Ami a csövön nem fér ki... - Kritika egy blogbejegyzésre.

BDSM Blogok » Blog - Azurit » Ami a csövön nem fér ki... - Kritika egy blogbejegyzésre.
2021. 07. 19. 10:31 | Megjelent: 1084x
Kissé fura szájízzel írom meg ezt a blogot, amit még tegnap kellett volna. De Simone Weilt idéző Pilinszky nyomán latorként tér és idő keresztjére vagyunk mi verve, emberek. És bár a szeretett csőlátás okán, félek, vitapartner nélkül maradtam, mégsem akarok egy helyben topogni, ha már tegnap táncba hívtam magam. Lett légyen hát a blogom azon olvasóknak címezve, akik nem a csőlátást választják megküzdési stratégiaként.
Lássuk...

"A nőiség egyik alapösztöne az alkalmazkodás, befogadás. integráció." E mondat tartalmaz igazságot. E mondat hamis. Na rakjunk rendet.

Tény, hogy az emberek egyik alapösztöne az alkalmazkodás. A másik alapösztöne az egyediség képviselete. Ennek sajátosságai például a normák felülírása, a határhúzás, az elutasítás, önmagunk kiterjesztése, stb. Tegyünk nyílttá a rejtett premisszát: E két ellentmondó késztetés egyszerre jellemez minden ember, egészen gyerekkortól. Néha az alkalmazkodás nyer, néha az önállóságra való törekvés. Abban, hogy mikor melyik nyer, tükröződik az egyediség.

Vegyük figyelembe, hogy a csoportnormához való alkalmazkodás tényleges evolúciós nyomással alakul ki, s mint ilyen, nevezhető ösztönnek. A csoportnorma megszegése a csoport elutasításával járhat, ami a történelmi, és történelem előtt korokban kirekesztéssel, és az egyén pusztulásával fenyegetett. Persze a csoportnormák nem egyformán erősek, így idővel az emberek többsége megtanulja miben kell adaptívan alkalmazkodni, és miben lehet teret engedni az egyéniségének.

Ha tehát minden emberre jellemző az alkalmazkodás és az önmeghatározás, akkor ez a nőkre is igaz. Mielőtt ennek alátámasztására befeledkeznénk számos hangzatos személyiségelméletbe, egy egyszerű kereséssel javaslom megteremteni a közös alapot: Nézzük meg a kategóriákat. A csövön kívül vannak Bizonytalanok, Dominánsok, Fetisizták, Switchek és Szubmisszívek. A nők körében is. Fogadjuk el, ezek nem viccek, nem üres halmazok, hanem létező kategóriák. A nők körében is a Domináns nő hajlamosabb lesz az önmeghatározásra, mint az alkalmazkodásra.

De ne lépjünk át egyszerűen a "nőiség=nők" elfogadásán. Attól, hogy valamit egy nő csinál, az még nem lesz nőies. A "nőies", mint látjuk, már nem pusztán biológiai, hanem sokkal inkább kulturális kérdés, s mint ilyen, térben és időben meghatározott. Azzal én is egyet értek, hogy egyéniség feladása, mint elvárás korábban jelentős társadalmi nyomásként jellemzően a nőkre nehezült. Azonban azóta történt pár apró változás: iparosodás, ahol a nők is önálló keresetre tettek szert. Demokrácia, amelynek alapja, hogy egyenlőség van ember és ember közt. Egyenjogúsági mozgalom… Válások megszaporodása, és tömegével megjelenő gyermeküket egyedül nevelő anyák... Az, hogy milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie egy nőnek, jelentősen átalakult, és az individualizmus sokkal markánsabbá vált a női eszményképekben is. Ma már a független, sikeres nő, és a hozzá tartozó tulajdonságjegyek ugyanúgy jelenthetnek mintát, mint a gyermekét nevelő, a férjét meleg vacsorával hazaváró nő képe. Így persze nem baj, ha az emberi nemre jellemző két alapvető ösztön egyikét jelöljük meg a nőiesség ösztönének (tekintsük azt írói fordulatnak, hogy a "nőiség", mint ideálképnek nincsenek ösztönei, értsük helyesen a szinekdochét), csak ha az igazság negyedét tekintjük az egyetlen igazságnak, az nem szerencsés. Ez az érveléstechnikai probléma végig kíséri az egész eszmefuttatást.

>>A brat kivétel, de ez csak egy fejlődési pillanat. Az igazán nőies nő már nem brat, csak aki megrekedt valahol lelkileg a "tini-/úfjúkor lázadásában"<<
No itt már kezdünk nagyon csúszós vidékre érkezni. Próbálom értelmezni a fejlődés szakaszolását: A leánygyermek önálló egyéniséggel rendelkezik, ami kamaszkorban összeütközésbe kerül a valósággal, és a nőies nő elhagyja önnön személyiségét, hogy egy magasabb rendű létezést valósítson meg? Ez ellen nehéz józan nyugodtsággal érvelni. Vegyük észre: egy érett nőnek sokkal több eszközkészlete van az önfeladásnál. Például az asszertív önérvényesítést sem alacsonyabb rendűnek, sem érettlenebbnek, sem kevésbé nőiesnek nem tudom tartani. Eltávolodnék attól a képtől, hogy egy nőnek ostobának kell lennie, mert nem nőies, ha képes az álláspontját érvekkel megvédi, és elhatárolódnék attól a képtől, hogy a férfi képtelen a józan észre hallgatni, és meggyőződni a belátás által – különösen, ha nőktől jönnek az érvek. Vajh férfiasnak kell-e tekinteni azt a nőt, aki szándéka védelmében szexualitását veti be? Vagy ne adj isten gyerekesnek tekintsük? Annyi lehetőség van a csövön kívül, hogy kár a szót pazarolni, hogy belássuk: a fejlődéselmélet elhibázott.

"A női alkalmazkodás viszont egy idő után, a közösségből való kilógását bűntudat is követheti, így azt igyekezvén elkerülni, ezért a nő felveszi a közösségében megszokott sablonos formákat. Majd idővel ezt annyira sajátjanak érzi, hogy ha egy társa/nőtársa ettől eltér, akkor azt sok esetben vélemenyézi, megítéli." - Teljesen igaz, ugyanígy a férfire is, így a nőkre való szűkítés nem plussz információt hordoz, hanem csorbítja az igazságot. Ez az internalizáció egyik módja, igen, a férfiak is internalizálnak külső szabályokat. Húzzuk alá háromszor, hogy a kijelentésben használt feltételes mód teljesen helyénvaló, érzékelteti, hogy más következmények léteznek a bűntudaton kívül, ezzel teljesen egyet is tudok érteni. Így reméljük, az író is azt gondolja, hogy a „nőiség” megenged más érzelmi forgatókönyveket az egyéniség megtapasztalására. Reméljük.

"Mindezt azért, mert a női lélek alapösztöne, hogy a figyelmükkel kint, a külvilágban keresik a "fényt", miközben a lélekben érett ferfiak belülről élnek kifelé, azaz a fény Ő bennük megvan."
No, erre érdemes figyelni, ügyesen bújtat a megfogalmazás. A női lélek alapösztöne, hogy kívül keresi a fényt. De nem csak a nők, hanem azt hiszem, a lélekben értelen férfiak is.
Bár nem világos, hogy itt a fény geneológiailag az érettségből következik, azaz az érettség egy pontján, midőn a férfi elkezd belülről élni kifelé, fellobban a fény, vagy a férfiember már eleve fénnyel a keblében születik, szemben a nővel, amelyet egy idő után az érett férfi táplálva meg tud őrizni, míg a meg nem ért férfi lelkében kialszik a fény. A probléma fokozódik a minőségi ítéletek halmozásával. :(
De ha a fiúgyermek nem eleve fénnyel a keblében születik, akkor vegyük észre, egy általános emberi tulajdonsággal operálunk. Amit nehéz ez után férfiasra és nőiesre bontani… Egyelőre utaljunk vissza: az önmeghatározás és a normakövetés az emberi nem sajátja, amelyek megvalósulása egyénenként és pillanatonként változik. Így abból, hogy vannak helyezetek, amikor a külső referencia pont keresése válik fontossá, nem jelenti azt, hogy mindig az, vagy mindig annak kellene megvalósulnia.
A felnőtté válás egyik sajátossága, hogy az egyén képes önmaga is megítélni dolgokat, már nincs rászorulva a szülő útmutatására. A Nő fogalmilag a felnőtt Kislányt takarja. A Nő tehát nincs szükségszerűen ráutalva csak a külső referenciapontokra, csak a Kislány. A Nő a belső ítélet és a külső referenciapontok alapján képes a valósághoz közel eső ítéletet alkotni... Ahogy az érett férfi is.

És de. A kislánynak fel kell nőnie. Ha valaki képtelen önálló döntésre, önálló ítéletalkotásra, az sajnos probléma, negatívan befolyásolja az életminőségét, függőséget alakít ki... Szóval ezen nem árt változtatnia egy Kislánynak, ha nem képes Nő lenni.

Igazából így is sok idő ment el a kritikára, de lehet még beljebb hatolni, ha valakinek kedve van rá.

Hozzászólások (19)


#398856 | 2021. 07. 24. 06:33
bizony, nagyon fontos lenne ilyen jellegű statisztika, ami az agymosás hatását vizsgálja.
ami rögzíti, hogy miről mit gondoltak, hogy viszonyultak dolgokhoz 10, 20, 50 évvel ezelőtt. mert ami sokszor megjelenik a médiában, az még egyáltalán nem azt jelenti, hogy ugyanolyan gyakori a valóságban. illetve az oda-vissza hatás. mert van, ami tényleg a valós életben kezd tömegessé válni és ezért kezdenek írni róla.
Hurr Törölt felhasználó
#398855 | 2021. 07. 23. 23:03
Nagyon jo a blogod, koszi.

Hol irtam, hogy nem fogadom el a csovon kivul irtakat? Azt irtam, lenyegi valtozast nem adott az emberi viselkedes megitelesere. A noi prostitucio genetikai mintaja mindenkepp uj info volt (amivel akar kampanyolni is lehetne torvenymodositasert a tiltas ellen). De mast nem hallottam ujat. A mai emberi szexualis viselkedes velemenyem szerint a tomeges agymosas eredmenye. Az itteni tagsag osszetetele is jol mutatja ezt, a kiveteleket tiszteletben tartva: nagyon sok sub pasi, sok dominans no. Sok dom pasi kevesebb sub no (ahogy en latom, de nincs statom). Kb 20 eve ez inkabb forditott aranyu lett volna, ami fokozatosan felcserelodott, (azaz nem digitalisan valtozott meg). Mi valtozott? Talan a media tartalom? Talan az elelmiszeripari termekek hormonrendszereinkre valo hatasa? Vagy mindketto? Mert ha igaz is a bonobo handjob akkor sem hiszem, hogy tomeges jelenseg. Csinpanzoknal meg nem hiszem. Ott olre mennek, ha kell. (De meglatjuk a forrasbol, ha kapok, mert en nem talalkoztam vele.)
Azurit Törölt felhasználó
#398853 | 2021. 07. 23. 22:46
Na, ezzel nem talalkoztam, pedig tenyleg tobbfele bemutatot neztem. Ha talalsz forrast, majd oszd meg kerlek.
#398842 | 2021. 07. 23. 21:01
ez nagyon érdekes volt.
írtam hasonlóról régebben:
https://hu.smpixie.com/bdsm-blogok/hurr/52688-allati-prostik

de azért úgy érzem, hogy hiába szélesíted a látóköröd a csövön túlra, ha nem fogadod el, amit ott látsz. két fajnál nem jellemző a férfi homo, de ezt kiterjeszted a teljes állatvilágra.
és hiába olvasol az állati prostikról, erről is megingathatatlan az álláspontod.
#398841 | 2021. 07. 23. 21:00
Egy apró pontosítás. Etológiából úgy emlékszem, a bonobó fiúk huzogatják egymás faszát, pontosabban az alárendeltebb hímek próbálják így kibékítteni vitás helyzetben a dominánsabb hímeket.

De abban egyetértek, hogy ordas egy hippi közösség lehet. :D
A konklúziód el tudom fogadni. :)
Törölt felhasználó
#398827 | 2021. 07. 23. 17:52
Bar nyilvan egykor "megtanultam" a bonobokrol kialakitott altalanos ismereteket, ezen bejegyzes intuitiven hatott ra, hogy reszletesebben ranezzek, hogy ne legyek meg se annyira csolatasu, es hat ha talalok valami erdekeset. Erdekes felfedezeseket kaptam.

Nos, a csimpanz es a bonobo az emberi faj ket legkozelebbi allatrokona. Csalad fat tekintve egyforma tavol vannak, de ok kozelebbi rokonai egymasnak.

A csimpanz him dominancia agressziv. Vagyis, a dominancia resze mas allatoknal is az agresszio. Ez a bdsm agyon mazolt fogalmi rendszerekhez kepest meglepo is lehet, hogy agresszioval is lehet dominalni.

De izgalmasabbak a bonobok. Valoban a nostenyek korul forog minden, de nem azert mert olyan agresszivak, mint a csimpanzok himei, hanem mert a himek passzivak.
A nostenynek folyamatosan duzzadt a genitaliaja, mig a csimpanzoke idoszakosan. Ez azert van, hogy ha konfliktusba keverednek a Bonobok, akkor szexxel bekulnek igy kesznek kell allniuk a befogadasra, mig a csimpanz himek megkuzdenek egymassal.

A bonobok szamomra olyanok, mint egy hippi kozosseg. Reszuk a nosteny biszexualitas (ezt eddig is elfogadtam, sot elvezem is) de a himek nem szexelnek egymassal (vagyis nincs termeszetes mintaja az allatvilagban).

Es ami nagyon edes:
Ha a him bonobo szexelni akar, a nostenynek elelmet visz. Vagyis a nosteny bonobok konnyen prostitualodnak.

Ezek alapjan valoban tagult ami befer a csovon, ami a termeszetessegi eredetet illeti a no-no szexben, de erdemben nem valtoztatta meg a nezopontom. Egy bonobo szamomra nem azonos minoseget jelent egy itteni dominaval, foleg nem az anyagiasokkal. Ez utobbi szamomra megmaradt termeszetellenes viselkedesformanak, ami a tarsadalmi es kulturalis valtozasokbol alalkult ki, nem pedig evolucios termek.
Azurit Törölt felhasználó
#398676 | 2021. 07. 19. 20:17
Igy van. Az emberi termeszet a legjobban a szabadon es csordaban elo emlosokre hasonlit, es ebbol a bonobo epp matriarchalis ... De a fenti allatok tobbsege nem. En ezzel a tobbsegi tudattal "azonosulok", ebben erzem magam kenyelmesen. Es rajtam kivul sok no is. Es tudom, hogy sokan meg nem. De ez nem baj.

Es Te voltal az egyetlen, aki tenyleg elmevel kozelitette meg a talanyt es nem erzelmi idomultsaggal. Mikozben csak egy talan nem vart motivacio okozta a magyarazatot, ami nem szokvanyos. Mindenesetre neked ezt kulon koszonom. Es reszemrol ezzel vegleg ki is merult ez a tema.
Azurit Törölt felhasználó
#398673 | 2021. 07. 19. 19:23
A matriarchális berendezkedés olyannyira nem meglepő, hogy még a rovarok között is igen jellemző. Lásd, hangyák/darazsak/méhek (csak hogy néhány közismert fajt említsek).
#398666 | 2021. 07. 19. 17:59
Köszönöm Disputor a válaszod, ami meglepett, nem is reméltem már, szóval tényleg, külön öröm volt.

A felfogásod, mint (momndjuk így) szubjektív világrend-élmény természetes elfogadható. Azzal nincs nagy baj, ha azt mondod, eddig tart az én világom, ami azon kívül esik, nincs dolgom azzal. Sőt, fogadni is mernék rá, lesz, aki hasonlóan is gondolkozik hozzád, és megtalálja az írás a célcsoportját. Sok sikert is kívánok hozzá, és miharabbi beteljesülést.

A kínai dialektikát kissé fel kell elevenítenem, rég foglalkoztam vele, de az ősitermészetfilozófiák általában elég termékeny gondolatokat tudnak adni. Míg ezt megteszem, annyit azért hozzáfűznék, hogy a matriarchális berendezkedés sem példa nélküli az állatvilágban, ott vannak az elefántok, talán a hiénák, és ha nem emlékszem rosszul, a bonobók is. Hozzáértőbbek talán tudnak még jó pár fajt felhozni a női dominancia mellett. Az emberi társadalmak valami nagyon alacsony százaléka matriarchális berendezkedésű, de náluk ez így hagyománynak tekinthető, nem "zavarnak"... Ennek ellenére alapos vizsgálódás kellene arról, hogy lehet-e mondani bármelyik berendezkedésre, hogy jobb a másiknál, vagy csak bizonyosok aspektusokban az egyik jobb, míg más aspektusokban a másik erősebb...
Törölt felhasználó
#398665 | 2021. 07. 19. 17:31
Kedves Azurit! Nagyon koszonom a kifinomult stilusu kritikadat. Sajnalom, hogy kevesek hasznaljak igy a szavakat, mint te. Latom tenyleg teljesitmenyt tettel bele, ezert tisztellek csak meg a valaszommal.

A tartalmaddal egyet is ertek. A cimmel kevesbe, mert ez a tartalom nem az a tartalom, ami a csolatasomon nem fer ki, hanem ez az, ami nem fer be. De ez legyen a legnagyobb kritikam.

Az en nezopontomat ettol fuggetlenul tovabbra is fenntartom es nem valtoztatok rajta, mert ez a tarsadalmi es csoportforma, amivel kiegeszitetted az enyemet, szamomra a csovon kivul tartando a jovoben is. Ez a csolatas lenyege. (Kerem fogadja el ezt mindenki.)

A blogommal (es a tobbivel) csak azokat szolitom meg, akik ugyanerre rezonalnak. Semmi mas celja nincs.

-------

Es akkor egy kis kiegeszites, lehet jobban atmegy a korabbi nezopontom. Ahogy a legutolso bejegyzesben is irtam.

A yin-yang nezopont nagy hatassal van eletszemletemre, amivel nehez vitaba szallnia barkinek is. A yin es yang testesiti meg a ferfi "minoseget" es a noi "minoseget". Minden emberben ahogy irtad, ezek ott vannak. Mindketto ott van. Az egyen valasztasa melyiket erositi, de eleg nagy az agymosas az osszekeveresre, ezt be lathatod te is. Ezert kellett ezt a termeszetes rendet neked a megfogalmazasoddal kiegeszitened. Az allatok kozt nincs domina vagy fetisiszta. Es ez igy termeszetes. En ezt a rendet vallom es hirdetem azok fele, akiknek szinten ez meg az ertek. A tobbiek legyenek boldogok a sajat vagyaikkak.


Remelem kimeriti a hozzaszolasom a vitaigenyedet.
DrVee Törölt felhasználó
#398659 | 2021. 07. 19. 12:27
Részünkről nincs semmi akadálya, mi nyitottak vagyunk egy kellemes "élet nagy dolgainak" megvitatására.
#398658 | 2021. 07. 19. 12:14
Még egyeztetünk erről, főleg, mert a 31. még nálam nem biztos. De azt hiszem, Mayorahhal hamar lenne közös témátok is. :)
#398657 | 2021. 07. 19. 12:08
A sör+pléd eseményre beneveznék, ha nyitott :D
#398656 | 2021. 07. 19. 12:07
Ezt élmény volt olvasni, köszönöm az uraknak! :) Heves érzéseim kifejezésére most nincs időm, de nagyon jó meglátások ezek, Mayorah kolléga első kommentjében is ott egy gyöngyszem a csoportnormákról.
Azurit Törölt felhasználó
#398655 | 2021. 07. 19. 12:04
Én is ezen gondolkodtam, hogy lehet be kéne ehhez izzítani a plédet megint, ha már nem esik majd az eső. Különösen, hogy a bugok nem oldják meg magukat, és egyre többen vannak. Szaporodnak ezek, fene a pofájukat. Úgyhogy effektívebb és nyugodtabb módja lenne a téma kivesézésének. :D
#398654 | 2021. 07. 19. 11:56
Ebben igazad van.
Sőt ez a gondolat egyébként tök termékeny, és érdekes semmirevaló beszélgetéseket is lehet folytatni arról, hogy érdekes, hogy néha az ember motiváltabb keresni/kialakítani egy saját szubkultúrát, néha meg inkább elfogadja a csoportnormát, még ha nem is épp kényelmes. De ez tényleg egy előre szökő gondolat, ami talán már plédet, és sört igényel. :)
Azurit Törölt felhasználó
#398653 | 2021. 07. 19. 11:52
Ismerem a kísérletet, talán még a videót is láttam. :) Szóval ha nem lesz meg, akkor is tudom miről beszélsz. Természetesen minden csoportnak van egy elfogadott normája, ezt nem is vitattam, ahogy azt sem hogy ezen norma hat ránk. Az állításom annyi volt, hogy ha egy csoport normarendszere nem felel meg neked, akkor bármikor válthatsz, hiszen gyakorlatilag két kattintással találhatsz magadnak újabb közösséget, ahol más a feltételrendszer. Ezért előbb utóbb megtalálja mindenki a helyét, ahol az előre felállított normák kevés alkalmazkodást igényelnek meg.
#398652 | 2021. 07. 19. 11:42
Az első ponttal, hogy ma már a kirekesztés nem egyenlő a halállal, teljesen egyetértek. Helyes gonodatmenetnek látom, csak egy apró kiegészítés hozzá: maga az a késztetés, hogy a csoportnormáknak meg kell felelni, azt hiszem még a törtémnelem előtti időkben alakult ki az emberiségben, vagy meglehet, még az ember előtti időkből hordozzuk magunkban, ezért működik ma is nagyszerű és néha megdöbebntően erős kényszerítő erőként. Akartam hozni egy kísérletet arról, hogy egy interjú várójában a beavatott emberek felálnak, amikor egy csengő megszólal. A nem beépített ember nagyon hamar átveszi a teljesen értelmetlen szokást, és tovább is örökíti, amikor már csak ő van egyedül a teremben, és jön egy újabb ember... Nem találtam hirtelen linket ehhez, ha valaki esetelg tudja, mire gondolok, és talál rá linket, kérem tobja be közösbe, emelje az érdekkeségtartalmát a posztnak, köszönöm. :)

Második érv: Igen, a bratos részt, ha komolyan veszem, akkor sértő nagyjából a nőkre nézve, a férfiakra nézve, a bratokra nézve, így próbáltam hamar és indulatmentesen rést ütni a kiejelentésen...
Törölt felhasználó
#398651 | 2021. 07. 19. 11:30
Megelőztél. Terveztem én is írni valami hasonlót, de így okafogyottá vált. :D

Egyébként két gondolat:
"A csoportnorma megszegése a csoport elutasításával járhat, ami a történelmi, és történelem előtt korokban kirekesztéssel, és az egyén pusztulásával fenyegetett."
Az individualizmus és az egyéniség azért működőképes túlélési stratégia manapság, mivel a globalizációval (különösképp a városiasodással) a csoportból való kirekesztés nem von maga után, olyan egész életre kiható következményeket, mint a "régen minden jobb vót'" időkben. Ha régen a falu kiközösített, akkor gyakorlatilag temethetted magad, ma csak csatlakozol egy másik közösséghez. A lehetőségek száma végtelen.

Ebből fakadóan az egyénnek egyre kevesebb normának kell megfelelnie az egyénnek. Azt gondolom, hogy az egyedüli normakontroll a büntetőtörvénykönyv. Ahogy látjuk a blog írója is megteheti azt, hogy a véleményét "csőlátással" védi, hiszen ez semmilyen következménnyel nem jár számára, pont úgy ahogy mi is megtehetjük, hogy nem értünk vele egyet. A konszenzusra jutás lényegtelenné vált, hiszen bármikor találhatsz olyan csoportot, aki egyetért veled, és befogad/elfogad a nézeteiddel együtt. Ezzel pedig önigazolást nyerhetsz arról, hogy a túlélési stratégiád működőképes.

"A brat kivétel, de ez csak egy fejlődési pillanat. Az igazán nőies nő már nem brat, csak aki megrekedt valahol lelkileg a "tini-/úfjúkor lázadásában""
Ehhez a részhez meg csak annyit fűznék hozzá, hogy a Brat típus is egy olyan tág fogalom és rengeteg különböző motivációja lehet az ellenkezésnek. Lásd mi esetünkben, ahol a fő motiváció a megkérdőjelezés és szkepticizmus (senkitől nem fogadunk el felületes információkat, még egymástól sem). De ugyan úgy lehet egy bizalmi teszt az ellenkezés (rábízhatom a magam a másikra? elég erős még hozzá?). Olyannal is találkoztam, aki ellenkezett, mivel az akarta érezni, hogy hatalmam van felette, ezzel újraélve a gyermekkori traumákat.

Ezek az esetek akikkel én személy szerint találkoztam különböző kapcsolatokban, és ki tudja még hány különböző mögöttes motiváció húzódhat meg. A tini lázadáshoz egyik esetben sem volt sok köze, maximum a gyerekkori traumákhoz (bár ahhoz meg igen sok minden kapcsolódik mindenkiben, szóval ezzel sokat nem mondtam, a legtöbb ember fél élete ezen traumák következményeinek kerülgetésével telik). Szóval az idézet egy nagyon csúnya felületes lenéző, lekicsinylő, lesajnáló és rosszmájú általánosítás.






 
aaaaaaaaaaaa