Monogám vagy poliamor kapcsolat?

BDSM Blogok » Blog - Hitman_1104 » Monogám vagy poliamor kapcsolat?
2020. 12. 24. 11:30 | Megjelent: 1084x
Amit ide írok az a saját, őszinte véleményem a témával kapcsolatban!

Egy ideje már foglalkoztat ez a téma, hogy vajon melyik is lenne az ideálisabb kapcsolati forma? Nem vagyunk egyformák, így van akinek a monogám, míg másnak a poliamor/poligám kapcsolat jön be jobban. De szerintem ahány ember annyi féle vélemény létezik ezzel a monogám nem monogám dologgal kapcsolatban. Az egyik az egyiket, a másik a másikat preferálja inkább.

Bár én nem vagyok túl jártas a témában, és még nem volt poliamor kapcsolatom sem, de úgy gondolom, hogy mindkettőnek megvannak a maga előnyei és hátrányai.

Sajnos sok helyről azt lehet hallani, hogy a kapcsolatok nagyrésze a megcsalás miatt megy tönkre. Emiatt is lenne jó megoldás szerintem egy poliamor kapcsolat, hisz ha jól tudom akkor a poliamor kapcsolatban élők tudnak egymásról, így az a véleményem, hogy ez gyakorlatilag nem is számít megcsalásnak. Lehet csak ezt én gondolom így, és én vagyok ennyire nyitott gondolkodású, de számomra az a megcsalás, ha az egyik fél ( legyen az a férfi vagy a nő ) a párja tudta és/vagy beleegyezése nélkül fekszik le/van mással is kapcsolatban.

Nálam amíg a párom velem van, engem szeret, hozzám jön haza és nem csapják le a kezemről, nem veszi el tőlem Őt senki, addig nincs vele bajom, ha nem elég neki egy pasi és más férfinak is odaadja magát/kapcsolatban van. Még valahol izgat is a dolog. Sőt! Amíg ezek megvannak, addig még támogatom is a poliamor kapcsolatot.

Azt gondolom attól, hogy valaki poli még egyáltalán nem azt jelenti, hogy a pasi vagy a csaj érzelmek nélkül baszik mindenkivel, mert véleményem szerint egy polinak is vannak érzelmei a partnerei iránt pl: szerelmes abba akivel/akikkel kapcsolatban van a párján kívül. Szerintem a poliság nem alkalmi kapcsolatot jelent, és úgy gondolom, hogy egy polinak egyáltalán nem " csak " a szex kell, a testiség számít! Egy poli számára is fontosak azok a dolgok amik egy monogám kapcsolatban élőnek.

Azt gondolom, hogy a poliamor is ugyanolyan kapcsolat, mint egy monogám, azzal a különbséggel, hogy Ő több partnerrel kapcsolatban érzi ugyanazt amit a monogám egy partner iránt.

Persze át tudom érezni a másik fél helyzetét is. Nem könnyű úgy benne lenni egy kapcsolatban, hogy nem te vagy az elsőszámú férfi vagy nő a másik életében, mert tudod, hogy van neki olyan, aki fontosabb számára, akit jobban szeret, jobban szerelmes belé nálad, hisz Őt választotta, és a legjobb esetben is te " csak " a második számú partner lehetsz az életében.

De ez olyan dolog, hogy van, aki jól viseli ezt, hogy nem ő az egyetlen férfi/nő a másik ember életében és van aki kevésbé vagy egyáltalán nem jól, hogy rajta kívül van valaki más is a partnere életében nem ő az egyetlen. Ezt embere válogatja, hogy ki hogy viseli ezt a helyzetet.

Biztos vagyok benne, ha tudnám, jelezné, kimutatná felém a párom, hogy Én vagyok az elsőszámú férfi az életében akkor engem nem zavarna, ha poliamor kapcsolat lenne a miénk. Véleményem szerint sokkal rosszabb, ha egy pasi/csaj a párján, az Ő tudta nélkül más pasival/csajjal is együtt van. Sokkal jobb egy nyitott kapcsolat, mint a hazudozás, és egy titkos viszony, aminek az a rizikója, hogy bármikor lebukhatnak, ami tuti biztos, hogy a kapcsolat végét jelenti.

Hozzászólások (35)


Hitman_1104 Törölt felhasználó
#389020 | 2020. 12. 26. 11:39
Mint mondtam volt balhé, minden valamirevaló újság lehozta annó. Ugyanis a tűzoltók a bejelentett lakhelyén keresték a tulajdonost. :)))
Törölt felhasználó
#389019 | 2020. 12. 26. 11:27
Az baj hogy hiába van leírva a szakkönyvekben az egyezség saját tapasztalatom az legalábbis akivel én az életben összekeveredtem ő azt mondta hogy pl. facen is próbált belépni polis csoportokba de ő meselte hogy vagy 5 cikket olvastattak volna el vele mielőtt belép es neki meg túlzottan szabályozott volt és így bem lépett be oda. Azt mondta már nem érezte benne a saját szabadságát...mert ő nem akart senkivel kompromisszumokat kötni (velem sem de ez az én problémám)...de ez csak egy tapasztalat a millióból.Visszatérve a háromszögekre a kutatas miatt tényleg beléptem facen ilyen polis csoportba es sok emberrel beszélgettem es ott van egy-két jól működő háromszög is.Csak hogy necsak szexuális meg bdsm példát hozzunk már... Van egy nagyon cuki párocska van egy gyermekük is asszem. Négy éve velük élt egy másik nagyon cuki leányzó azert használom a cuki szócskát, amit amúgy kb sose szoktam mert ránézel a fényképeikre es minden természetes ahogy ott állnak egymás mellett. Szóval 4 éve e
éldegéltek együtt hármasban és a párocska két hónappal ezelőtt, együtt letérdelt a lány elé egy kirándulás alkalmával es megkérték a kezét:) nyilván törvényi és vallási szinten nem ismerik el, de szerintem egy csodaszép gesztus, meg látszik hármójukon, hogy amiért ők együttvannak köze nincs csak és kizárólagosan a szexualitáshoz. :) Ritka pozitiv példa es én is meglepődtem de látható módon, ahogy az élet igazolja létezik:) a fiúval/férfival beszéltem telón ő azt mondta hogy hárman nevelik a gyermeket is meg a vagyonközösséget is hárman alkotják hozzáteszem semmi bdsm dolog nincs a háromszögben csak szimplán odavannak egymásért szeretettel ennyi:)annyit tudok még hogy a pár együtt ismerte meg a harmadik felet, a lányzót egy táncházban:) megható hogy a szerelem szeretet milyen alakokat tud ölteni:)
#389018 | 2020. 12. 26. 10:48
Az a baj hogy amit idáig olvastam a poliamor kapcsolatról valószínűleg ( szinte biztos ) az csak egy nagyon kis szelete egy poliamor kapcsolatnak. De te is mondod a poliságnak nagyon sok arca van. Az egyezség biztosan jobb megoldás mint megszabni egy határt. Azt sem lehet tudni melyik lenne számomra és a párom számára a legmegfelelőbb kapcsolati forma poliamor vagy polifidelitáson alapuló. Mivel még nincs párom az sem biztos hogy nem fogok neki kizárólagosságot adni és csak ketten leszünk abban a kapcsolatban. Nyílván nekem is lenne egy " fő " nő az életemben akivel úgy tervezem hogy együtt élek és mellette lenne még egy vagy két nő. Nem is igazán tudom mennyi partner van általában egy polinak az " elsőszámú " partere mellett.
#389015 | 2020. 12. 26. 10:22
Oké :) Ahogy én látom ez a poliság nem is tűnik olyan egyszerű dolognak mint amilyennek gondoltam. Na majd meglátjuk hogy ha végre lesz egy nő az életemben akit a páromnak nevezhetek akkor mennyire és milyen formában lesz jelen az életünkben a poliság HA egyáltalán a részét fogja képezni.
#389013 | 2020. 12. 26. 10:10
Ez véleményem szerint a legaljasabb dolog, hogy valakinek 2 családja van. Gondolom az ismerősöd egyik nője sem tud a másikról. Képzelem mekkora balhé lenne belőle ha az egyik tudomást szerezne a pasija másik családjáról.
#389012 | 2020. 12. 26. 10:10
Ez véleményem szerint a legaljasabb dolog, hogy valakinek 2 családja van. Gondolom az ismerősöd egyik nője sem tud a másikról. Képzelem mekkora balhé lenne belőle ha az egyik tudomást szerezne a pasija másik családjáról.
#389011 | 2020. 12. 26. 10:10
Ez véleményem szerint a legaljasabb dolog, hogy valakinek 2 családja van. Gondolom az ismerősöd egyik nője sem tud a másikról. Képzelem mekkora balhé lenne belőle ha az egyik tudomást szerezne a pasija másik családjáról.
#389010 | 2020. 12. 26. 10:10
Ez véleményem szerint a legaljasabb dolog, hogy valakinek 2 családja van. Gondolom az ismerősöd egyik nője sem tud a másikról. Képzelem mekkora balhé lenne belőle ha az egyik tudomást szerezne a pasija másik családjáról.
Törölt felhasználó
#388961 | 2020. 12. 25. 20:03
Mondjuk én abszolút nem pár oldalról boncolgatom. Csak ennyit tettem hozzá, hogy nekem nincs olyan ismerős aki ide-oda, itt-ott létezik. Bár ez sem egészen igaz, ugyanis volt egy ismerősöm kb. 10 km-re akinek két nője családja volt, az egyik itt, a másik pesti, aztán nekiment a pesti utcán a parkoló autójának a tűzoltóság, és országos címlapsztori lett belőle. Na jó ő nem volt poli, ha úgy vesszük, mert titokban csinálta. :)))

Amúgy Te is a családdal élsz. És ja, monogámnak egyféleképpen lehet lenni, úgy hogy szeretni egyfelé, polinak meg egy másikféleképpen úgy hogy sokfelé.... :DDD
Törölt felhasználó
#388959 | 2020. 12. 25. 19:52
Szoval a polisagnak ahogy Pokollnyuszi is irja az alapja az h mindenki tud mindenkirol es beleegyezik.
A tobbi reszletet pedig egymas kozott megbeszelik.
Törölt felhasználó
#388958 | 2020. 12. 25. 19:46
Az a baj h igy a polisagnak csak azt a reszet boncoljuk amikor van egy par!
De sok polinak pont h nem egy parja van.
Ergo nem az van h te meg o megszabtok hatarokat.
Hanem az h van kztetek egy egyezseg es van koztuk is egy masik egyezseg.
Nyilvan kompatibilitas kell hozza.
De pl nekem eszembe sem jutna megmondani a partnerimnek h massal mit tehetnek mit nem.
S ok sem nekem.
Igaz mi nem is elunk egyutt. A nejemmel elek egyutt. De koztunk sem arrol van megegyezes h massal mit csinalhatok es mit nem.
Arrol van h kb mennyi ido az amit masokkal es mennyi ido az amit vele/a csaladdal toltok.

A lenyeg h monogamnak kb egyfelekeppen lehet lenni.
A polisagnak nagyon sok arca van.
S ezek egyeni preferenciak kozottuk.
Hitman_1104 Törölt felhasználó
#388957 | 2020. 12. 25. 19:38
Én azt figyeltem meg, az ismerőseimen a saját gyerekeimen, magamon, hogy ha neked van egy határ, akkor a partnerednek is van egy határ, mégpedig nagyjából ugyanaz mint neked. Hogy poli, vagy mono az mindegy. Ez igaz alkalmi szex kapcsolatra, és igaz a hosszabbnak indulóra is. Csak a hosszabb, vagy együtt élősnél még a hétköznapok is belerondíthatnak, akkor ha a szex tökéletes.

Persze az is lehet, hogy tévedés amit mondtam. De majd meglátod, ezt az utat mindenki csak maga tudja kitiporni. Majd jövő karácsonykor elmeséled. :D
#388952 | 2020. 12. 25. 19:13
Úgy gondolom, hogy talán az a legjobb megoldás, ha van egy bizonyos határ, amit, ha nekem van valakim a párom mellett akkor én, ha a páromnak akkor Ő a 3-dik féllel nem lép át. Szerintem így tud működni egy poliamor/polifidelitáson alapuló kapcsolat. Bár a franc se tudja, hogy ez valóban működne e a gyakorlatban.
#388951 | 2020. 12. 25. 19:13
Úgy gondolom, hogy talán az a legjobb megoldás, ha van egy bizonyos határ, amit, ha nekem van valakim a párom mellett akkor én, ha a páromnak akkor Ő a 3-dik féllel nem lép át. Szerintem így tud működni egy poliamor/polifidelitáson alapuló kapcsolat. Bár a franc se tudja, hogy ez valóban működne e a gyakorlatban.
#388949 | 2020. 12. 25. 19:01
Ez nálam ( de szerintem másnál is, kb mindenkinél ) alap, hogy olyannal egyáltalán nem kezdek, akiben nem bízom, legyen az egy monogám vagy egy poliamor kapcsolat. Szerintem, ha egy poli kapcsolatban az egyik félnek szabad mással is lennie akkor a másiknak is lehet. Nem tudom elképzelni, hogy egy ilyen kapcsolatban lenne olyan, hogy csak az egyiknek lehet más partnerrel is kapcsolata. Sajnos ez így van, egyet tudok érteni! Egyáltalán nincs szükség poliamor kapcsolatra ahhoz, hogy jöjjön valaki aki jobb nálam. Tudjuk jól, hogy egy párkapcsolathoz 2 ember kell. Pontosan! Legyen akármilyen az a másik férfi, úgy is az a páromon múlik, hogy Ő akar e vele menni vagy inkább marad és kitart mellettem. Legyen az egy poli vagy egy monogám kapcsolat, ha az egyik fél ( akár a férfi, akár a nő az ) menni akar abból a kapcsolatból akkor úgy is elfogja hagyni az addigi párját.
Hitman_1104 Törölt felhasználó
#388943 | 2020. 12. 25. 17:59
Valójában ha jó megnézed a vázát első hozzászólóként leírtam, mindenki más kissé kiszínezte. DE.

Az egésznek egyetlen a sarka. Mégpedig te magad és akivel(akikkel) kapcsolatod van. Ha egymásra hangolódtok, szuper, akkor olyan fölállásban és olyan módon fog működni ami kedvetekre lesz. De csak akkor, és addig ameddig minden résztvevő részéről megvan a teljes összhang.

Ha nincs meg az összhang, vagy elmúlik, akkor jönnek elő lentebb írt negatívok. Embere válogatja, van aki cselezni, hazudni fog, van aki egyenesen megmondja, de akár így, akár úgy, halott üggyé lesz.
Törölt felhasználó
#388937 | 2020. 12. 25. 15:36
Akkor mégegyszer, szerintem is bicskanyitogató aki ilyet tesz és nagyon utólag mentegetőzés íze van a dolognak. Viszont, aki valóban poli, annak előre kell szólnia. Ne hívjuk már nem etikus polinak azt, aki szimplán egy gerinctelen hazug.
Hitman_1104 Törölt felhasználó
#388936 | 2020. 12. 25. 14:20
Ez a neki mas vagy neked mas...ha neked lehet neki is.

Az h mi van koztuk azt o elmondja. Hogy hiszel-e neki az mas kerdes. En nem kezdenek olyannal akinek nem hiszek.
De monogam kapcsolatba sem kezdenek olyannal akinek nem hiszek. Semmivel nem kell nagyobb bizalom a poli kapcsolatokhoz mint a monogamhoz. Semmivel. Ezt csak a monogamok hiszik. Sot, szemely szerint sokkal konnyebben bizom egy poliban.

Nem kell poli kapcsolat ahhoz h jojjon valaki aki jobb nalad.
Ha valakinek jonnie kell az jon ha polikapcsolatban vagy ha nem. Es ha a masik menni akar vele akkor megy ha a fejunk tetejere allunk akkor is:)
S ez igy szerintem tok rendben is van...

A masik kommentedben szereplo levelre.
Ez az elso akar lenni... annyira kicsinyes egoista dolog.
En akarok az elso lenni! En! En! En!
Akkor te menj a picsaba elsonek!🤣
#388933 | 2020. 12. 25. 13:24
Talán még izgatóan is hatna, ha a párom arra gerjed, hogy van más. Az a kérdés, hogy kinek van más neki vagy nekem? Leginkább ezt egy, ahogy megtudom van olyan, hogy polifidelitáson alapuló kapcsolatban tudom elképzelni, ahol van egy zárt 3-as, ahol mindenki kapcsolódik mindenkivel, így itt már a józan ész dominál és a bizalom, mintsem az, hogy az az ismeretlen az e, olyan e mint, amilyennek a párom állítj, és nem kell tartani, hogy mikor jön szembe a párommal egy olyan férfi, aki jobb nálam és elveszi tőlem.
#388931 | 2020. 12. 25. 13:06
Nem akarok emiatt úgy bejegyzést írni, ezért inkább ide írom le a komment szekcióba.

Kaptam egy levelet, amiben az írója erre a blogra reagálva azt írja benne, hogy a poliamor kapcsolatnak van egy nagy hátránya, ami pedig az, hogy senki nem akar második lenni, ezért egyfajta bizalmatlanság ki fog alakulni köztem, és a 3-dik fél között. Ezt mivel még nem volt poliamor kapcsolatom ezt sem megerősíteni, sem pedig megcáfolni nem tudom. Azt mondja azért, mert a 3-dik fél majd meg fog próbálni az első helyre kerülni. Amivel egyetértek az az, hogy az új mindig érdekesebb, és, ha az újba majd szerelmes lesz a párom, hiába vagyok én amúgy az értékesebb hosszú távon, rövid távon már nem tudok versenybe szállni vele. Ilyenkor jön az, hogy észre sem veszem és már jó esetben is " csak " a 2-dik vagyok abban a kapcsolatban, amiben az elején még Én voltam az " elsőszámú " férfi a párom életében vagy ami még rosszabb már benne sem vagyok.

Ezért szerinte csak akkor működik egy poliamor kapcsolat, ha én is ismered a 3-dik felet és megbízom benne. De akkor az már nem poliamor kapcsolat lenne, hanem polifidelitáson alapuló kapcsolat. Ami, ahogy megtudtam annyit jelent, idézem: " egy zárt hármas, ahol mindenki mindenkivel kapcsolódik érzelmileg, így mindenkinek megvan a kontrollja a kapcsolat többi tagja felett, és kifele érzelmileg nem nyitunk. Ezért itt már inkább az józan ész dominál és a bizalom, mintsem az, hogy az ismeretlen az valóban az-e és olyan-e kapcsolatuk mint amit a párod leír, és nem kell attól tartanod, hogy mikor jön a pároddal szembe egy jobb nálad, szóval kevésbé szül bizalmatlanságot, vagy egyáltalán ha el tudsz érni valós őszinteséget ".
Hitman_1104 Törölt felhasználó
#388930 | 2020. 12. 25. 12:46
Adok egy uj perspektivat...

Lehet h az a no az igazi neked aki nem is szeretne kizarolagossagot?

Nem elfogadja h van mas! Hanem erre gerjed!
#388929 | 2020. 12. 25. 12:35
Persze, ha lesz egy olyan nő, akire azt mondhatom, hogy nem kell más akkor természetesen megkapja a kizárólagosságot.
Törölt felhasználó
#388928 | 2020. 12. 25. 12:14
Amúgy ha már ennyit beszélünk erről itt sokan hoztam egy képet egy faces csoportból. Miután átéltem sok szar hetet úgy gondoltam hogy okay beleállok, mármint a témába és szószerint csinálok egy kutatást valamiféle önmarcangolós elfuserált terápias jelleggel... ha már úgyis van olyan tárgyam hogy társadalom kutatás módszertan... Szóval kellemetlent a hasznossal?!...

https://m.facebook.com/PoliamoriaMagyarorszag/photos/a.434494000038601/1667381410083181/?type=3&source=48
Törölt felhasználó
#388927 | 2020. 12. 25. 12:09
Jah úgy kellett volna, ahogy szépen leírtad De nem úgy volt! oly annyira nem, hogy csak a szakítas napján derült ki, hogy a másik fél szépen lefeküdt a partnere háta mögött valaki mással...szóval ezzel szépen meg is dőlt az etikusság fogalma...pfff...
#388925 | 2020. 12. 25. 11:39
nem vagyok szakértője a témának
amit én tudok, amit én tapasztaltam:
nem ugyanazt érzi, és nincs sorrend
van a fő kapcsolat (aki mág örül is, hogy nem minden "teher" rá hárul), és vannak a "kiegészítők" (mind kis csoda)
#388924 | 2020. 12. 25. 11:37
mindannyian éljük az életünket úgy, ahogy tudjuk, törekedvén a szereplők számára optimális megoldáson
aztán ezt vagy hívjuk valaminek, vagy nem (ez utóbbi a jobb, szerintem)

egy komolyabb pixie-s beszélgetés után kaptam pár privát levelet
hogy ugye tudom, amiről én beszéltem (magamról, a saját életemről, a saját gyakorlatomról), az a poliamor kapcsolat

hallottam már róla, de igyekszem nem skatulyázni az embereket, magamat meg végképp nem, így nem azonosítottam, de valószínűleg igaz
volt
elég sok mindenre, sokféle kapcsolatra van igényem, és bizony ezt több embertől kaptam meg
de ez mára gyakorlatilag teljesen múlt idővé vált
most karácsonykor szembesültem vele igazán
ahpgy írtuk a karácsonyi üdvözleteket, döbbentem rá csak igazán, hogy megfakultak ezek a kapcsolatok
év közben csak ráfogtam időhiányra, vírusra, mindenfélére
de most érzem csak igazán, hogy már "nem kellenek"
nem kellenek, mert van egy olyan kapcsolatom (ami nem azt adja, amit ők, hanem egyszerűen műs dolgokat), ami annyi mindent ad, hogy nem nagyon marad szabad vegyiértékem másra
iylen is van :)
#388922 | 2020. 12. 25. 11:32
Én is úgy gondolom, úgy korrekt a másikkal szemben, ha a " megcsalt " fél nem is ismeri személyesen azt akivel a párja rajta kívül együtt van akkor legalább tudjon róla. Azért van idézőjelben a " megcsalt ", mert ahogy egy lentebb található kommentben lehet olvasni " az a lényeges különbség a megcsalás és a poli kapcsolat között, hogy utóbbi esetben mindenki tud mindenkiről és mindenbe beleegyezett ".
#388921 | 2020. 12. 25. 11:20
Köszi. Ezt például nem tudtam hogy több féle poli kapcsolat létezik. Ahogy a blogban is említem nem vagyok túl jártas a témában. Azt sem tudtam hogy van olyan poli kapcsolat ahol nincs hierarchia mindenki egyenlő. Én úgy gondoltam hogy van egy nő/férfi akinek van egy elsőszámú párja aki számára a nagy Ő és mellette van egy vagy több partnere. Még csak most kezdem jobban bele vetni magam a témába, de már látom bőven van még mit tanulnom a poliamor kapcsolatokról.
#388919 | 2020. 12. 25. 11:07
Nekem van egy ismerősöm akinél ez áll fenn, hogy van egy szerelme és mellette van még 1-2 partnere. Lehet, hogy már csak volt több partnere ezt nem tudom már egy ideje nem vagyok annyira képben ezzel kapcsolatban. Igazság szerint már egy jó ideje nem beszéltünk róla.
Törölt felhasználó
#388901 | 2020. 12. 24. 21:56
Jah
Gonosz vagyok tudom (vagy csak realista) a mi ugyanazt csinaljuk mint a monogamok, csak mi nyiltan, ok meg titokban😅
Törölt felhasználó
#388897 | 2020. 12. 24. 21:23
Értem mire gondolsz. Viszont még abban az esetben is nyílt lapokkal játszanak a polik, tehát lehet, hogy a partnerek nem ismerik egymást, de arról mindenképp tudnak, hogy nem ők az egyetlenek, max átmenetileg. Ha nem tudnak róla, akkor az már a megcsalás kategória.
Törölt felhasználó
#388894 | 2020. 12. 24. 20:51
Annyir azért szeretnek hoztátenni hogy nem minden poli japcsolatban tud mindenki egymásról van egy úgynevezett nem minősítem milyen irányzata de röviden Szóló poliamoruanak hívják inkább hagyjuk... Ráadásul pont egy órája írt valaki messengeren akitől nem vártam volna meg egyáltalán minek írt...:/ Mindegy nézz utana a szóló poliban nem tudnak egymásról mert az nem arról szól pont nem arról szól...
Törölt felhasználó
#388891 | 2020. 12. 24. 16:31
https://nonmono.blog/
Törölt felhasználó
#388890 | 2020. 12. 24. 15:14
Sokféle poli kapcsolat létezik. Van ahol létezik egy elsődleges pár, akik fixen együtt élnek hosszú távon és rövidebb/hosszabb ideig tartó kapcsolatot tartanak fenn másodlagos partnerekkel külön vagy együtt. De olyan felállás is létezik, amiben nincs rangsor, nincs hierarchia, mindenki első számú, ha úgy tetszik.

Egyébként jól tudod, valóban az a lényeges különbség a megcsalás és a poli kapcsolat között, hogy utóbbi esetben mindenki tud mindenkiről és mindenbe beleegyezett.
Törölt felhasználó
#388884 | 2020. 12. 24. 12:45
Szerintem ez nem így működik. Első, második......

Van a monogám, ez egyszerű.

Van a többes ahol valójában egy "monogám" pár használ másokat, úgyis mondhatjuk szexuális segédeszközként.

És végül akik úgymond többet szeretnek, ahogy Te mondod többfelé érzi ugyanazt. Hogy náluk van-e sorrend, nem tudom. Ha van, hogyan lehet biztosítani a másikat, Te vagy az első? Ilyen föl állás nincs az ismerőseim között, még beszélgető szinten se.






 
Sütiket (cookie-kat) használunk a weboldalunk látogatásakor biztonsági és felhasználóbarát funkciók biztosítására, valamint statisztikai adatok gyűjtésére. További információ: Adatkezelési Tájékoztató