Okkult vagy szájkarate?

BDSM Blogok » Blog - RisleyAddix » Okkult vagy szájkarate?
2017. 03. 30. 21:42 | Megjelent: 1316x
Egy kedves barátom gyerekeit azért nem engedi az anyukájuk karatézni, mert szerinte ez egy okkult sport. Nem tudom mi köze van ennek a küzdősportnak az okkultizmus bármilyen formájához, ám nagyon érdekes a fenti kijelentés és rávilágíthatunk általa egy nagy társadalmi problémára.

"Egy bolond százat csinál,"- tartja a mondás. Míg a későokorban élt híres orvos-filozófus Galénosz és a középkori szintén orvos-filozófus Avicenna úgy tartották, hogy az önkielégítés és a szex is egészséges, jó hatással van az emberi szervezetre, a XIX. századi Angliában a szexet hivatalosan csak utód nemzés céljából lehetett művelni, míg a maszturbációról úgy tartották, hogy öl, butít és nyomorba dönt (szintén orvosoktól származik ez a nézet, aminek fő forrása az 1710-ben Balthazar Bekker, Londonban jelentette meg: Onánia, avagy az önfertőzés rettenetes bűne és annak szörnyű következményei mindkét nemre nézve, című kötetét.)*
Személyesen kissé fogom is a fejem Bekker úr miatt, mert a Balthazar a Dániel név szinonimája, de ez nem tartozik szorosan ide.

Ahogy a XIX. században el tudták hitetni sokakkal, hogy a maszturbáció (latin: szó szerint: kézi közösülés), avagy másik nevén onanizáció (amit tévesen használnak, hiszen a megszakított közülésesre, szakszóval a coitus interruptusra kellene e kiejezés hallatán gondolnunk. De egy bolond százat csinál, így sok művelt ember használja "legoptimálisabban" az onanizációt a maszturbálás szó helyett. Tévesen.)

Hosszú felvezetés után: ha valami divattá válik az nem feltétlenül jó, de nem is feltétlenül rossz. Amikor valaki a switcheket, a pénisz-profilképeseket, a férfi szubokat vagy bármilyen más szexuális irányultságú csoportot szid, jusson eszünkbe egy gyermeki bölcsesség: "Aki mondja másra, az mondja magára." A gyerekszáj pedig sokszor nagy igazságokat beszél:


" A pletykálásban szabadjára engedhetjük szexuális képzeletünket, sok mindent elképzelhetünk a másikról, amit magunkról nem mernénk elképzelni. Felettes énünk ugyanakkor abban a hiszemben lehet, hogy ilyenkor a tiszta erkölcsöt képviseljük. E jelenségben egy lelki álcázó mechanizmus, a másokra irányuló kivetítés működését érhetjük tetten."**

Sőt még ennél is tovább kell mennünk. Jelenlegi társadalmunk annyira álszent - és én sem tartom magam szentnek,- hogy sokan úgy bélyegeznek meg másokat, hogy maguk is végzik az általuk stigmatizált tevékenységet, csak titokban: vannak nagy "domok" fű alatt dominákhoz járnak, vagy éppen szeretik a forced feminization-t (kényszerített nőnek öltöztetést). Vannak, akik melegek, vagy leszbikusok, de annyira félnek attól, hogy a az emberek el fogják ítélni őket emiatt, hogy nyilvánosan szidják azt a társadalmi csoportot, amihez ők is tartoznak.
Lehetséges, hogy a karatét okkultnak -ez nekem továbbra is magas...- nevező hölgy titokban Jackie Chan rajongó, vagy ő maga is jár karate órákra, de mivel környezete előtt meg akar felelni, ezért megbélyegzi valamivel, ami lehet hatalmas sületlenség, de megfelel azoknak az elvárásoknak, amit környezete vele szemben támasztott.

Ha itt valamilyen "küzdősportról" beszélhetünk az nem az okkult, hanem szájkarate.



*Buda Béla: Az önkielégítés (240-241.old) in Fejezetek a szexualitás történetéből.
** Pressing Lajos: A pszichoanalízis és a nemiség (223.old) in Fejezetek a szexualitás történetéből

Hozzászólások (31)


#236345 | 2017. 03. 31. 21:42
Te kis hamis! :D
Törölt felhasználó
#236329 | 2017. 03. 31. 19:13
Egyet értek veletek, csak én durvábban fogalmaznék, pont azért is jöttem ide hogy tisztázuk, a nyilvánosság se véletlen.

A sz@rkavarás ellen nincs gyógyír...

De szerintem tisztáztuk...
Törölt felhasználó
#236323 | 2017. 03. 31. 18:50
Nem Rád! Tényleg általánosságban és mindenkire;)
Jó lenne ha mindenki befejezné ezeket a háttér kavarásokat...persze ez utópia...Sajnos!
Én annak hiszek aki elémáll a szemembe néz igazolja bizonyítja az állítását magáról másról egy tézisről stb...
Részemről a többi füst játszi könnyedség néma csend illanó lóf@sz:)
#236322 | 2017. 03. 31. 18:45
Pff...jò, hogy működik a pletykagèpezet. Imádok ismeretlenekjel szemben szemèlyeskedni..
#236321 | 2017. 03. 31. 18:45
Pff...jò, hogy működik a pletykagèpezet. Imádok ismeretlenekjel szemben szemèlyeskedni..
RisleyAddix Törölt felhasználó
#236320 | 2017. 03. 31. 18:42
Az a baj hogy nem èn vettem magamra hanem más szólt hogy ez nekem írodot, plusz el se merem mondani hogy még mit mondot...csak tisztázni akartam, hogy egyenesen kiderüljön minden.

Bocs hogy offoltam a blogot. Köszi hogy elmondtad.
Törölt felhasználó
#236319 | 2017. 03. 31. 18:41
Kámingáut:)))
Az olyan mint a bándzsidzsámping;)
#236317 | 2017. 03. 31. 18:37
Ha valamit magadra vettèl...sosem beszèlgettünk, nem ismerjük egymàst. Nem tettem rád semmilyen utalást.
Mindenkinek joga van a vèlemènyèhez, neked is, de nem szemèlyeskedtem senkivel.
RisleyAddix Törölt felhasználó
#236314 | 2017. 03. 31. 18:14
Ok köszi....csak ha mar csoportoknál tartunk...ez nekem szól...elnézést ha durvan kérdeztem, de tudod ez olyan mint a cim.
Törölt felhasználó
#236311 | 2017. 03. 31. 18:02
Ez itt most egy "kámingáut" volt? :D
#236310 | 2017. 03. 31. 18:00
Csoportokról ìrtam nem egyes emberekről. Mindegyik itt emlìtett csoportnak számos tagja van.
Igaz, hogy nem csatoltam "pontos" statisztikát, de ha bármit szemèlyes sèrtèsnek vettèl, sajnálom.
Egyetlen szemèlyre törtènt konkrèt utalàs a blogban, akinek a gyerekeit nem engedik "okkult" küzdősportra járni.
Senki màsra nem hangzott el, semmilyen konkrèt utalàs.
Ja ès sokat kèrdezek.
Törölt felhasználó
#236307 | 2017. 03. 31. 17:52
Szép...de elöbb néha kérdezz is!
Köszi
#236293 | 2017. 03. 31. 16:49
Ritkán ìrok röviden, bár most tervben van egy kètsoros blog :)
Egyenlőre nem degradálom le, aki a legoptimálisabb szavakat használja. Ezek a fő kedvenceim :)
#236282 | 2017. 03. 31. 15:19
Nem szorosan a tárgyhoz, de látom a "legoptimálisabban" Neked is nagy kedvenced...
Igen, ilyen szó nincs: az optimum azt jelent, hogy a vizsgált paraméter szempontjából az élőlények számára legjobb. Legalábbis a biológiában. A megfigyelés alapján a paraméter ezen értékénél találjuk a legtöbb egyedet, élettevékenységeiket végzik.
#236279 | 2017. 03. 31. 15:12
"Nem tudom mi köze van ennek a küzdősportnak az okkultizmus bármilyen formájához..."

Nem olvastam végig (mert túl hosszú :P )
Első felindulásból az idézet mondathoz csak annyit: butaság, korlátoltság, tájékozatlanság, előítéletesség.
#236196 | 2017. 03. 30. 23:25
Megtisztelő, hogy elolvastad, köszönöm szépen.
Az amerikai szépség tényleg megérdemelne egy külön írást. Én már rég láttam, de emlékszem arra a vonalra, amit kiemeltél: a szigorú katona apára, aki ba@tatja a fiát, mert azt hiszi, hogy az meleg, aztán ő megy oda lesmárolni azt, akiről azt, hitte, hogy a fia szeretője.
Érdekes az érme két oldala, a magam részéről a cápáktól félek, és lehet, hogy többet beszélek a cápákról, mint egy búvár....csak egy búvárt ismerek, és őt sem jól, úgyhogy nem tudok érdemben reagálni.
RisleyAddix Törölt felhasználó
#236195 | 2017. 03. 30. 23:24
Én úgy tudom h az aktus a kedvére volt csak gyermeket nem akart ezért megszakítva "védekezett" kapott is érte Jahvetől.
Törölt felhasználó
#236194 | 2017. 03. 30. 23:20
Elolvasva az American Beauty című film jutott eszembe...a homofob Fitts ezredessel aki megcsókolja Lestert...ami szintén egy félreértésből illetve egy rossz perspektívából levont következtetésből indul , az ablakkeret kitakarása, az h az ablak ami ki és belátásra szolgál takarja el a valóságot egy külön blogot érdemelne...
A film végét hagyjuk is...bárkit be lehet állítani bünösnek.

Illetve nagy kedvencem Isten nyugasztalja (akinek a létezésében azért hitt mert nem tudta bebizonyítani a nem létezését) Popper Péter mondása volt h Ha egy férfi 20percig dicsekszik a szexuális képességeivel nyugodtan kérdezzük meg tőle h mióta impotens?!

Szóval ha valaki fél kiállni az igazáért a többséggel szemben akkor jó hangosan kiabàl a csordában maradva a "sajátjaira"is! Vagy pont azért magának se meri be vallani h ő milyen valójában.
Cirka a példánál maradva én buziktól sose hallottam annyi "buzi storyt" mint a "kőkemény" homofob heteroktól akik már annyira tökösek h sanszosan tökre vágynak:)
RisleyAddix Törölt felhasználó
#236190 | 2017. 03. 30. 23:11
Nem vettem kioktatásnak :)
#236189 | 2017. 03. 30. 23:08
Nem kioktatni akartalak. Az én fejemben az van, hogy a legtöbben az onanizálást a maszturbáció szinonímájaként használják. Az, hogy Onán egy élő ember volt, régebb óta tudom. Fura, hogy a maszturbáció pontos jelentésével 31 éves koromig sehol sem találkoztam....:D
RisleyAddix Törölt felhasználó
#236187 | 2017. 03. 30. 23:06
Tudom.. :)
#236186 | 2017. 03. 30. 23:04
Én értettelek félre, belátom.
Érdekes amit írsz, egyetértek, hogy sokan így gondolják, ahogy említetted. Ez a képek szintjén is így van: ha lát valaki egy szép nőt egy felcsatissal, az rendben van. Még az is, ha egy pasit rak meg vele, de ha egy férfi csinálja egy másik férfinak, az már gond...
#236185 | 2017. 03. 30. 23:02
Onánnál a történet röviden: meghalt a testvére Er. Er volt az elsőszülött fiú. Onán volt a második szülött. Kötelessége lett volna feleségülvennie Er özvegyét Támárt (ezt hívjuk sógor házasságnak), ami meg is történt. Kötelessége lett volna továbbá gyermeket nemzeni Támárnak. Azonban ő nem akarta ezt megtenni, ezért bár hált Támárral, magjait a földre vesztegette. Nem maszturbált magányosan, hanem nem akart gyereket a bátyja özvegyétől...
RisleyAddix Törölt felhasználó
#236183 | 2017. 03. 30. 22:58
Úgy értettem hogy a férfi-férfinek (az a fujjb*zi)…de ha nő kapja el a pasit hátulról az már rendben van. ( sokak szerint - nyilván olyanok szerint,akik ezt kedvelik )
De reggelig lehetne sorolni hogy mi "ciki".

Ugyanakkor azt gondolom, hogy amíg valaki a társával-párjával-játszópartnerével őszinte és meg tudja élni a vágyait, addig nem tartozik elszámolással a külvilág felé.


Itt is este van már, nem vagyok az irásbeli önkifejezés csúcspontján.
Törölt felhasználó
#236182 | 2017. 03. 30. 22:55
Onan bűne, hogy magját földre vesztegette. (lehet nem pontos az idézet)

A megfelelési kényszer nagy úr.
Mert nem férsz bele különben az átlagba.

Mondjuk lehet, én nem is akarok
#236181 | 2017. 03. 30. 22:47
Galénosz korában bár -tudtommal- a leszbikusokat sem bántották, de magasabbrendűnek tartották a két férfi közti szerelmet, bár lehet, hogy akkoriban már nem így volt, szeretem a történelmet, de nem vagyok professzor...
Törölt felhasználó
#236180 | 2017. 03. 30. 22:43
Saját maga irányába mindenki roppant toleráns tud lenni. A legtöbbször megideologizálva azt.
Bezzeg másokkal szemben már nem olyan nagy az elfogadás általában …

Vegyük ugye az örök " fujj b*zik" vs " ha csaj csinálja nekem az más" analógiát ( vagy demagógiát ).
#236177 | 2017. 03. 30. 22:27
Jó pihenést.
A cím sokszor csak figyelemfelkeltésre szolgál, és bár írok a karatéről, nem a küzdősportok a blog főtémája :).
RisleyAddix Törölt felhasználó
#236175 | 2017. 03. 30. 22:20
Az okkultizmus "alá" tartozik az ezotéria.
Bár ha a szavakat vizsgáljuk akkor azt kéne alapul vegyük h anyuka helyesen pontosan használja e az okkultizmus szót...
De ehhez most tényleg ko vk:)

Egyelőre jóéjt! Hlnp elolvasom.
#236173 | 2017. 03. 30. 22:09
Ezoterikus egyenlő volna az okkulttal?

Eszerint az okkultizmus egy tágabb fogalom, amin belül helyet kap az ezotéria:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Okkultizmus

Én is jártam judozni, meghajoltunk szegény Fülöp Sanyi bácsi előtt, aki még édesapámat is edzette, és aki fiatalon elment (57 éves volt). Mi nem hálálkodtunk a judo alapítójának, és semmilyen rég halott japán senseinek. Lehet, hogy ahol ők laknak ezoterikus a karate...de ha lesz energiád majd olvasd el az egészet.
Törölt felhasználó
#236171 | 2017. 03. 30. 22:03
Mivel ismét elröppenttetél egy "kétsorost" :)
Csak az elejére reagálok.Addig is olvastam el szóval ha vmi lejjebb változtat megmagyaráz akkor bocs! De végülis én pötyögök álmosan:)

Nem tudom a karatésoknál mi a helyzetde amikor még aikidoztam minden edzés előtt Ueshiba Morihei O-Sensei bekeretezett képe előtt kellett "hajlonganunk" illetve meditáljunk köszönteni elgondolkozni a nagymester életén stb...a kép maga egy oltárazerűn volt elhelyezve füstölő miegymás...A nagy mester és maga az aikido szellemisége is ezoterikus volt ilyen shinto szekta szerű illetve buddhista , szamuráj szellemiséggel átitatott...

Ha vesszük azt h ne készíts faragott isteneket stb vagy az ősök imádatát stb akkor vhol érthető ha nem mindenki akarja h a gyereke ilyenen vegyen részt vagy ha már már vallásosan materialista akkor is kicsapódhat nála a biztosíték h a gyereke egy rég halott embernek hálálkodik vagy hajlong előtte...