Hihetetlen történeteim

BDSM Blogok » Blog - kedvesdomina » Hihetetlen történeteim
kedvesdomina
Hibernált
2012. 08. 26. 08:54 | Megjelent: 1237x
Egyetlenegyszer jutok le idén a Velencei-tóhoz, akkor is mi történik? Bomba...

A blog teljes szövege csak belépés után olvasható.

Hozzászólások (22)


#352328 | 2020. 01. 12. 16:19
Az őrültet a zsenitől csak egy hajszál választja el.
#352327 | 2020. 01. 12. 16:15
Akkor is lehet valami igaz,
ha TE(!) nem hiszel benne.:)
Törölt felhasználó
#18759 | 2012. 08. 26. 22:54
Smpixie:
Egyáltalán nem mondom én, hogy légből kapott lenne a felfedezők, feltalálók hite.
Általánosságban értettem, amit írtam pl. a Wright fivérekkel kapcsolatban teljesen igazad van, ők évekig tartó komoly kísérleteket és méréseket végeztek és tudták, hogy lehetséges, amit elgondolnak, csak azt kellett kikísérletezni, hogyan.

Ugyanakkor sok feltaláló és tudós maga nyilatkozta, vagy írta meg, hogy inkább valamiféle logikai ugrás, intuitív ráérzés hozta meg az áttörést, aminek gyakran alig volt tudatos előtörténete, magyarázata.
De addig egyszerűen csak érezték vagy tudták, hogy lehetséges.
(Az már ugye más kérdés, hogy valószínűleg, tudat alatt már összeállt bennük a kép valamilyen formában:-))
#18750 | 2012. 08. 26. 19:31
Tévedsz, a feltalálók, felfedezők hite nem légből kapott dolog. Annak mindig megvannak a megfelelő előzményei. Csak az sokszor nem annyira köztudott.

Pl. a repüléssel kapcsolatos dolgokkal nagyon sokan nincsenek kellően tisztában...
Hibernált
#18747 | 2012. 08. 26. 19:21
Seraphis, ha már ilyen klasszat írtál a blogomba, elolvastam az adatlapod. Baromi jó, Orwell-1984- fíling. Vallástörténet, szociológia? Mindkettőt 5-5 évig nyűttem, lenne miről eszmecserélnünk. :)
Hibernált
#18746 | 2012. 08. 26. 19:04
Így van, Seraphis, s néha csak 20 év kell,hogy az emberek hite megváltozzon. 20 évvel ezelőtt szivárgott be a reinkarnáció a köztudatba. Akkoriban mindenki röhejesnek tartotta, tisztán emlékszem rá. Nem telt el 20 év, s ma már nemhogy kinevetik, hanem elfogadják, evidensnek tartják. 20 év alatt ennyit változott a köztudat. (én nem hiszek benne, de ez a blog nem rólam kell szóljon, hanem egy kis eszmecseréről. Akkoriban elég sokat vitatkoztam emberekkel a vallásról, a többség nem hitt semmiféle transzcendenciában. Akkor nem hittek a halál utáni életben, ma igen, de továbbra sem úgy, ahogy én gondolom, s ez elszomorít.)
Törölt felhasználó
#18744 | 2012. 08. 26. 18:28
Ha már tények, feltalálók is szóba jöttek (Wright tesók):
Azért elég sokan voltak köztük olyanok, akik az akkoriban tényeknek nevezett állításokkal szemben is hittek a saját igazukban.
És csak utólag voltak képesek bizonyítani megérzéseiket.
Addig bizony csak a hit volt nekik.
Hit abban, hogy nekik van igazuk.
A tudományban sem csak a matematikai-logikai gondolkodás számít, hanem kell hozzá hit, kreativitás, intuíció...
(Ami nem racionális az nem feltétlenül irracionális...)
Lehet, hogy ami egy adott korban hit, az később bebizonyosodik és ténnyé válik, és előfordult már kőkeménynek hitt tényekkel, is, hogy bizony nem állták meg a helyüket.
#18726 | 2012. 08. 26. 13:42
EZ megint az a dolog, hogy Te hiszel valamit, csak a tények mások :)

Van pl. Thalész tétele a derékszögű háromszögekről. Nem fogom leírni, ha azt állítod nem igaz, a bizonyítást meg főleg nem. Hanem szimplán oda írom, hogy olvasd el. (Máshol azoknak, akik alapkérdéseket feszeget többnyire a válasz: Google)

Egy-egy témával példálózni, akkor van értelme, ha kellően jártas vagy benne, különben elég rosszul fogsz belőle kijönni.

De végül is... a strucc politikai is egy megoldás...
Hibernált
#18725 | 2012. 08. 26. 13:34
Fenntartom, hogy nem voltak olyanok, akik kiálltak volna mellette. Egy se akadt, aki megvédte volna Őt a kínhaláltól. Végignézték.
Függetlenül attól, mit mond utólag a dogma, akkor és ott Ő ugyanolyan embernek számított, mint bárki más.
Nem tűnt túl boldognak, hogy megölik, ellenkezőleg, kérte Istent, ne így legyen. A tanítványokat is kérte, virrasszanak vele, de elaludtak. Az más kérdés, hogy halálát utólag minek tartják, de ez megint dogma.
Na, elég jól elkanyarodtunk az eredeti témától.
Semmi gondom a vitákkal amúgy, amíg nincsenek benne személyeskedések - pl. olvasd el, gondold át, mielőtt leírod- ha ilyet tapasztalok, nem fogok már reagálni, és akkor lehet engem nyugodtan, egy monológ formájában fikázni. Ugyanígy nem fogok reagálni annak, aki kötekedni jött a blogomba.
A feszkót másképp is le lehet vezetni..nektek mondjam?
Törölt felhasználó
#18724 | 2012. 08. 26. 13:19
Kicsit groteszknek tartom, hogy Jézust kellett szóba hozni egy BDSM blogban.
#18723 | 2012. 08. 26. 13:12
Jézus a katolikus dogma szerint Isten, de azóta nem nagyon járt a Földön, mert ha katolikus vagy, és ebben hiszel, akkor Jézus második eljövetele a világ végét jelenti.

Jézusnak nem voltak követői? Azért pár akadt. Min 12 :D

Nem volt olyan aki kiált mellette?

Olvassad már el az Evangéliumokban az idevágó részeket :D

(Pl. ha Péter nem vágja le a katona fülét, nincs mit visszaragasztani, ha János és Mária nem áll a kereszt alatt, nem mondhatja azt, hogy "Asszony nézd a Te fiad..."), és ha kellő számban fegyverrel kiállnak mellette, nem történhetett volna meg a megváltás... Ami Jézusok megtestesülésének az értelme volt.

Mielőtt leírsz valamit azért érdemes lenne átgondolni:)
Hibernált
#18722 | 2012. 08. 26. 13:05
Akkoriban még nem volt katolikus dogma, senki nem tartotta őt Istennek. Ember volt, mint bárki más. Ezért is volt különös, amikor Isten Fiának nevezte magát. Pszichiátria nem volt, de kereszt, az igen.
Az emberiség nagy tévedése.
Az egyik.
És még hány ilyen van!
SJ-nek vannak követői, az jó. De Jézusnak nem voltak, mármint olyanok, akik kiálltak volna mellette, nem voltak.
Beethovent utolsó útjára a kutyája kísérte...Csontváry beleőrült a magányba..s még sorolhatnám. Lehet, hogy az utca végén lakó különc, öreg bácsi nem alkesz, nem is gyagyás, csak kicsit más...lehet, hogy valójában egy lángelme, de az ő élete nem fontos a szomszédai számára...mert ő más, ő fura, akitől tartani kell...
#18721 | 2012. 08. 26. 12:48
SJ-t ugyanúgy utálták, mint Jézust és SJ-nek ugyanúgy vannak követői, mint Jézusnak voltak. (Ez természetesen nem jelenti azt hogy SJ Jézushoz hasonlítható)

Jézust viszont eléggé groteszk lenne zseninek nevezni, ugyanis a katolikus dogma szerint Jézus Isten. Isten pedig mindent tud, és így láthatta cselekedeteinek következményét is. 2000 évre előre is.

Viszont mezei ember számára ez eléggé lehetetlen dolog. Aki meg istennek hiszi magát... hmm van ilyen betegség, pszichiátrián kezelik :D
Hibernált
#18718 | 2012. 08. 26. 12:34
SJ-ről nem tudok sokat...legalább neki már életében sikerült kivívnia az elismerést...de mi van azokkal, akiknek meg kell halniuk ahhoz, hogy higgyenek nekik? A legdrasztikusabb példa a látszólag őrült-valójában zsenire talán maga Jézus.
Jézusról nagyon rossz volt kortársai véleménye...nagyon-nagyon rossz. Az, hogy megdöbbentő megjegyzéseit utólag igazolták, nem sokat segített rajta akkor és ott, amikor azt kívánta, bárcsak ne úgy lenne, ahogy, s bárcsak-bárcsak hinnének neki.
Törölt felhasználó
#18717 | 2012. 08. 26. 12:34
"Ha hiszel, a Világ megnyílik. De csak számodra." - ez nem igaz. Az egész közvetlen környezeted megérzi a változást. Az hatással LEHET rájuk és változhatnak annyira, hogy nekik is megnyíljon. Nem minden esetben, de az esetek többségére szerintem ez igaz.
#18716 | 2012. 08. 26. 12:13
De avval, hogy bejött neki, igazolta -> zseni :)
#18714 | 2012. 08. 26. 12:10
Tény, hogy tényekkel szemben nincs mit hinni. Ott tudni kell. De ezért gondolj csak Steve Jobsra. Nem fedezettt fel semmi újat, csak makacsul hitt abban, hogy amit csinál, az bejön. És bejött. Ki fogadott volna rá 100 dollárba azelőtt, hogy bejött neki a biznisz? Senki, mert különben felvásárolták volna a cégét.
#18712 | 2012. 08. 26. 12:03
A hit fontos. Ez tény, csak nem mindegy, mi az alapja ennek...

Hihetnék abban, hogy a föld lapos. Csak ennek ma már semmi alapja. (Repülj fel 1000 méterre és látni fogod, hogy tényleg nem az). Abban badarság hinni, ami a tényeknek ellentmond.

Lehet sejtésed arról, hogy egy ténynek hitt dolog nem igaz. Ha tudod igazolni, hogy nem igaz, akkor lehet zseni vagy.

Ha viszont nem tudod igazolni és más se tudja megtenni helyetted, akkor viszont őrült.
#18711 | 2012. 08. 26. 11:55
Pixie, a hit az hit. Mindegy, ki miben hisz, magában vagy másban.
Hibernált
#18710 | 2012. 08. 26. 11:39
Köszönöm ezt az értékes hozzászólást! Nincs ellentmondás, csak Te továbbgondoltad, amit én nem tudtam belesűríteni x karakterbe. Igen, az az ideális, ha követnek, ha a Hited másoknak átadhatod, ha tudod terjeszteni az általad pozitívnak vélt gondolkodásmódot, tanokat. Mert ezáltal valóban több leszel, hisz segítettél másoknak. De a blogom megállt annál a momentumnál, hogy "Nem hisznek nekem", ezért egyedül maradok a gondolataimmal, a meggyőződésemmel. És ilyen helyzetekben a világ csak nekem olyan, amilyen.
Ez tragikus. Ugyanakkor nem én leszek az első meg nem értett művészlélek. Bár ez kurvára nem vigasztal.
#18709 | 2012. 08. 26. 11:37
A Wright fivérek max. magukban hittek (hogy megtudják csinálni), és kutatók eredméyeit alkalmazták a gyakorlatba (pl. áramlás tani törvények, gázok folyadékként való viselkedése). Azokat már mind felfedezték előttük. A tesók csak végrehajtottak egy rakat kísérletet különböző szárnyprofilokkal, és a legideálisabból létrehozták a repülőjüket. Majd tettek rá egy (kettő) motort ami szintén nem az ő találmányuk volt.

Viszont Wrighték se tudtak volna repülni ha nem fogadják el a fizikai törvényeit, amik viszont tények... és elég ritkán változnak:) De ha változnak, annak is van racionális magyarázata, max. jelenleg nincs olyan aki ezt felfogná illetve le tudná írni.
#18708 | 2012. 08. 26. 10:56
Kedves Domina!

Ellent kell mondjak Önnek, úgy, hogy közben igazat is adok. :)
Amiben igazat adok: nem szabad másokara hallgatni, ha már van konkrét gondolatunk, elképzelésünk. Mert mi vagyunk birtokában annak az információnak, ami alapján racionálisan(vagy nem, de az is a mi döntésünk...) döntünk. Aki tanácsot ad, az nem úgy látja, nem onnan látja, nem azt tudja, amit mi. Ezért a tanácsa sokkal bizonytalanabb alapokon nyugszik, mint a mi döntésünk. Ebből pedig az következik, hogy túlnyomórészt saját döntésünk a helyes. Mi lett volna, ha a Wright fivérek elhiszik, hogy ami nehezebb a levegőnél, az nem repülhet? És még hány ilyen volt! Van! Lesz!
A hit számít. De még mennyire! A legfontosabb dolgok egyike. Sajnos a hit nem egy mérhető állandó, folyton erősíteni kell, különben folyamatosan gyengül, párolog. Ezért kellenek, akik bennünk hisznek, akik csodálnak minket, (még ha nem is mondják ki), akik bíznak bennünk, akik támogatnak, öntudatlanul is, mert erőt adnak a továbblépésekhez. Ebből aztán meg is megállapíthatjuk, hogy a hit olyan valami, ami megfoghatatlansága ellenére átadható. Ha hisznek bennünk, még jobban tudunk hinni magunkban. Vagy másban, és akkor mi is csak továbbítjuk, felerősítve a hitet.
És itt jön az, amiben ellent kell mondjak Önnek. Ha hiszünk, megnyílhat a világ, de nem csak számunkra. Hat előre és vissza is. Nyílik a világ számunkra, de nyílik mások számára is. Furcsa dolog a hit. Minél többet kapunk, minél több lesz belőle nekünk, annál többet adunk, annál többet adunk belőle másoknak, és nekünk mégis egyre több lesz. Nem érvényesek rá a megmaradási törvények. Szerencsére.






 
Sütiket (cookie-kat) használunk a weboldalunk látogatásakor biztonsági és felhasználóbarát funkciók biztosítására, valamint statisztikai adatok gyűjtésére. További információ: Adatkezelési Tájékoztató