Non-monogamist vagy nem non...?

BDSM Blogok » Blog - Lothario » Non-monogamist vagy nem non...?
2022. 10. 20. 10:29 | Megjelent: 477x
Kicsit tisztazva a lejebbi kommenteket s blogot. (A blog nyilvan poen volt...kis verszivas...)

Ebben a temaban eleg sokat valtozott a velemenyem...
S persze oke, igyekszem masok tapasztalatat, eletet is figyelembe venni, de ember vagyok szoval ezt csak X szazalekban tudom megtenni. A maradekban magambol indulok ki en is.

Szoval...
Ugy vélem, hogy alapjaraton senki sem monogam vagy nem monogam.
A monogaimia inkabb egyfajta tarsadalmi elvaras a judeo-kereszteny kulturkorben.
S valamilyen barom otlet miatt azt hiszik, hogy az osszetartozast fejezi ki.
Amit egy okorsegnek tartok, mert nem ettol lesz valaki valakie. Az picit mastol fugg...😊

Amugy szerintem ez a mono es poli dolog inkabb szemlelet es hozzaallas kerdese. Marmint onmagunkhoz es a masikhoz, a kapcsolathoz es a szeretethez valo hozzaallas kerdese.
Mert alapvetoen szerintem par dolgot kulon kene valasztani.
A monogamiat a husegtol, a szeretetet a birtoklastol, a szukseget az extratol.

Ugy gondolom, hogy a monogamia egy erzes (legalabbis
annak kene legyen) Amikor oke megnezel egy csajt/pasit, de ennyi vagy, ha at is fut az agyadon, hogy na vajon vele milyen lehet, de ez a vágy itt magatol meg is all. Mert igazabol csak a paroddal szeretnel lefekudni. Ez tetszik. Ebben hiszek es ezt ereztem is mar. Ergo innen nezve monogam is vagyok.

S van a huseg. Ami egy dontes. Ugy dontesz, hogy ugyan kivansz mast es szeretnel vele lefekudni, de ezt a vágyadat elnyomod es nem eled meg, mert hozztal egy dontest, hogy te csak a Julcsival/Belaval.
Ez nem tetszik! S innen kezdve az a kapcsolat halott es kamu!
De amugy sem hiszek az elfojtasokban.
Akkor sem, ha maga fojtja el az ember es akkor sem, ha a parja fojtatja el vele...
Mindenki teste a sajatja! Nem szolhathat bele senki, hogy mit csinal vele! Nem es kesz. Az agyrem, hogy “Julcsi/Bela, nem szexelhetsz massal, mert en azt mondtam!” Ez tok beteg szerintem.
Dolgokat csak onkent adjunk, kapjunk.
Nyilvan joga van valakinek ahhoz is, hogy o azt mondja, az o parja csak vele lehet. De akkor olyan novel/ferfivel legyen aki szinten ezt es csak ot akarja, mert igy erzi s nem kivan mast.
Ha pedig nem olyannal van akkor szepen kulturaltan ki kell lepni a kapcsolatbol. S nem egymast elnyomni vagy baszogatni, es sinlodni.

Ezert biztos, hogy sosem lennek olyannal aki megtiltja, hogy massal legyek, ha szeretnek.
Mert akkor az a kapcsolat nem rolunk, hanem csak rola szol!
S eppen ezert en sem tiltom/tiltanam meg a masiknak, hogy, ha szeretne massal is legyen.
Ergo a hagyomanyos ertelmezes szerint nem vagyok monogam.

Mert nekem nem fer bele sem a parkapcsolati, sem a vilagszemleletembe/elveimbe, sem a szeretetrol alkotott nezeteimbe a tiltas/kenyszer fogalma.
Erre mondom a nyitott kalitkat. Az en ertelmezesemben egy kapcsolat nem rabszolgasag s nincs benne kenyszer. Semmilyen kenyszer!!! Sem anyagi, sem tarsadalmi, sem kozos gyerek, sem kozos ceg, sem kozos hitel, sem semmilyen kamu kenyszerito tenyezo!
Nem bezar, hanem pont, hogy felszabadit! Amikor ket ember egyutt szabadabb, mint kulon. Ezt jelenti szamomra a jo parkapcsolat.
Az, hogy ezzel a szabadsaggal hogyan elunk az egyeni es megbeszeles kerdese. De kenyszerrol/elvarasrol szo sem lehet!

Amugy a birtoklas es tiltas kapcsan meg annyit, hogy, ha nem szeretem a masikat mi a faszert tiltanam, hogy massal is legyen? Ha szeretem akkor pedig, hogy tiltanam mar meg azt ami neki oromet okoz? Az o orome az en oromom is.
De idaig el kell jutni. Azert ez nekem is ido volt. Regen kibaszott birtoklo voltam. S amugy a birtoklas nagyon izgato tud lenni. Birtkolva lenni es birtokolni is. De mas az, hogy ezt a birtoklast rakenyszeritik valakire/vagy onmagukra az emberek vagy onkent adja-kapja az ember.
Na ez megint nem egy tipikus monogam szemlelet. Megint a poliba hajlok at...

(Amugy ezen a ponton veszitem el a fonalat a kis haromszogeknel...Amikor az egyik fél baszna/sot baszik valakivel, de otthon ezt papa/mama nem engedi. Aztan eldegelnek szepen mintha mi sem tortent volna Gps-sel egymas seggeben es bezarva. Mar sorry, hat ugy basznam a masikra az ajtot, hogy kiszakadna tokostul, aztan parancsolgasson a sarokban maradt poknak nyugodtan.🤷🏻‍♂️😅
S akkor nem beszeltunk arrol, amikor mindketten basznak/basznanak massal, de tiltjak egymasnak😂😂😂
Tragikomedia baszd ki!)

Jade, folytatva...
Nekem az alapbeallitasom/gyakorlatom nem monogam. De voltam mar az es volt amikor nem kivantam mast. Ergo az is tudok lenni. Mert valoszinuleg mindenki ez is es az is. Partner/par es eletszakasz fuggo szerintem.
Nem szeretnem magamat (sem mast) bekategorizalni sem mononak, sem polinak.

Viszont, ha a hagyomanyos monogam felfogast tekintem iranyadonak akkor poli vagyok. Minimum a nyitott kalitka miatt. Amit nem szeretek altalanossagban monogameknal az a tuzzel-vassal, ha torik, ha szakad szemlelet. Ezert inkabb allok a poli oldalra, ha valasztani kell. (Amugy senkinek sem kell szerencsere! 😅)

Azon szoktam mostanaban polikkal vitazgatni. Hogy mas az amikor muszaj bevonni masokat, es mas az amikor az csak a hab a tortan.
Szerintem akkor jo egy kapcsolat, az a ket ember illik ossze, amikor mindent amit ket ember tud egymassal csinalni azt meg tudjak adni egymasnak. S ugymond csak azokhoz a fantaziakhoz kell harmadik, negyedik fel amiben tobb szereplo van. Nyilvan peldaul nem lehet harmasozni ketten, s eleg nehez peldaul arra verjem a farkam, hogy mondjuk a csajom elver egy szubmazo pasit, ha nincs ott szubmazo pasi😂 S mivel amugy, ha ugy van bejon, ha a csajom ranyomja egy masik lany fejet a faszomra, vagy elver egy not, pasit, akarmi stb...S mar megint a polinal vagyunk. De en igy vagyok poli, es amugy monogam. Jah, monogam extrakkal.😂
Mert amihez ketten elegen vagyuk, ahhoz legyunk ketten elegek!😎

En igy latom. Tudom, hogy a monogamoknal ertelmezhetetlen amirol beszelek. Az almonogamoknal pedig fullos megfelelesi kenyszer dolgozik, egy nagy adag maguk fele engedekenyseggel... De meg a polik kozott sem feltetlenul nepszeru a velemenyem. Mert mindegyik csoportnal akadnak olyanok akik felmenteskent/megmagyarazasra hasznaljak barmelyik oldalt. Csak leszarom...🤷🏻‍♂️
Lehet velem egyeterteni es nem egyeterteni termeszetesen. Az mas kerdes, hogy kurvara mindegy ki mit s hogyan lat, mert mindenki azzal legyen akivel ebben a kerdesben (is) egyetert.

Hozzászólások (32)


#436363 | 2022. 10. 20. 17:53
Azt mondja epp h erzelmileg sem monogam.
En ebben nem hiszek de nem zarom ki h van ilyen. Szerintem ha az embernek megvan a lelkitarsa oda mas nem fer a lelkebe! A pinajaba/farkara igen. De az mas...

Ezert mondom h a legtobb poli igazabol egy erzelmileg es szexualisan nem kielegito kapcsolatban van ahogy a monogamok tobbsege is. Csak a monogamok elnyomjak a kamu monogamik felremennek a polik egy resze pedig ezzel a poli izevel magyarazza menti a helyzetet...

Reszemrol ennyi.
S mondom megegyszer ha harmasozni akar egy oar ahhoz nyikvan kell meg egy fo. De amikor kulon kilon basznak erzelmekbe bonyoldnak es igy tovabb az siman hianypotlas.
#436362 | 2022. 10. 20. 17:45
A bort adom:)

De ismerek olyat aki mast akar de olyan barom h csak masztizik ra. Mert koti a tarsadalomes a felelem. S inkabb van valakibel akire nem masztizik mint azzal akire masztizik.

Lilith szivem nekem csurheted csavarhatod. Akinek szuksege van harmadik feltol akar erzelemre akar szexee az valamit nem kap meg a parjatol!
Mely erzelmi kotodes 17 ev ket gyerek es akarmi ellenere!
Ezt nekem ragoszhatod de nem fogom elhinni!

Amugy van ket gyerekem 16 eve vagyok a nejemmel es 6-7 eve elek nyitott hazassagban. De nem is adom be magamnak azt h semmi nem hianyzik otthon. Hat persze h hianyzik! Ha nem hianyozna nem lennek itt, ahogy senki sincs itt akinek vmi nem hianyzik.

Tudod kinek nem hianyzik semmi? Annak aki kurvara elvan otthon s eszebe sem jut randizni, keresni, levelezni, ismerkedni. Na annak🤷🏻‍♂️
Ez olyan evidens mint allat.

A DADT-ot tenyleg hagyjuk van itt eleg cucc igy is😂
#436361 | 2022. 10. 20. 17:41
És hogy egyúttal meg is magyarázzam, mielőtt kiderül, hogy nem is létezem: azt jelenti, hogy jóval nagyobb %-ban jönnek be a férfiak, mint a nők, de ez utóbbira is volt példa.
Ott viszont nagyon kevés és nagyon ritka az, hogy egy nő szexuálisan vonzzon.
Tényleg megyek, dolgom van:) Majd később visszaolvasok, ha le nem törlöd az egészet:)
Csók
#436360 | 2022. 10. 20. 17:40
Hát, Lilith drága, akkor itt elágaznak a sínpárjaink. Monogámiát az én (és a szótáram) szerint nem lehet érzelmekkel megtörni, csak akcióval.

Értem a gondolatodat, de nálam az az érzelmi hűség kategória, minek a megszegése töredéke sincs a monogámia megszegéséhez képest.

Minden egyébbel egyetértek, amit írtál.
#436359 | 2022. 10. 20. 17:39
Heteroflexi vagyok.
#436358 | 2022. 10. 20. 17:37
Biszex vagy?
#436357 | 2022. 10. 20. 17:35
Ha te poli vagy, akkor én vagyok Kalkuttai Szent Teréz.
Swinger vagy, nem-monogám vagy, egy aranybogár vagy, akinek olyan kemény a feje, mint a beton!
#436356 | 2022. 10. 20. 17:32
Akkor egy kis summázás.

Bevallom, ittam két pohár bort, szóval csak remélni tudom, hogy érthető lesz. Nem tökéletes a tied Nyuszifül, csak hogy egyeztessük kategóriáinkat.

Monogám: aki érzelmileg ÉS szexuálisan is monogám.

Az a férfi, aki házas, de beleszerelmesedik a kolléganőjébe pl., de a jó neveltetése, a hite, vagy az erkölcsi meggyőződése ellenére megelégszik azzal, hogy otthon kiveri, miközben rá gondol, az nem monogám érzelmileg!

Hány ilyet ismersz?

Én egyet sem. Ettől függetlenül biztosan létezik.

Nem monogám: Kb mindenki. Nem hiszem el, hogy mindenki érzelmileg tökéletesen képes lenne az élete teljes részében soha nem fantáziálni másról, kicsit belezúgni másba stb.

Etikus nem monogám: aki nem hazudozik a párjának.

Etikus nem monogám, nyitott kapcsolat és/vagy swinger: aki érzelmileg egy partner iránt elkötelezett, de szexuálisan kalandozik magában, vagy párban, konszenzus szerint.

Etikus nem monogám, poliamor: érzelmileg nem monogám, függetlenül attól, hogy szexel mással vagy sem.

És a határmezsgyén ott a DADT, azt hagyjuk is, ha már eddig nem jött fel.

Tehát igen, marhán külön kell szedni az érzelmeket a szexualitástól.

Ebbe bonyolódik még bele nálam a D/s , aminek a skálája igen széles a roleplayertől egy 24/7 slave-ig.

Írtam már erről, nem vagyok roleplayer, ami azt jelenti, hogy én valójában akkor és ott szub vagyok, aki csillogó szemmel imádja az urát. Nem hiszem, hogy ez lehetséges érzelem nélkül.

S közben a kapcsolatom, amiről ítéletet mondasz.

Amibe beletartozik 17 év, egy iszonyatosan mély érzelmi kapcsolódás, két gyönyörű gyerek és egy komplett élet. És te, onnan a picsából a szádra veszed, hogy nem kapok meg benne mindent. Ójeah, akkor nem kapok meg benne mindent...Vagy lehet, hogy mégis?

Lehet, hogy nálam szerencsésebb ember a világon nincs, mert egyrészt én TUDOM, hogy lehetetlen megkapni mindent, főleg tizenix évig, és lehetőségem van megélni azt a hiányzó 2%-ot is. Komolyan, nem kívánok senkinek rosszabbat ennél.

Nos a másik, a különbőző extra dolgok, a hedonizmus, ha már felhoztad... Engem kifejezetten izgat, ha a partnerem jól érzi magát mással. Emberileg feltölt, örülök neki, igazán, szívből, szexuálisan meg izgat. És ő is ilyen. És az egyik partnerem is ilyen. Rettenetes! :)

De tudod, mi jár annak, akinek igaza van? A szája, az. Semmi más.

Szeretettel ölellek titeket, én itt kiszálltam.

Csók,

Lilith
#436355 | 2022. 10. 20. 17:26
Azért nem megy át, mert amit írsz, még önmagával sem konzisztens.

A biszexualitás NEM azt jelenti, hogy az illető feltétlenül egyszerre, párhuzamosan vágyik szexuálisan mindkét nemre, hanem hogy képes mindkettőre.

Te az első típus vagy, léteznek mások is rajtad kívül.

Az, hogy poli vagy, vagy nem poli, számomra csak azért kérdéses, mert kb harmadszor állsz bele abba, hogy létezik-e ilyen egyáltalán.

Minden egyéb, amit írtál, az éljük meg a vágyainkat és hagyjuk a másikat is megélni, megfelelhet ennek a definíciónak, ha nem számítjuk az ekézést, miszerint te azt állítod, hogy "akkor ott valami biztos szar, ha kell nekik más is".

Azt ugye érted, hogy egy hetero fehér pasi sem tudja megadni a csajának a négercsávós vágyait.

Mintha valahogy feltételeznéd, hogy a monogámiában nincsenek abból kifelé mutató vágyak.
Persze, hogy vannak. De csak azoknak a megvalósítása az, ami megtöri a monogámiát, nem a puszta meglétük.

Ha egy monogám biszex csaj összeáll egy másik csajjal, és faszvágyai vannak, attól még monogám marad, amíg el nem megy keresni egy faszt.

Tudom, te nem vagy monogám biszex, tehát az előző mondat első négy szaván elhasalsz.

De ezek az emberek léteznek. Sőt, mondok különbet, nem is olyan rég találkoztam eggyel. Hoppárézimi.
#436354 | 2022. 10. 20. 17:14
Nem vonok ketsegbe semmit😂
Arrol van szo pontosan h az ember mindent kapjon meg a parjatol! Ha nem kapja meg akkor etikusan kapja meg mastol. Ez a polisag.
De a bisexualis vagyakat (akar erzelmeket) nem lehet megadni monogamiaban baszdki!
Hat hogyan?

Az egesz blogot nem erted!!!

Azt magyarazom h senki ne mondjon le semmirol mert az nem monogamia hanem elfojtas. Az pedig nem jo.
Az pont az a tarsadalmi loszar ami nem oke. Csak akkor ne legyen massal ha nem kivan mast.
De ha kivan hagyjuk megelni egymasnak a vagyait massal is. Ezert vagyok poli!

De ettol meg ugy vélem h akkor igazi egy kapcsolat ha amit ketten meg lehet elni (szexualisan es erzelmileg is) azt meg tudjak adni egymasnak! Ha nem tudjak akkor valami hiba van koztuk. (Ez a mondatom nem tetszik Lilitheknek mert ragaszkodnak ahhoz h ok egymasnak elegek. Ezt vonom ketsegbe. Mert akkor nem standupolnanak itt ok sem es sok mas ember sem, en sem!)

Na most egy bisex eseteben keptelenseg h megadjam egy nonek a lanyos vagyait. Hat pasi vagyok🤷🏻‍♂️😂 Szoval hadd elje meg egy lannyal a lanyos vagyait.
Igy atmegy amit irok?
#436352 | 2022. 10. 20. 17:03
Nem kell, hogy lemondjon, csak ha MONOGÁM, mert itt arról beszéltünk...

Ugyanúgy, ahogy egy monogám hetero pasinak le kell mondania minden MÁS nőről.

Ez a matek így működik. Én megértem, hogy te nem így működsz, ami azt jelenti, hogy te a biszexuálisok egy részhalmazába tartozol, aki egyszerre tart fent mindkét nemmel kapcsolatot, tehát definíció szerint nem LEHET monogám.

De a te részhalmazodon kívül létezik egy biszexuális monogám halmaz is, akik egy partner kiválasztása után hűek maradnak hozzá a kapcsolat végéig.

Így érthetőbb? A probléma az, hogy mint a poli kérdésben, ha valami nem olyan, mint te, annak a létezését is kétségbe vonod, mert nem érted meg.

Nem minden szűnik meg létezni, csak mert nem tudod megérteni a működését.
#436351 | 2022. 10. 20. 16:58
Amugy szarkazmus volt...🤷🏻‍♂️
#436350 | 2022. 10. 20. 16:58
Jezus. Arrol beszelek h egy bisex nonek kell no is! Hadd legyen novel. Mi a faszert kene lemondjon rola auert mert van pasija?
#436349 | 2022. 10. 20. 16:53
Ha ebben te nem látod azt a logikai bukfencet, hogy akár egy monogám hetero pasi is megkívánhat a párján kívül egy nőt, de ha meg is kapja, akkor már nem lesz monogám...

Fordulj szemészhez :) Főleg ha neked a fasz majdnem pina :)
#436347 | 2022. 10. 20. 16:46
Ahha ertem. Majd ha egy bisex csaj oinat akar nyalni megmondom neki h engem valasztott szoval szopjon!
Oke😂
Vegulis a fasz majdnem pina. Erje be ezzel!🤪
#436346 | 2022. 10. 20. 16:43
Most olvasod amit irtal?

Szoval ha jol ertem. Azt mondod h a non-monogamist nem egyenlo a poliamorral. Ami teny. Mivel a non-monogamist lehet csak szexualisan nem monogam de erzelmileg igen. A poliamor pedig erzelmileg is poli. (Sot a poliamoria egyaltalan nem jelenti azt h tobb emberrelmletesit szexualis kalcsolatot. Mig a non-monogamist nyilvan igen.)
Amugy en nem hoztam be az erzelmeket. Azt Lilith hozta be. Ergo ti poliamorok vagytok. En sosem voltam poliamor mert erzelmileg monigam vagyok. Csak szexualisan nem vagyok monogam. Amugy ha erzelmi hianyok is vannak egy kapcsolatban az meg nagyobb para mintha csak szexualisak lennenek.

Amugy akii ezen az oldalon van es keres. Annak hianya van! Pont!
Ez nem szegyen. Erre van ez az oldal. H ami hianyzik megkapjuk.
Csak akkor ne adjuk elo h nincs hianyunk. Ha nem lenne nem lennenk itt...

Most frankon...Hat ki az a barom akinek semmi nem hianyzik de felregel ide es ismerkedik keres kuszkodik idot es energiat fektet abba ami nem hainyzik neki?😂😂😂 Full ongol erveles h minden oke csak keresunk hobbybol🤷🏻‍♂️😂
Ne hulyitsetek mar legyszi...
#436345 | 2022. 10. 20. 16:37
Ha hetero vagy, és monogám: a fél világból választasz ki egy embert, és hű vagy hozzá.

Ha biszex vagy, és monogám: az egész világból választasz ki egy embert, és hű vagy hozzá.

Nem hagytál ki semmit.
#436344 | 2022. 10. 20. 16:34
Persze lehet csak akkor valamelyik oldalat kihagyja.
#436343 | 2022. 10. 20. 16:29
Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy véleményem szerint lehet valaki biszexuális és monogám is egyszerre.
#436342 | 2022. 10. 20. 16:25
Most mondanám, hogy fel kellene nőni. De akkor párom kiröhögne. 🤣

Te kevered a poli és a nem monogám fogalmakat. Ez olyan mint a rovar meg a bogár. Minden poliamor egyben non- monogám, de nem minden non-monogám poliamor.

Te mindent is a szexualitás szemüvegén keresztül viszgálsz.🤷
Azon belül is a saját kinkjeiden keresztül, hogy az mennyire fontos neked.
#436341 | 2022. 10. 20. 16:04
Pontosan ugyanúgy, ahogy egy közlegénynek a felettese a tizedes is, meg az ezredes is.

Mindkettő parancsolhat neki. Azon ritka helyzetekben, hogy mindkettő egyszerre jelen van... értem a problémádat. De ez csak akkor történhet meg, ha a három emberből legalább egy trükközik, és akarata ellenére odaszervezi a harmadikat.

Ha én ott vagyok, felállítunk egy rangsort, és az eldönti a pisikérdést.

Ha nem vagyok ott, erre nincs is szükség.
#436340 | 2022. 10. 20. 16:01
Lothario, ha az ember nem a példa megértésére koncentrál, minden példára fel lehet hozni egy banális választ.

Azért van két autóm, mert ha szállítok anyagot, a kisteherrel megyek, csajozni meg a kabrióval.

"Ne a pénzeddel akard megfogni a csajokat, menj a kisteherrel, elég neked egy kocsi"

Amúgy nekem nincs sok kutyám a versenyben, lévén, hogy én aromantikus vagyok. Azért vállaltam ezt a címkét be, mert a beszélgetőpartnereim egy része meg akart győzni, hogy olyan nincs, hogy valaki nem tud szerelmes lenni...
#436339 | 2022. 10. 20. 15:55
Magyarazd mar el nekem h hogy lehet egy szub no ket ferfi szubja.
Mert ez erdekel.
Szoval en azt mondom pisat iszol a masik azt h nem ihatod a pisam...
Mi tortenik?

Valamelyikunknek az akarata ervenyesulni fog.
Szoval ez egyik nem dominans hanem szub.
Vagy te mondod meg mi lesz s akkor egyik sem dominans...

Amugy leirtad. Beered ezzel h ne boruljon!
Aztan ellentmondas. Nincs meg de nem hianyzik. Erdekes mert ha nem hianyozna nem kene mastol! De kell! Errol beszelek. Ez ugy allna meg a helyet ha azt mondanad h oke ez az nincs de nem is kell. Nekem sok olyan dolgom van ami nelkul totalisan tudok elni. Pl. Tű. Ha az nincs de mas megvan nem fogok elmenni szurkalni! Ha pl a spanking nincs meg akkor elfogok menni fenekelni. Mert az kell nekem. Kerdes h mi nincs meg, olyan ami mindegy vagy olyan ami kell...

Amugy en meg nem erem be mar potlassal vagy mashonnan kapott dolgokkal. Akkor inkabb boruljon ha vmi nincs meg. S legyen meg. Mindenki ahogy erzi nyilvan. Te igy en ugy.
#436334 | 2022. 10. 20. 15:46
Ez jo.
Anno pontosan a gyerekes peldaval erveltem en is. 😂
De olvasom tovabb...:)
#436333 | 2022. 10. 20. 15:43
Nem ez a felszínes, hanem te, azt hiszem.

Senki nem állította, hogy az összes poli kurvára happy.

Aztán.

Luci leírt egy tök fontos dolgot, és egyből belekapaszkodtál egy részletbe (vörös vagy nem, sikít vagy nem). Viszont leírja a lényeget is, egyszerűen hogy minden ember más.

Minden barátomat másként és másért szeretem, ugyanez elmondható a gyerekeimre is többek között, és ezek azt hiszem elég mély kapcsolódások.
Miért nem elég egy barát, nem elég jó az egyik?
Miért akartam több gyereket, hisz nincs meg minden az elsőben?
Abszurd kérdések, nem?

Visszatérve.

2 domináns férfi van az életemben, minek kettő, hiszen egy is ugyanazt csinálja? Jah, ha a pornó részt nézzük igen, mégis egész másféle a két ember, másmilyen az egész kapcsolódás, és én magam is más vagyok velük.

Na meg hogy hedonizmus a poliságban? Ha azt vesszük, hogy a poliamoria is a nagy halmaz, az etikus nem-monogámia része, amelyekben általában (ismétlem, általában, de nem mindig) jelen van a szex is, biztos hogy van benne. Én, hedonista? Hogy a viharba ne, de itt nem az a lényeg. Nem kell ahhoz poliság még nagyon érzelem se, hogy az ember kiélje ezt.

Kérdésedre egyébként a párom szadista, de valóban nem dom. Hogy hiányzik ez a kapcsolatunkból? Nem szeretném, hogy benne legyen, úgy érzem, megboríthatná azt az 5000 másik jó dolgot, ami meg benne van. Lehet, hogy működne, benne van a pakliban, de olyan fontos nekem a párom érzelmileg, emberileg, társként, a gyerekeim apjaként stb, hogy nem, beérem ezzel a 98%-kal, ami viszont adott.

Szóval nem, nem szöveg, hogy emberhez kapcsolódom elsősorban, érzésekről beszélek elsősorban.

És nem, nem vitatom azt sem, hogy egy hedonista állat tudok lenni, viszont ahhoz bőven elég lenne egy sima nyitott kapcsolat is.
#436332 | 2022. 10. 20. 15:39
Allj. Ugy 2016-2017 kornyeken vegig harcoltam a blogfalat a monogamokkal amikor nem hittek a polisagban.
Torkuk harapdaltam. Az osszes pro kontra ervet vegig veseztuk.

Annyi tortent h telik az ido. Valtozom es emelle jobban atlatom a polisag dolgait is. Ki kell mondanom h sokmindenben a monogamoknak igaza volt.
En mindig revidialom a velemenyem ha ugy talalom h szukseges.
Ez szerintem egy jo tulajdonsag amugy.

S a monoknak kurvara igaza van abban h sok poli ne azert poli mert az hanem mert nem talalta meg azt akivel mukodik ugy igazan. Ez nyilvan faj azoknak akiket erint. Persze. De ettol meg egy letezi jelenseg.
En mar a bisexualitasom miatt sem lehetek teljesen monogam. De ettol meg ami ugyvan az ugy van.

S akkor meg nem emlitettuk azt amikor a polisag csak egy kibuvo az elkotelezodestol valo felelemtol. Ram ez nem igaz ugyan de sokakra igen.

A ketsegbe vonas pedig az emberiseg/az ember fejlodesenek egyik motorja! Ha mindent bemondasra elfogadnank csak idomitott uszkarok lennenk...wauuu
#436330 | 2022. 10. 20. 15:32
"Ezt most ugy mondod mintha nem lenne evek ota 3-4 partnerem egyszerre."

Pontosan azért kezdtem itt, mert reméltem, hogy ilyen alacsonyról indítva még megérted.

Ezért volt felszínes, hogy egyszerűbb legyen.

Amiért neked van/volt több partnered, a polinak hasonló okból lehet több szerelme.

Te mennyire felháborodnál, ha valaki azt feltételezné rólad, hogy csak azért van több partnered, mert képtelen vagy egyet találni, aki mindent megad.

Hmm, ez nem lenne más, mint hedonizmusba csomagolt ..... hadd ne mondjam ki.

Na, kábe ezt teszed te a másik oldalról...

Nem értem minek ezen lovagolni, és kétségbe vonni mások érzéseit, vagy identitását, csak mert képtelen vagy megérteni. Tényleg nem értem.

Én téged sem értelek, mert mind a szadizmus, mind a mazochizmus mérföldekre van tőlem. De nem zavar, elfogadom, és továbblépek.
#436329 | 2022. 10. 20. 15:03
Ezt most ugy mondod mintha nem lenne evek ota 3-4 partnerem egyszerre. Most is van.
S latatlanban lefogadom h a legtobb pasinal 10x tobb nom volt vagy van. Ugyanmar. Baromsag.

Kicsit lepjunk mar tul azon a sikon, h
Orsi visit Klári liheg. Zsenialis es most akkor szurjam tokon magam? Vagy mi legyen? En meg hol csendben elvezek, hol uvoltve...🤷🏻‍♂️😅 Ugyanmar, kurvara felszines az egesz.

S ha Julcsi liheg es visit is? Na...az mar egeszen mas ugye?

Ket ellentetes erzelmi polust elegitenek ki a polik.
Nem mondod? Szerinted mi az anyamat csinalok kolyok korom ota?😂

Duma! Mondom h duma! 1 kezemen meg tudom szamolni hany nem kenyszer polit ismerek.
Nincs ezzel baj! Csak ne adjuk elo h minden kurva jo! Mert nem.

Az oke h a kamu monogamoknal megnagyobb a baj. Persze. Ok konkretan kesz vannak mint a szar.
De nekem ne magyarazzatok mar meg h az osszes poli kurva happy. Hat baszdki koztuk elek sot en is az vagyok.

S megvalami. Azert a polisaghoz elbol kell legalabb egy konkret kapcsolat. Szinglikent az h az ember x emberrel baszik nem polisag. Max etikusan elmondja. De az mitol poli kapcsolat? Jaj mar
En tudom h itt senki nem viseli jol sem az erkolcsi normakat sem a kritikat. Az igazat pedig foleg nem. Mert mindenki szipiszupi...De na!😅
Neha kapjunk a fejunkhoz.
#436328 | 2022. 10. 20. 14:50
"De megis mondjuk en mi az anyamert akarnek mondjuk egy szubmazot beszerzni ha van otthon? Felesleges."

Úgy mondod ezt, mintha minden ember egyforma és egymással helyettesíthető lenne.

Miért akarok kettőt? Mert az egyik szőke és liheg, miközben csapkodom, a másik meg vörös és visít. Mondjuk. Alsó hangon.

Az én problémám a te szemléleteddel, hogy mintha nem értenéd meg, hogy léteznek fizikai és érzelmi igények is, és ahogy te két subbal kitudsz elégíteni két radikálisan eltérő fizikai igényt, a poli két emberrel két radikálisan eltérő érzelmi igényt elégít ki.

AKÁR OLYAT IS, ami szinte kizárt, hogy egy emberben egyszerre megférjen.

Nincs hedonizmusba csomagolva semmi.
#436327 | 2022. 10. 20. 13:25
Feltett nekem egy kerdest egy lany. Amikor mondtam h a szubomat meg akarom tartani. Kerdes:”Oke de minek akarod megtaratni a szubod ha en a szubod is vagyok?”

S erre nehez erdemi valaszt adni. Tenyleg...Minek?
Na nekem itt van a gondom a polisag egy bizonyos reszevel.
Mert amit megkapunk az megvan. Ha valamit nem kapunk meg az oke, azt kapjuk meg mashol. S ezt emgedjuk meg a masiknak is, sot tamogassuk egymást ebben. Persze, senki se nelkukozzon! De ha megvan...Akkor ez polisag vagy polisagba csomagolt egyszeru hedonizmus....?
Erted a gondom?
#436325 | 2022. 10. 20. 13:15
Ne egy szep eszmefutattasrol van szo.
Ha engeded belemegyek...
Csak h valos es gyakorlati szinten maradjunk.
Ha tevedek majd kijavitasz.

Elso nekifutasra bluedragon egy szimpi faszi nekem. De ketlem h szadista dominans lenne.
Ergo nem arrol van szo h kurvara poli vagy hanem h ezt vhonnan be kell szerezd. O pedig nyitott arra h beszerezd.
S ez tok rendben is van.
De megis mondjuk en mi az anyamert akarnek mondjuk egy szubmazot beszerzni ha van otthon? Felesleges.

Az tok mas ha ket dominat szubot switchet akarmit akarok/akarunk. Azt nyilvan nem lehet ketten.
De szerintem az ugynevezett poli kapcsolatok jelentos resze hianyok, a kapcsolaton belul nem megelheto vágyak es adott esetben erzesek miatt poli/nyitott kapcsolatok.

A poliamoria pedig...a tobbszerelmusegben nem hiszek. Szerelme szerintem egy van az embernek. Az oke, hogy az erzelmi sakla mas szintjein tobb emberrel is kepes valaki kapcsolodni. Persze. De valoban tobb szerelmu ember szerintem nagyon keves van. Ha van egyaltalan...
#436321 | 2022. 10. 20. 11:47
Egész szép eszmefuttatás.
A nem-monogámia egy hatalmas halmaz.
Ezen belül vannak a swingerek, nyitott kapcsolat stb. Szexelhetnek csak egymás jelenlétében vagy külön is, az ő döntésük, megállapodásuk és vérmérsékletük szerint.
A poliamoria érzelmileg is nyitott. Ezt a nehezebb megemészteni.