetikailag hibàsak vagyunk, azon àt, hogy a BDSM egy erkölcsi fertö, odàig, hogy itt nincsenek szabàlyok, sem etikett.

Fenemòd nincs kedvem sokadjàra online felvilàgosìtàst tartani, hogy aztàn én legyek a seggbe rúgott okoskatörp, de pàr gondolatok megeresztek, hiszen a vélemény olyan, mint a fing: " Jobb kint, mint bent." (Shrek)

Bàr maga a BDSM kifejezés csak 1969-ben làtott napvilàgot, az SM màr a XIX. szàzad vége òta hasznàlt kifejezés.

Sajnàlatos, hogy -tapasztalataim szerint,- szàmos, aktìv BDSM-es sem tudja, hogy az M ki miatt van ott. Persze de Sade màrkit kötelezöen ismerjük.

A BDSM màr az òkori tàrsadalmakban is jelen volt ld. Thüry: Pàlmaàg a dominànak cìmü cikkét -elérhetö ungyenesen a neten-, illetve Anne O. Nomis:The History & the Art of the Dominatrix cìmü monogràfiàjàt).

A fàjdalom okozàsànak és befogadàsànak szeretete az àllatvilàgban is megjelenik. A föemlösöknél mindenképp. A dominanciàra és az alàrendeltségre valò hajlam természetességének megismeréséhez pedig pàr NatGeo vagy Spektrum adàs is elegendö, egy jòféle Bereczkei Tamàs ( a magyar evolúciòs pszichològia legemblematikusabb szerzöje)màr biztosan megterhelö lenne.

A fetisizmusròl is szòljunk néhàny kéretlen szòt a teljesebb kép kedvéért. Sokak csak a szexualitàshoz kötik. Eredetileg a nyugat-afrikai népek màgikus tàrgyainak imàdata okàn jött létre ez a szò. A készìteni ige portugàl megfelelöjéböl alkottàk a meg a telepesek. Magyarra legjobban bàlvànyimàdàsként fordìthatò a fetisizmus, aminek két màsik jelentös àga a vallàsi mellett az àru és a szexuàlus fetisizmus.

A ma oly népszerü anyagbòl, a latexböl pedig eleinte masszìv esökabàtokat készìtettek a XIX. szàzadban. Szintén ebben az idöszakban Londonban màr több mint ehy tucat Dominahàz müködött, annak ellenére, hogy a német Krafft-Ebing professzor csak a szàzad végén ìrta le SM-ként a vilàgunkat.

Pàr éve -2015 òta, ha pontosan emlékszem- pedig nem tartozik a BDSM a mentàlis zavarok közé.

A fentieknek bàr nem nehéz utànajàrni, mégis szàmos ember fejében van ürhàború a BDSM-mel és a BDSM eseményekkel kapcsolatban a mai napig, még a Közösségünkön belül is.

Ennek szàmos oka lehet az elfojtàsoktòl, az irigységen àt, a tàrsadalmi determinàciòig.

Az elöìtéleteink fö forràsa ugyanis az elìtélt emberrel vagy csoporttal kapcsolatos ismeret és tapasztalat hiàny.

Hogy vàrhatnànk a többségi tàrsadalomtòl elfogadàst, ha nem fogadjuk el sajàt magunkat, és egymàst? Aki azt hiszi, hogy génhibàs selejtek vagyunk, a tàrsadalom söpredékei, annak lehet, hogy érdemes odébbàllnia. Persze -ahogy az elözö ìràsomban is kifejtettem,- online könnyü màsokat magaslòròl leoltani, hiszen a vélemény szent és szabad,föként ha következmények nélkül és minden megalapozottsàgot nélkülözve gyalàzhatjaaz ember sajàt ember és Közösségtàrsait.

Azért arra befizetnék, amikor egy virtuàl bomlasztò, sovàny disznò vàgtàban elmegy egy chopper talàlkozòra, csak azért, hogy hangosan közölhesse a résztvevökkel:

"A motor nem jàrmü, ti pedig mind hatalmas ratyik vagytok."

Hozzászólások (34)


#307217 | 2018. 09. 13. 10:16
Köszönöm a biztatást. Meglátom mi telik tőlem.
#307215 | 2018. 09. 13. 09:11
genetikai, epigenetikai öröklődés... nekem az is érdekes, hogy öröklődésekből, hatásokból mikor/miért lesz vonzás/vonzódás/fétis, és mikor taszítás/fóbia/ellenérzés/irtózás... és hogy e két, távoli pólus mennyire rokon mégis egymással
#307214 | 2018. 09. 13. 08:53
írhatnál ezekről/ilyenekről
elképesztően érdekes téma
nekem
és vélem: mindannyiunknak
(a legnagyobb tapintat és tisztelet fenntartása mellett
természetesen)
#307199 | 2018. 09. 12. 22:01
Nálunk a social media kapcsán a családban kiderült mindenki számára, hogy a BDSM is az életem szerves része. Édesanyám szerint pedig nálam a hajlam öröklött. Igaz sem ő sem én nem vagyunk genetikus professzorok, ám szerintem doktor Mengele, apai nagymamámon végzett kisérletei nem múmtak el nyomtalanul.
Ráadásul Mendel szerint pont az unokákon mutatkoznak meg a nagyszülők tulajdonságai. Igaz ez már egy szerzett dolog volt szegény nagymamánál, így inkább az epigenetikai öröklődés jöhet szóba.
Törölt felhasználó
#307189 | 2018. 09. 12. 21:24
figyelek. értelek. igazad van

értelemszerűen erre én vagyok túlérzékeny :)
Törölt felhasználó
#307187 | 2018. 09. 12. 21:17
Figyelj..
Ir egy nö egy blogot..
Hogy neki nem jönek be a mackos pasik..az fujj és milyen..én mackos vagyok..
Na ez kb ugyanugy fog meghatni hogy xy nik alatt lévö csajnak bejövök e vagy nem..mint ahogy öt meghatja hogy bejön e a laba vagy nem..

Nem tetszhet mindenkinek mindenki..
Törölt felhasználó
#307185 | 2018. 09. 12. 21:10
én az előbb irtam le, h mit gondolok :)
Törölt felhasználó
#307184 | 2018. 09. 12. 21:06
Jaaaj hat mert én itt annyi nönek kellenék mi..marhara adnak ra hogy suninek vajon az én labam tetszene? :)

Gondolod :)
Törölt felhasználó
#307183 | 2018. 09. 12. 21:04
És most negyven évesen
Van egy kolégam akki alandoan a nök segét bambulja..és löki a vakert..igy analba ugy analba..

Na egyszer meguntam és belöktem hogy én meg megdugnam a talpat..szép laba volt a caajnak..szsrinted..ugy nézet ram mint egy elmerogyantra :)
Törölt felhasználó
#307182 | 2018. 09. 12. 21:03
de arra azért kiváncsi lennék, Süni, hogy ezzel a kommenteddel hány nem tökéletes lábú nőt lennél képes beletunkolni a sárba, persze önbecsüléssel, mindennel. ;),
Törölt felhasználó
#307181 | 2018. 09. 12. 21:01
persze, h értem :) nem véletlenül járok én 30 éve nadrágban. mert egy betegség folytán az én lábam se nem szép, se nem jó, hanem X alakja van, máshogy is torzult és állandóan dagad :)

még jó, hogy az eddigi pasijaim nem igazán a lábamra buktak :)
Törölt felhasználó
#307179 | 2018. 09. 12. 20:55
Nézd..
A probléma ott van..
Hogy észrevdszem..
Mert a pasik ilyenek..hogy ha nincs ott nö..hogy kibdszélik a nöket..mész a haveral..fuuu ennek a csajnak milyen jo segge..melle van...

És minden haverod..ezt nyomja..te meg lesed a csaj labat..és lehet akkarmilyen segge..ha szar a laba..érted ?:)..

Egy idö utan elhiszed te vagy a beteg..mert a többi x 100 haverod biztos nem..és ha szova is teszed..ki a faszt érdekel a nö segge..a csaj labat nézd olyan szexi behidalsz..na akkor néznek rad ugy mint ha a marsrol jötél volna..és akkor elkezded kutatni hogy hol a gond veled..

Na ezért kell..

Tetszik érteni :)
#307178 | 2018. 09. 12. 20:54
Nem hat, annál korábbi, inkább négy. De családi elbeszélések arra utalnak, hogy annál még régebbi, még ha erről saját emlékem már nincs is.
#307177 | 2018. 09. 12. 20:52
Köszönöm, ez kölcsönös!
#307174 | 2018. 09. 12. 20:42
Jacobsonnal nem nehéz kulturáltan beszélgetni, ő talpig úriember és roppant művelt.

Szerintem fontos az önelemzés, illetve a miértekre válaszokat találni. Persze ez nem kötelező, ha valamit hidegen hagy :)
Törölt felhasználó
#307173 | 2018. 09. 12. 20:30
öröm olvasni, hogy végre milyen kulturáltan folyik beszélgetés bdsm témáról

nekem csak egy kérdésem van. a végeredmény, azaz a bdsm vágyak kielégitésének szempontjából nézve nem mindegy, hogy honnan szereztük?

kétségtelen, h az elején engem is foglalkoztatott, de pér év után felhagytam az eredet és magyarázat keresésével. inkább csináltam

ha valaki szereti a rántottát és épp arra éhes, az nem azzal fogja tölteni az időt, hogy azon töprengjen, mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás. a rántotta megevése szempontjából irreleváns
jacobson Törölt felhasználó
#307171 | 2018. 09. 12. 20:22
Ugy hogy én azt ajanlom neked
(Megfogadod vagy nem te dolgod)
Probalj visszaemlékezni a legelsö ilyen izgalmi élményedre..tuti van érzelmi vagy szexuális kötödés..
jacobson Törölt felhasználó
#307169 | 2018. 09. 12. 20:12
Hat nem tudom miota tudod az eszed..
De ha 6 éves korod otta (én kb arra mar visszaemlékszek..tehat akkor mar volt eszem..) gyanus hogy 6 évesen nem volt..

De..én is az vagyok..betegesen..de tudom mitöl alakult ki..13 évesen volt egy lany akkit nagyom szeretem..és mindig mezitlabb sétált..meg hasonlo..és kérte hogy vigyem a cipöjét..ilyesmi..és onantol kezdve vetem észre hogy vonzodok a labahoz..majd a többi nö labahoz..

Ugy hogy én is tapasztalatbol beszélek :) csak én utana olvastam szexuál dilidokiknal is..
#307168 | 2018. 09. 12. 20:02
Ezzel nem tudok egyetérteni, miután én nem valahol olvastam, hanem amióta az eszemet tudom, lábfetisiszta vagyok.
RisleyAddix Törölt felhasználó
#307167 | 2018. 09. 12. 19:28
Szerintem is tanult..
A pubertans korban szeded fel..
Ezt olvastam valahol..
És az elsö szexualis (önkielégités) soran alakul ki..valami ilyesmi..
#307165 | 2018. 09. 12. 19:10
Alfred Binét-vel állt vitában hasonló témában. Binét szerint a fetisizmus egy tanult/ szerzett viselkedési forma, míg Krafft Ebing szerint öröklődik a fetisiszta hajlam.
#307162 | 2018. 09. 12. 18:42
Nem lőtt mellé, csak nem individuális szemléletben gondolkozik, hanem biológiai, evolúciós megközelítésben.
jacobson Törölt felhasználó
#307160 | 2018. 09. 12. 18:32
Hat ez a szaporodas dolog is elég gaz..
Ne mas döntse mar el hogy én akkarok e szaporodni...
Majd én tudom..képes vagyok e ra..fent tudom e tartani a csaladot..meg tudom e adni nekik ami kell..
A tarsadalom meg bekaphatja..oldja meg a gondjaikat az elitt maga..szaporodjanak ök..ha nagyon akkarnak..

Amugy okos volt ez a Morris ..de ezel melélőt..azt gondolom..
#307159 | 2018. 09. 12. 18:25
Morris egyébként leírt ennél merészebbeket is. Például azt, hogy biológiai szempontból a cölibátusban élő pap semmiben nem különbözik a homoszexuálistól, hiszen mindkettő blokkolja a szaporodást. De hozzátette rögtön azt is, hogy egy túlnépesedett faj esetében, mint amilyen az ember, ez nem feltétlenül káros, hanem populaciódinamikai szempontból hasznos is lehet.
#307158 | 2018. 09. 12. 18:12
Már Krafft-Ebing is azt feltételezte, hogy a mazochizmus (ami az ő leírása szerint jóval átfogóbb fogalom, mint ahogy a mai BDSM szubkultúrában használjuk ezt a szót) veleszületett adottság. Persze ő a kor szellemének megfelelően betegségnek tekintette. Sokkal később Desmond Morrisnak volt mersze leírni, hogy bármilyen szokatlan szexualis viselkedés normálisnak tekinthető, ha az örömszerzést, s ezáltal a párkapcsolatot segíti, és nem gátolja a fajfenntartást.
Törölt felhasználó
#307157 | 2018. 09. 12. 18:04
Az ember ugy lett..
Alitolag..
Hogy genetikailag eltért a majom és az ember közös ösétöl..
Söt az összes élölény igy lett..
Genetikailag eltért a masiktol..
Amugy a földön csak moszatok (vagy mi a szöszók..azok az elsö élölények..makraoproliaitokak..vagy mik).lenének..
Törölt felhasználó
#307154 | 2018. 09. 12. 17:57
Úgy tudom most sincs kizárva a genetikai okból eredő szexuális irányultság. A környezeti hatások pedig erre ráerősíthetnek vagy elnyomhatnak bizonyos részeket.
Ha így is van, attól még nem genetikai hulladék, aki eltér az átlagtól. Szerintem mindegy hogy miből fakad.
#307153 | 2018. 09. 12. 16:48
Ha már fáj a derék akkor is szükség van mind tüneti, mind lényegi kezelésre. Persze lehet törekedni a megelőzésére, de a legtöbb idősebb embernél megjelenik ez a betegség, ahogy az előítélet is. De természetesen nem kell egyet értenünk :)
Törölt felhasználó
#307152 | 2018. 09. 12. 16:44
Én fordítva gondolom.
Ha már a derékfájást hoztad fel :
A felszólalásod a kialakult helyzet utáni, vagyis már fáj a derék, tüneti.Ha nem várnánk meg míg fájna , hanem a kialakulás pillanatánam be lenne avatkozva, akkor az eredményesebb lenne.
Sztem.
#307151 | 2018. 09. 12. 16:31
Félig egyet értek. Van szerencsém 6 éve orvosi szövegeket fordítani. Amit említesz, az a tüneti kezelésnek felel meg szerintem, ami nagyon fontos, de a derékfájdalom pusztán a lidokain injekcióktól nem fog megszünni.

Igyekeztem hozzátenni a magamét a helyzet "meggyógyításához".
Törölt felhasználó
#307150 | 2018. 09. 12. 16:00
Minden tiszteletem az írásért, egyet is értek vele, de sztem, a problémát ott kell kezelni, ahol keletkezik.
Ha ilyet tapasztalsz, akkor ott, abban a blogban.
Utólag, figyelemet felhívni, már nincs akkora hatása.
Vannak itt páran, akik elkötelezettek a BDSM mellett, mindenki érezze magáénak az ügyet, hogy védje a " mundér becsületét ".

A motorosok sem utólag ejnye - bejnyéznének, hanem azonnal kihajítanának maguk közzül.
Ez lehet, kissé drasztikus ezen a felületen.
Törölt felhasználó
#307149 | 2018. 09. 12. 15:46
Vannak itt bomlasztók, akik a bdsm ellen beszélnek?

Nem hinném. :-)
Törölt felhasználó
#307148 | 2018. 09. 12. 15:10
ez jó. tetszik

azért, mert szeretek bizonyos dolgokat a BDSM-ből, nem vagyok genetikailag hibás. azért, mert nem szeretek bizonyos dolgokat belőle, azért sem

:)

de gustibus non est disputandum
Törölt felhasználó
#307147 | 2018. 09. 12. 14:59
Jo blog :)
Mindenki fél valamitöl..
Te is én is mas is..
Az ismeretlentöl..

Ha megélnék az elfolytott elhesegetett eltemetett elhazudot vagyaikat lehet mar nem félnének..

De erre mindenkinek maganak kell rajöni..te nem mondhatod senkinek (hat mondhatod csak értelme nincs) mert a hatas ellenhatast valt ki..