A sub, aki switch, aki dom. A tudásod hatalom.

BDSM Blogok » Blog - RisleyAddix » A sub, aki switch, aki dom. A tudásod hatalom.
2018. 06. 02. 15:40 | Megjelent: 1282x
Többször megtörtént már karrierem során, hogy utasítani akartak, hogy miről blogoljak. Nem magas pozíciójú vállalkozókról, vagy politikusokról van szó, hanem zenésztársainkról. Az elveimet pénzért sem szokásom elárulni, azért pedig végképp nem, mert valaki ezt a direktívát irányozza elő számomra.

---

A napokban eszembe jutott, hogy mennyire igaz a mondás, mi szerint: " A tudás hatalom." Azonban ez gyakran csak akkor igaz, ha a tudásunkat nem osztjuk meg másokkal, hiszen ha valamiről sokan tudnak, akkor ők is képesek az információ alapján cselekedni, és a mi esélyeink romlanak. Előző írásomban ( https://hu.smpixie.com/bdsm-blogok/risleyaddix/46329-veges-viragok) foglalkoztam azzal a témával, hogy mind más élőlények, mind az emberek sem tudnak -gyakran- csak úgy kiteljesedni, ha mások kárára vannak. Gondoljunk csak a ruhákra, amiket viselünk. Ezek jelentős részét úgy gyártották, hogy kizsákmányoltak által, távol-keleti munkásokat. Ez azonban nem olyan tudás, amit ha valaki -esetleg- nem tudott, most már rontaná az én boldogulási esélyeimet.
Az olyan információk, amik az adott ember és közösségének életét befolyásolhatják, olyanok, amiket minél több ember tud, annál kevesebbet érnek. Ilyen például az, ha valakinek belsős infója van a tőzsdén brókerként, vagy ha a BDSM világában, tudjuk, hogy valaki a valóságban más beállítottságú, mint amilyennek nyilvánosan vallja magát. Az is felettébb izgalmas, amikor valaki az egyik közösségi oldalon sub, a másikon switch beállítottságúként van fent. Az még jobban megfűszerezi ezt, amikor az illető -szándékosan- másik nicknevet használ, hogy ne ismerjék fel. Itt is a tudás hatalom elve dolgozik, hiszen, amíg mások nem tudják meg, hogy slavejákob és Mastererd69 (kitalált nevek!) ugyanazt a személyt rejtik, addig slavejákob tud magának Dominát, míg, Mestered69 szubot keresni. Nem lenne egyszerűbb, ha az illető(k) készítene egy switch profilt?

Hozzászólások (35)


#291450 | 2018. 06. 03. 08:24
van az a BDSM-teszt

megcsináltam úgy majd' egy éve
azt gondoltam: aha, kb. jó, tényleg, valami ilyesmi
megcsináltam a közelmúltban
van eltérés
és erről is azt gondolom, igen, kb. jó
nem, nem gondolom, hogy alapvetően változnék (vagy 30 éve nem)
de hogy a bizonyos korlátok közötti sokféleségemből épp mi mennyire jön elő, az változó
ezer dolog változtatja (ebből csak egy - nyilván igen meghatározó - a partner)
és feltételezem, sokaknál van ez hasonlóan
Törölt felhasználó
#291447 | 2018. 06. 02. 23:21
Ráadásul hülyék is voltak, mert dögkútnak használták azt ahol fürödtek, meg amiből a vizet nyerték. Sok jó dolgot csináltak, de jól kibasztak magukkal. Hogy engem sosem talál meg erőember, valamiért kerülnek.
Törölt felhasználó
#291446 | 2018. 06. 02. 23:14
Tévedsz!Megint...már nem lep meg...
Az inkáknak fejlett volt a csillagászatuk és az építészetük...de valójában barbár emberáldozazokat mutattak be.
És!Nem tudtak olyan hajókat építeni, nint a portugálok...:)
Ha tudtak volna most portugálok nem lennének s inkák igen!

Az erőemberekrôl...
Sose féltem tőlük.Ez egy darabig nem fog változni!

Amugy a sok erőembernek a fönöke satnya öregember...
Hiába a legalább a főnöknek összejön:))
#291445 | 2018. 06. 02. 23:08
Vicces!:)))))))
Törölt felhasználó
#291424 | 2018. 06. 02. 20:27
Mellesleg a tudás lehet hatalom, de nem feltétlenül tudsz élni vele. Pl tudhatsz te bármit, ha jön az erőember és leüt, megöl, bla-bla-bla. Az Inkák is többet tudtak, mint a középkori portugálok...hm... Viszont lehet izomból dolgozókat ésszel szétszivatni. Lásd Monty vs. Rommel. Szóval a tudás akkor lehet hatalom, ha elismerésre talál. Ha épp leszarják, akkor csak egy dolog, amit magaddal vihetsz :)
Törölt felhasználó
#291423 | 2018. 06. 02. 20:25
Egészségedre
JA nem tüsszentettél ?
Itt lassan esni fog ...
Törölt felhasználó
#291421 | 2018. 06. 02. 20:24
Édesistenem...:D
Törölt felhasználó
#291419 | 2018. 06. 02. 20:23
*Én
Törölt felhasználó
#291418 | 2018. 06. 02. 20:23
É egy gettógenszter vagyok, azt jóidő...
Törölt felhasználó
#291415 | 2018. 06. 02. 20:06
De az ilyet kedvem sincs megismerni.
Törölt felhasználó
#291413 | 2018. 06. 02. 20:03
Nekem az számít amit velem/nekem tesz az életben...
A többi nem lényeg!
Törölt felhasználó
#291409 | 2018. 06. 02. 19:58
Meg ki tudja ki tartja a csúcsot. Valamit mégiscsak jelent, de nekem azt, hogy az ilyen embert nagy ívben lesz..ni vagy elkerülni. Az hogy valós/igaz -e amit mond hát tudja a picsa, mert mondani bármit lehet. Virtuális tevésről meg hát na. Olyan nesze semmi fogd meg jól konzekvenciákat tudsz levonni. De aki virtuálisan is ilyen, attól személyesben sem várnék mást. Szóval valahol minősít.
Törölt felhasználó
#291408 | 2018. 06. 02. 19:30
Van olyan is aki 12-őn...
Ez nem jelent semmit!
Real vagy nem amit mond, tesz?
Ezen mérhető...
Törölt felhasználó
#291407 | 2018. 06. 02. 19:27
Akartam írni a bizalomról.
De te itt most kb zanzában mindent leírtál
Törölt felhasználó
#291406 | 2018. 06. 02. 19:24
Egy darabig még meg is téveszthet és azt hiszed, hogy bakker ez tud, aztán rájössz, hogy mégsem :)
Törölt felhasználó
#291405 | 2018. 06. 02. 19:21
Nem kell jobban figyelembe venni mint bárki mást, akárhogy erősködik az övé is csak egy vélemény a sok közül.

A tudás hatalom, csak azt mondja meg valaki hol a tudás?
Jelen esetben bárki bármit mondhat, írhat, ha elolvasok egy adatlapot, meghallgatok egy embert még semmit sem tudok.

A tudás ott kezdődik, ahol az ismeretség a bizalom. A becsapással szerzett hatalom valójában a nemtudáson alapul, és pont ez különbözteti meg a tudás hatalmától, a tudás hatalma stabilabb, a nemtudásé többnyire könnyebben gyorsabb eredményt hoz, de illékonyabb is egyben.
Törölt felhasználó
#291404 | 2018. 06. 02. 19:01
Köszönöm valami hasonlóra gondoltam én is. :-)
Törölt felhasználó
#291403 | 2018. 06. 02. 18:58
Mert vannak olyan emberek, akiknek szar az életük, és ezt úgy próbálják meg kompenzálni, hogy akár kéretlenül is tanácsokat osztogatnak; hátha így nem tűnik fel másoknak...
Törölt felhasználó
#291402 | 2018. 06. 02. 18:55
DE minek ? :-)
Törölt felhasználó
#291401 | 2018. 06. 02. 18:54
"Aki nem tudja, oktatja"
Törölt felhasználó
#291400 | 2018. 06. 02. 18:53
Van fent olyan ember aki eddig 8 nicken volt fent. Akkor az mi ?
JA és uram bocsá mindenkinél mindent jobban tud, na akkor az mi ?
HA a tudás hatalom akkor,a megrögzötteknél a nem tudás ,de majd én megmondom,az mi szeretne lenni ? :-)
Törölt felhasználó
#291399 | 2018. 06. 02. 18:30
Rövide: "Szard le".

Ha te tudod, mit akarsz csinálni, tedd azt.

Ettől csak még idegesebbek lesznek, ami viszont kifejezetten jó móka.:DDDD
Törölt felhasználó
#291398 | 2018. 06. 02. 18:17
*kerek perec
Törölt felhasználó
#291397 | 2018. 06. 02. 18:17
Én egy hete kaptam olyan levelet, ahol ketek perec megmondta a fiatalember, hogy ő biza 2 nick-kel nyomul itt.
Mert ugyan játszadozik szubcicusokkal, de kívánná egy domináns nő uralmát is.
Én magammal kaocsolatban egyetlen egyben biztos vagyok.
Itt sosem fogom a sub kategóriát használni.

És igen. Az info, hatalom.
Mert amit én tudok, az az enyém.
És az használni tudom.
Már ha van hozzá elég eszem.
Törölt felhasználó
#291396 | 2018. 06. 02. 17:47
Osztom Lothario véleményét. Az alapfelállást jelöltem. Irányításmániás vagyok ez a fő. Mellé szadista. Ha hozzávesszük amit még kihoztak belőlem, amit nem sejtettem, hogy mazochista és fetisiszta is vagyok valamennyire, akkor ez elég katyvasz. Nem kell a feltétlen engedelmesség, de szeretem ha visszadumálnak, élvezetesebb. És jobb kedvelem a switcheket, a szub nem nekem való. Attól, hogy megélem a mazochizmusom nem gondolom, hogy változna az alapfelállás, bármit élek is meg olyankor. Nem gondolom, hogy egy csöppet is szubosodnék, alárendelődés meg kizárt, nem vagyok rá képes. Igen sokat számít, hogy kivel van az ember, mert nem mindenki hoz elő dolgokat, van aki csak az embert, van aki a dominánsat, van aki szadistát, van aki mindent. A legjobb megélt a mindent kihozó :)
#291395 | 2018. 06. 02. 17:25
hogyne hinném, biztos így van
(mondjuk, nem azt gondolom, hogy sok switch ilyenebb meg olyanabb, mint sok dom, hanem hogy az emberek között nagy különbségek vannak e téren is)
mindent elhiszek, aztán az van (nekem), amit tapasztalok
a konkrét helyzetben (és nem statisztikailag átlagolva)
#291394 | 2018. 06. 02. 17:21
elolvastam párszor, amit írtál... és nem érzem át annak az izgalmát, amiről írtál, azaz, ha valakiről megtudom, hogy nem is az, aminek nyilvánosan vallja magát...
nem az számít egyedül, velem mi?
Aranyliliom Törölt felhasználó
#291393 | 2018. 06. 02. 17:20
Hidd el h sok switch sokkal dominánsabb, fantázia dúsabb mint a domok...
Es nem elhanyagolható, h tudja h mit csinál mert adott esetben át is élte...;)
#291391 | 2018. 06. 02. 17:17
az önkategorizálás nekem nem arról szól, "mi" a másik
(mindenki baromi összetett)
hanem, hogy milyen-melyik oldalát, egyéniségének-személyiségének melyik részét kívánja játékba vinni elsősorban
és amit megjelölt, azt elfogadom/elhiszem
(ahogy ezt fordítva is elvárom)
Törölt felhasználó
#291390 | 2018. 06. 02. 17:02
Egyszerűbb lenne...De, mint tudjuk a switcheket sokan nem szeretik, kicsit furcsának tartják...Így emberünk inkább két külön nickkel próbálkozik...
Sokan nem állnak szóba switchekkel...
Bevallom én se ugyanazt a szubmisszivítást érzem egy switchen, mint egy szubon...
Nem, mintha lenne bajom a switchekkel!Szerintem valahol mindenki az, de ezt hagyjuk...
Amugy a kategóriák igencsak megkérdőjelezhetőek annak függvényében, h kivel szemben milyen valaki...
Plusz néha az önismeret hiánya is rásegít arra, h tévesen definiálja magát valaki...

Ha saját magamat veszem alapul...nem tudom magam egy konkrét szóval leírni, h ki/mi vagyok.
Szadista vagyok ez fix...ugyanakkor szeretek dominálni, irányítani...Szeretem a feltétlen engedelmességet és azt is ha visszapofáznak....Van bennem egy csipetnyi mazo is és mivel imádom a rough sexet simán igénylem h nekem is leverjenek szex közben egy pofont...De azt akárki nem adhatja...Ha ehhez hozzárakom a heteroflexibilisségem és azt, h vannak bizonyos szub szerepek amiket élvezek akkor egy katyvaszt kapok...és azt, h a teljes skálám igen ritkán tudom egy partnerrel megélni...Szóval lehetne pár nickem...Ha minden oldalam elkülöníteném...ehelyett inkább az alapfelállásomat jelöltem be.Mert az a fő csapás.A többi ritkán és kivételes partnerrel jön elő...

A hatalomra kanyarodva...Egy ilyen információ nem tudom, h mennyire bír hatalommal...Hacsak nem akarsz valakit megszégyeníteni, de tudom, h ez távol áll tőled...
Inkább pletykának nevezném, illetve jókat lehet mosolyogni amikor a nagy “dom”-ról tudjuk, h titokban térdelget...:)
Ez amúgy őt minősíti...hisz felvállalhatná valódi kilétét...
Hibernált
#291389 | 2018. 06. 02. 16:53
:D Most akkor ezen fogunk lovagolni??
#291387 | 2018. 06. 02. 16:40
A tudàsnak sok fajtàja van. Lehet -szàndékosan- félreérteni, hogy melyikröl ìrtam. Miként lòbòl is sokféle van a törpe pòniktòl, a 2 méteres marmagàssàgú igavonokig, és a human ponyikig.
Itt rossz lòra tettél.
Hibernált
#291386 | 2018. 06. 02. 16:12
Elnézést itt kénytelen voltam megállni és ezt megcáfolni.
"Azonban ez gyakran csak akkor igaz, ha a tudásunkat nem osztjuk meg másokkal, hiszen ha valamiről sokan tudnak, akkor ők is képesek az információ alapján cselekedni, és a mi esélyeink romlanak"

Ez egy bizonyos minőségben már nem így működik, sőt azokkal tudunk kezdeni valamit, akiknek a hasonló tudásuk (és hozzáállásuk) már megvan, valamint a tudással akkor tudunk kezdeni valamit, ha mások is tartanak ott ahol mi, különben olyan lesz tudással élni a többiek között, mintha lóval kártyáznánk...

Az "információ hatalom" természetesen máshová sorolandó ...
#291385 | 2018. 06. 02. 16:07
Köszönöm.Relatìv, hogy ki ért valamihez, és ki nem. Minél több ismereted van,annàl több kérdésed merülhet fel.
#291384 | 2018. 06. 02. 15:58
te "értesz" a BDSM-hez (elmélet, gyakorlat), én nem (azaz figyelek, igyekszem tanulni, pl. tőled is)
nekem Dom "kell", nem switch
az én viszonylatomban tehát nem egyszerűbb
(máséban simán lehet, hogy az)

ugyanakkor azt már én is pontosan jól tudom, hogy nem az önkategorizálások-besorolások-elnevezések számítanak, hanem hogy az adott felek mit "hoznak ki" egymásból