Ugyanaz máshogy

BDSM Blogok » Blog - exIM » Ugyanaz máshogy
2021. 01. 21. 08:33 | Megjelent: 951x
Nemrégiben egy kiváló írás született arról, hogy a férfi és a nő mennyiben különbözik egymástól. Bevallom, annak ellenére, hogy a stílust nagyra tartom, miként azt is, ha tartalmánál fogva valami vitára alkalmas, ezzel a tétellel szinte semmiben nem értek egyet. Természetesen semmilyen szakmai anyag nem áll a rendelkezésemre, különösebb kutatást sem végeztem a témában, kizárólag a saját empirikus ismereteim állnak rendelkezésemre. De én azt gondolom, hogy a férfi és a nő gondolkodása alapvetően nem sokban különbözik. Amiben mégis, annak nem az eltérő felépítés az oka (ide nem értve a hormonális hátteret), hanem elsősorban a társadalmi és szociális háttér.

Ha igaz lenne, hogy a férfi és a nő gondolkodása alapvetően különbözik, akkor a pszichológia, mint tudomány régen szétvált volna férfi és női pszichológiára, nem csak klikkgeneráló címek szintjén. Többségben lennének olyan munkakörök, amire csak az egyik, vagy a másik nem alkalmas, holott a nők egyre több területen bizonyítják, hogy ha szarunk a konvenciókra, ugyanolyan teljesítményt nyújtanak, mint a férfiak, legfeljebb a kilók és a fizikai felépítés egyéb elemei szabnak gátat ennek. Nem. Ugyanúgy gondolkodik az ember és ami különbség adódik akár a teljes képesség-paletta, akár egyes funkciók szintjén, annak semmi köze ahhoz, hogy a személyi szám egyessel, vagy kettessel kezdődik. Ember van, amelyik a saját külső meghatározottságai alapján mászkál a Maslow-piramis különböző szintjein. Általában a legalsókon.

Igen, valóban, a férfi és a nő sokszor mást lát szépnek, de az egyik Barbie-t kapott karácsonyra sok éven át, a másik meg játékpuskát. De azonos Lego-készletből mégis meglepően hasonló dolgokat építenek. Ja igen, persze, a nő inkább kötni akar, de a kevés biológiai meghatározó közt ott van a gyermekszülés ketyegő órája, ami a férfit hajtja. De ezen kívül sok más nincs és ilyen nagy hatású pláne. De a nők ugyanúgy vágynak ugyanazokra a dolgokra, ugyanúgy vadásznak, ugyanúgy törekszenek mellette mégis a saját biztonságukra. Ugyanúgy éhesek. Ugyanúgy szomjasak. És ugyanúgy basznának.

Egyébként pedig ha már itt tartunk, apró, kicsi hozadéka ennek a felismerésnek, hogy ha egy férfi ezt tudatosítja és nem nemek, hanem emberek közti különbségekben gondolkodik, a csajozás is könnyebben fog menni. Hiszen még megszólítani is könnyebb valakit akiről feltételezni tudjuk, hogy a motivációi legalábbis nem döntően különböznek a mieinktől. Hogy a többiről ne is beszéljünk. És akkor lehet élvezni a férfi és nő közti valódi, genitális különbségeket.

Hozzászólások (29)


exIM Törölt felhasználó
#390773 | 2021. 01. 21. 13:29
Ezt bóknak veszem. :)
#390772 | 2021. 01. 21. 13:26
Nem könnyű Veled baszki. Sose volt mondjuk. :D
exIM Törölt felhasználó
#390771 | 2021. 01. 21. 13:24
Jó szerintem masszívan félreértjük egymást.
#390770 | 2021. 01. 21. 13:23
A coming out okai nem érintik. Ezért szóltam.
exIM Törölt felhasználó
#390769 | 2021. 01. 21. 13:21
Hát nem tudom, ha te úgy gondolod, hogy férfi és nő jellemének hasonlóságának esetleges változása nem érinti a férfi és nő gondolkodásbeli különbségeit, illetve azonosságait, akkor azzal én nem tudok mit kezdeni, mint hogy tiszteletben tartom ezt. Legyen szép napod! :)
#390768 | 2021. 01. 21. 13:13
Megkértelek szépen emlékeim szerint. Ez a blog arról szól amiről és hiába Te vagy a témaadó, ez nem jogosít fel arra, hogy általam nem kívánt irányba offold szét. Kedvellek, ezért örülnék, ha eljutna Hozzád a kérés.
Törölt felhasználó
#390767 | 2021. 01. 21. 13:10
Mindegy. Attól, hogy kitörlöd az analógia ugyanúgy érvényes. Az emancipáció negatív aspektusa, hogy a nők ugyanilyen növekvő tendenciát mutatva maszkulinizálódnak. Ez tény.
#390764 | 2021. 01. 21. 12:58
Ebbe már tényleg ne menjünk bele itt az én blogom alatt léci. Aki annak vallja magát, annak biztosan megvan az oka és slussz. Köszönöm.
Törölt felhasználó
#390763 | 2021. 01. 21. 12:56
Na meg ugye van egy ilyen növekvő tendencia, amit nehéz lenne elvitatni.

https://vasarnap.hu/wp-content/uploads/2020/11/Az-LMBTQ-identit%C3%A1s-alakul%C3%A1sa-gener%C3%A1ci%C3%B3k-szerint-az-Egyes%C3%BClt-%C3%81llamokban-.png

Viszont azt már innen biztosan nem fogjuk olyan egyszerűen megállapítani, hogy vajon ez annak tudható be, hogy liberálisabb a társadalom és egyre többen vállalják önmagukat, vagy azért, mert ilyen hatása van az LMBTQ lobbinak?
#390762 | 2021. 01. 21. 12:56
Én ezért mondom azt, hogy vannak különbségek, csak éppen azok nüansznyiak és szinte semmilyen jelentőséggel sem bírnak.

A homoszexualitásról: szerintem egy homoszexuális is másképp gondolkodik. Mint egy heteroszexuális nő, vagy férfi. Csak éppen az említett 05-1 %-on belül. Ami pont elég lenne, hogy kijelenthetjük: alapjaiban véve semmi különbség.
Törölt felhasználó
#390761 | 2021. 01. 21. 12:46
Hát nagyjából ezt mondom én is, hogy ez is és az is.

Mondok is egy példát.

A progresszív szemlélet azt mondja érvként, ha heteroszexuális kapcsolatokról van szó, hogy nincsenek velünk született nemi jellegek, az csak társadalmi konstrukció. De amint megjelenik a homoszexualitásból való kigyógyítás gondolata, már mindjárt változik, és azt mondja, hogy de hát azt azért nem lehet, mert velünk született tulajdonság. Ez így totális hülyeség, csak az ideológiáról szól, mert valójában mind a kettő meghatározó, csak akkor és úgy forgatjuk, ahogy azt a helyzet megkívánja.
#390756 | 2021. 01. 21. 11:39
Így.
Törölt felhasználó
#390754 | 2021. 01. 21. 11:27
Az egyedi különbségek messze felülírják a nemi különbségeket.

A szexuális dimorfizmusnak az orvoslásban (lásd pl. gynecologia/andrologia) van jelentősége, a pszichológiában viszont nincs. Miért is lenne, ha szkriptekről és nem pedig hajlandóságról beszélünk?

A szkript kizárólag tanult, a hajlandóság azonban veleszületett képesség.
(És ez nem politika, hanem tény. Szerintem politika az, ha ideológiát gyártanak a tények ellen, hogy azzal szilardítsanak meg egy addig kialakult vagy éppen kialkítani kívánt státuszt.)
#390749 | 2021. 01. 21. 10:57
Köszönöm.
Törölt felhasználó
#390747 | 2021. 01. 21. 10:57
az ilyen szakvéleményekkel óvatosan kell bánni. nagyon sok "szakvélemény" tette már tönkre emberek életét.

a szakvéleményt adók sem tévedhetetlenek és főleg nem istenek.
#390725 | 2021. 01. 21. 09:38
Nem szükség van rá, hanem lehetőség. Nagy különbség! :)
exIM Törölt felhasználó
#390722 | 2021. 01. 21. 09:35
Ebben teljesen igazad van, noha az egy viszonylag régi irányzat, amikor azt kommunikálják, hogy minden társadalmi konstrukció, az lehetsz, aki csak akarsz. Ez mindig arról szól, hogy mi mondjuk meg, hogy milyen legyen a jövő embere. Ezért nem is értettem a gondolatodat, hogy férfi és nő esetében mi szükség van korrekcióra? Szerintem ha már van tapasztalható különbség, akkor azt szimplán csak össze kell hangolni.

Bár az emancipációnak kétség kívül van egy sötét oldala is, ami már nem az egyenlőségről szól, hanem a masszív péniszirigységről. Azt viszont tényleg érdemes korrigálni. Na de az pont, hogy nem a női jellemvonásokról szól.
#390720 | 2021. 01. 21. 09:34
Ezt speciel én is szeretem, mert remek érv a hármasozáshoz. :D
exIM Törölt felhasználó
#390719 | 2021. 01. 21. 09:32
Áh, még népi bölcsesség is van róla, annyira népszerű: every cool girl is a half boy ;)
#390715 | 2021. 01. 21. 09:22
Egyébként amikor nekiálltam ezt megírni, nyilvánvalóan tudatában voltam annak, hogy milyen népszerűtlen gondolatokat karolok fel. Egyszerűen az emberek szeretik magukat különlegesnek, különbözőnek és pláne különbnek látni más embereknél. Úgyhogy ezek az igény szponzorálta kutatások is népszerűek, amik aztán persze közérthetőre szűrve kerülnek a férfi és női oldalakra és máris kész a teljes társadalmi penetráció. Csakhogy szerencsére a világ nem erre tart.
#390709 | 2021. 01. 21. 09:18
Kíváncsian várom!
Törölt felhasználó
#390708 | 2021. 01. 21. 09:08
Egyébként szerintem ezzel a dologgal még biztos fogok foglalkozni, mert van egy olyan érdekes élethelyzetem, hogy a kisebbik lányom egy szakvélemény szerint velem azonosítja magát. Hát ez azért rohadt érdekes. Már el is játszottam a gondolattal, hogy mi van, ha valójában nő vagyok, csak transznemű. :)
Bár ez ott hibádzik, hogy alapvetően nincs női identitás érzetem. :)
#390706 | 2021. 01. 21. 09:07
Hát most erre mondhatná egy a nemek közt alapvető különbségeket felfedező: azért, mert mindkettőnknek fasza van. :D
Törölt felhasználó
#390705 | 2021. 01. 21. 09:02
Egyébként én nagyon magamból/magunkból indulok ki a nyanyával. Szóval mind a ketten ugyanaz a személyiségtípus vagyunk, mégis ha egy bizonyos kérdéskört ír le a gondolatunk azt míg én jobbról indítom, addig ő balról. Megy az értetlenkedés vitatkozás stb. Aztán szépen a kör bezárul és ugyanarra a végkövetkeztetésre jutunk mind a ketten. De nyilván ez egy rohadt szubjektív tapasztalat, ami két emberre korlátozódik. :)
#390704 | 2021. 01. 21. 08:58
Szerintem nem mindegy. Az egyik esetén több a lehetőség a korrekcióra, mint a másik esetén.

Egyébként visszatérve az első hozzászólásodra: egyáltalán nem lep meg, hogy végeztek kutatást a kérdésben. Azt írtam, hogy én nem végeztem. Szóval lehet most forrásdömpinggel floodolni, de ha nagyon akarok, én is sok ilyen anyagot találok. Talán találtam is már. :)
Törölt felhasználó
#390703 | 2021. 01. 21. 08:55
Egyébként szerintem ez egy olyan dolog, mint amikor például a homoszexualitás kialakulásáról szóló vitákban megy kétfelé az érvrendszer, hogy akkor az most társadalmi konstrukció vagy veleszületett tulajdonság. Valójában mind kettő, és amikor így szétválasztják, akkor azt ideológiai megfontoltságból teszik. Politika magyarán mondva.
exIM Törölt felhasználó
#390702 | 2021. 01. 21. 08:49
És van, aki alkalmazza is párterápiában a kommunikációs különbségeket, mint pl John Gray. De ugye vele szemben az szokott lenni a kritika, hogy a nők és férfiak jellemvonásai sztereotípiákon alapszanak, mert azok csak a társadalmi konstrukció hatásai. Na de szerintem ez tök mindegy, hogy veleszületett vagy társadalmi hatás eredménye.
#390701 | 2021. 01. 21. 08:49
Maximum 2 %-nyi különbségek JELENTŐS eltérésre utalnak vajon? Vagy arra, amit én mondok: nincs alapvető különbség, ami igen, az betudható pár külső meghatározó tényezőnek?
Törölt felhasználó
#390700 | 2021. 01. 21. 08:38
Meg fogsz lepődni, több ilyen kutatás is létezik. :)

https://regi.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/2011_0001_520_altalanos_pszichologia_3/ch18s07.html






 
Sütiket (cookie-kat) használunk a weboldalunk látogatásakor biztonsági és felhasználóbarát funkciók biztosítására, valamint statisztikai adatok gyűjtésére. További információ: Adatkezelési Tájékoztató