UFO mix

BDSM Blogok » Blog - Azurit » UFO mix
2020. 12. 22. 09:30 | Megjelent: 1450x
Reggel az első kávém előtt (amely nagyban segít egybeterelni, és normál mederben tartani a gondolatiam), szembe jött egy UFO-s cikk, amely szerint hamarosan nyilvánosságra hozzák Jesse Marcel alezredes naplóját.

Eszembe jutott erről, hogyan történt az én első második típusú találkozásom az idegenekkel a wc-n ülve, valahol 6-8 éves korom tájt.

Jóanyám, aki a maga módján nyitott a kanonizált világon túli világokra, egyszer csak hazatért három UFO magazinnal, amelyek hamar a papírhulladékok szelektív gyűjtőjében végezték nálunk, ami épp a csésze mellett volt. Gyermeki borzongással, és már akkor nem kevés kétkedéssel faltam a magazinokat, úgy éreztem titkok tudója lettem, és éreztem, hogy erről majd csak suttogva lehet beszélni, mert különben komplett baromnak fognak nézni, hogy ebből a sok szarból elhiszek bármit is. De akkor szegeződött nekem a kérdés először: mi van, ha nem egyedül vagyunk a világban?

Azóta úgy gondolom, nagyon kicsit a valószínűsége annak, hogy az egész univerzumban csak a mi bolygónkon lenne élet. Majdnem olyan kicsi a valószínűsége, mint annak, hogy a névelőkön kívül bármi más is igaz volt azokban a magazinokban... És még szeretnék megélni egy újabb űrhullámot, kolonizációt, és idegen fajok felfedezését.

De a cikk hivatkozott például az izraeli űrprogram volt vezetőjére aki benyomta a Galaktikus Federációt. Előjött a régi kártya: az ufók már rég itt vannak, lehet, pont előtted vásárolnak a Pennyben, csak titkolják az ittlétüket, mert az emberiség még nem érett meg rá.

Pedig már azért jó ideje volt az emberiségnek szokni a gondolatot a popkultúrán keresztül. Sőt van pár olyan ismerősöm, aki saját magát is ufónak gondolja, mivel nem találja a helyét a földijei közt. Oké, mondjuk az tényleg bebaszna, ha kiderülne, hogy apai, anyai, vagy egyéb ágon igazuk van, és tényleg csörgedezik bennük egy kis Z kromoszóma. Szóval én jobban be lennék rágva, ha kiderülne, hogy 70 éve már pajtizhatnék ufókkal (oké, én csak 35, nem az a lényeg...), csak titkolták.

De aztán eszembe jutott, hogy ha tényleg hivatalossá és ténnyé válna egy ilyen szintű kapcsolat az idegenekkel, akkor kilépne a jótékony sötétből az UFÓ magazinok író és olvasótábora, és a mellüket vernék, hogy ugye én megmondtam, már 82-ben, hogy mikrocsipsszel erőszakoltam meg az ufók. Na ott legyen ember a talpán, aki azt mondja, hogy oké, ufók vannak, de attól Te még idióta vagy...

Mondom én, hogy kávé előtt voltam, ilyenkor csapongok. Szóval Galaktikus Föderáció ide vagy oda, beugrott a jó Plótinosz, aki már rég elmondta: más dolog gondolkodni az Egyről, és más dolog megtapasztalni az Egyet.

És erről az egész katyvaszról beugrott a pixi, ahol statisztika óta ki vagyok bukva azon, hogy néha mennyire olyanok tudunk lenni, mint a madarak földön, gyalog, pedig lehet, hogy mégsem vagyunk egyedül az univerzumban...
...És el is magyaráznám, hogy miért ugrott be a Pixi, de addigra már leért és feldolgozásra került az első korty kávé.

https://www.youtube.com/watch?v=eL74Hcndazw

Hozzászólások (67)


#389083 | 2020. 12. 27. 11:39
Egyik legjobb dokumentum film még :

Ütközés egy UFO -val :

https://www.youtube.com/watch?v=dXAOQ_bsZBA
#389025 | 2020. 12. 26. 12:59
"soha, sehol nem találtak dínó rajzokat"
néhány dínó ábrázolás:

https://www.google.com/search?q=acambaro+figur%C3%A1k&newwindow=1&hl=hu&sxsrf=ALeKk02PGbyd0GpyjjOMLzX-AOSaKaRnkg:1608982706075&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiDsJTVx-vtAhWmmIsKHWofCAoQ_AUoAXoECAYQAw&biw=2133&bih=1052

https://www.google.com/search?q=ica+stones&tbm=isch&ved=2ahUKEwilobrryOvtAhUBphQKHdJJBjkQ2-cCegQIABAA&oq=ica+stones&gs_lcp=CgNpbWcQAzICCAAyBAgAEB4yBAgAEB4yBAgAEB4yBAgAEB4yBggAEAUQHjIGCAAQBRAeMgYIABAFEB4yBAgAEBgyBAgAEBg6BQgAELEDOggIABCxAxCDAVC9vTRYpNM0YOXaNGgAcAB4AIABmwGIAZsIkgEDNi40mAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWfAAQE&sclient=img&ei=7SHnX-X2D4HMUtKTmcgD&bih=1052&biw=2133&hl=hu
#388900 | 2020. 12. 24. 21:45
1990 -ben Belgiumban volt egy UFO észlelési hullám,
és a NATO bázisól felküldtek F16 -osokat hogy közel repüljenek az egyik ilyen UFO -hoz.

"Belgian UFO Wave"

mintegy 3000 észlelés volt 3-4 hónap alatt !

Itt a videón a NATO egyik tábornoka elemzi a radar videókat :

https://www.youtube.com/watch?v=s-0GA_uH5aA

https://www.youtube.com/watch?v=fNrC_-VpPpI

Azért ha egy NATO tábornok nyilatkozik és megerősíti hogy azonosítatlan repülő tárgyak voltak ezek, és nevét adja ehhez..az már nem semmi.
#388898 | 2020. 12. 24. 21:32
Egyik legjobban dokumentált eset, "Japan Airlines 1628"

dokumentum film is készült belőle.
CIA is benne volt az eltussolásban, stb..


https://en.wikipedia.org/wiki/Japan_Airlines_Flight_1628_incident
Törölt felhasználó
#388879 | 2020. 12. 24. 06:18
Erre még muszáj reagálnom, nem akartam, de nem bírom megállni, mert mélységesen elszomorít és megmondom őszintén elborzaszt amit ott leírtál. Idéznélek téged: Olvasod amit írtál?

Leáltalánosítasz a sarlatántokat az egész tudományos életre... Azokat az embereket veszed ezzel semmibe, akik miatt nem kőbaltával basszuk egymást tarkón a kőkorszakba még mindig... A több ezer évnyi fejlődést fikázod, amit az emberiség kollektíven elért. A legszomorúbb az egészben pont az, hogy a tudományos élet teljesen ki van szolgáltatva az államnak és a pénzügyi szektornak manapság. Ha meg akarnak élni néha fos munkát kell kiadni a kezükből, és pénzügyi érdekeket kell kiszolgálniuk. Az emberek semmire sem értékelik a tudást. Szóval azt mondod lejáratta magát a tudományos élet? Én azt mondom, hogy kurvát csinál a tudományos életből a világ, és az emberi tudatlanság... Aztán meg mutogat, hogy "A tudomány már megint tévedett, hahaaa", mint az óvodában. Tiszta Való Világ, és ettől okádhatnékom van.

És ez most az én álláspontom. Hogy vannak-e tévedések? Vannak. De ha azt állítod, hogy a tudomány hülye és szavahihetetlen, én azt állítom, hogy az esetek nagy részében nem, de a tudós is ember mint a pilóta, tudod. Értem én, hogy sokan az egészből annyit fognak fel, hogy "hááá ezeknek se lehet má hinni", de ez nagyon-nagyon szomorú.

Ezzel pedig itt tényleg búcsúzom ettől a topiktól, mert az életkedvem is elment ettől a kommenttől...
#388878 | 2020. 12. 24. 05:33
én is most fekszem le :)
akkor jó éjszakát, illetve hajnalt!
Hurr Törölt felhasználó
#388877 | 2020. 12. 24. 05:32
Éjszakai bagoly vagyok, most készülődök aludni, eddig bugokat heggesztettem...
#388876 | 2020. 12. 24. 05:30
te sem alszol?
#388875 | 2020. 12. 24. 05:28
nem bújom ezeket. én sem ismerek meggyőzőbbeket. nem ezen múlik.

csak semmivel sem tartom meggyőzőbbnek a tudományos érveket.
nem kezdek bele felsorolni, hányszor játszotta már el a tudományos világ a szavahihetőségét. problémák elhallgatása, szőnyeg alá söprése, csúsztatások, ordas nagy hazugságok, új tudományos nézőpontot képviselők ellehetetlenítése, nevetségessé tétele. tudományosan igazoltnak kikiáltott eredmények, amik az üzleti érdekek szerint alakulnak.
Hurr Törölt felhasználó
#388874 | 2020. 12. 24. 05:20
Jogos, valóban. Ettől függetlenül az érvelésem ugyan az marad, hogy az hogy a naprendszeren belül sem logikus az idegen létforma pont azért amiért leírtam (intergalaktikus megfigyelés ide vagy oda).

De az igazság, hogy teljesen összefolyik már a beszélgetés így 3 nap után, szóval azt hiszem itt az ideje kiszállnom a témából. Köszönet az eszmecseréért mindenkinek, értékeltem.
#388873 | 2020. 12. 24. 05:11
nem én mondtam, hogy megfigyelnek és a star trek féle intergalaktikus elvet sem.
Azurit Törölt felhasználó
#388865 | 2020. 12. 23. 23:13
Itt van amúgy néhány ismertebb pilóták által észlelt ufo (bár ezekről kiderült később, hogy melyik mi):
https://www.youtube.com/watch?v=PkPn-YMp9vI

Én nagyjából ezeket ismerem, meg még ezen kívül 1-2őt (meg ugye van egy rakás amatőr, amit én részeg Józsi bácsinak neveztem). Szóval én is szívesen megnéznék párat, ami mondjuk ezeken az ismertebbeken túl mutat.
Hurr Törölt felhasználó
#388850 | 2020. 12. 23. 20:55
Az elsők vagyunk érvnek meg az a problémája (mert ezt valóban nem írtam le), hogy azt feltételezzük, hogy ez a 3,5 milliárd év vagy több szükséges a multicelluláris organizmusok kialakulásához szükséges. De egyébként meg simán lehet, hogy máshol meg ennél jóval kevesebb idő alatt kialakult, mert csak egy mintánk van. Minden elmélet mögött vannak pro és kontra érvek, és amíg többet nem tudunk a témáról, addig nem is igen fogunk tudni egyik mellett sem dönteni.
Hurr Törölt felhasználó
#388849 | 2020. 12. 23. 20:43
Azért nem reagáltam ezekre, mert minden pontnak megvannak a saját problémái, nem csak ezeknek amit én írtam a tiédnek is, meg az összes többinek is.

De oké legyen. Mi a probléma a naprendeszeren belülivel? Az, hogy:
A) vagy itt törzsfejlődtek ki, amire már lentebb írtam, hogy milyen kicsi a valószínűsége, hogy mondjuk pont ugyan ebben a pár ezer évben törzsfejlődött ki két hozzávetőleg egyforma technológia szinten létező civilizáció.
B) Régen jöttek ide, de akkor meg megint arról beszélünk, hogy egy intergalaktikus civilizáció technológiájával rendelkezik, és miért nem építettek ide infrastruktúrát. Oké, mondtad megfigyelnek. Csak a probléma az, hogy egy olyan civilizáció aki ide képes jönni "megfigyelni", az kb. arra is képes, hogy olyan "távcsövet" építsen, amivel konkrétan a seggembe be tudnak nézni fényévek távolságáról, akkor meg minek jönnek ide? De tételezzük fel szeretik a személyes kontaktot mert ilyen kíváncsiak. Oké, de ez meg egyrészt felrúgja az általad mondott star trek féle intergalaktikus elvet, hogy nem avatkoznak be, mert megteszik. Meg másrészt akkor meg miért nem küldik haza a jeleket, ha már figyelnek. Egy ilyen rádióadás pár fényévre igencsak "zajos" móka ám, a galaxis másik végébe meg enyhén szólva még hatalmasabbat szólna. Oké persze elmehetünk tovább, hogy azért mert csak 100 vagy 1000 vagy 10000 évente küldenek haza valamit, és kihagytuk az utolsó adást. Ezért mondtam, hogy a lehetősége benne van. De akkor meg visszakanyarodunk az ördögi kör elejére, egy intergalaktikus civilázió nyomát érzékelnünk kellene más csillagok körül is. (És lehet hogy előbb utóbb meg is fogjuk találni, és akkor sokkal hitelesebb lesz az az állítás, hogy itt vannak köztünk).

Meg persze elképzelhetünk olyan sci-fi technológiákat, ami minden fizikai tudásunkat felrúgja, de itt meg már elmegyünk az objektivitás talajáról a képzeletföldére.
#388848 | 2020. 12. 23. 20:38
De érdemes lenne olyanokat is megnézni, ami számotokra meggyőző. Sszerintem ilyesmi észlelésekről ti többet tudhattok nálunk, akik kevésbé ásták bele magukat az észlelések oldalába.
#388847 | 2020. 12. 23. 20:33
Igen, a pilóták nagyonjó érv arra, hogy láttak valamit, amirők nem tudják, hogy mi az. Olyan észlelések egyébként vannak, ahol pl pilóták állìtásuk szerint közvetlen kapcsolatba ia léptek idegenekkel? Tudná, tudnátok esetleg pilótáktól/katonáktól, szóval hozzáértőktöl mutatni valami észleléseket?
#388846 | 2020. 12. 23. 20:17
tényleg írtad, hogy sokféle lehetőségből említesz néhányat.
de pont olyanokat említesz, amit könnyűszerrel lesöpörhetsz, merthogy millió atombombányi energia szükséges...
nem könyv terjedelmű és minőségű kommentet hiányolom, hanem a korrekt vitához szükséges feltételeket.

ez ugyanaz, mint amikor azt sugallod, hogy csak részeges józsi bácsik látnak ufót. ha meg pilóták is szóba kerülnek, hát azok is csak emberek. azt meg nem említed, hogy a szerinted objektív méréseket adó műszereket emberek olvassák le, emberek elemzik az adatokat.
Hurr Törölt felhasználó
#388845 | 2020. 12. 23. 20:06
Nem csak egy lehetőség maradt ki, elég sok. Csak az itt vannak közöttünk érvre legalább 10 féle különböző lehetséges magyarázat van, az egyik a naprendszeren belül élnek, vagy ahogy a lentebb leírt pánsperima egy másik, hogy mi magunk is idegenek vagyunk, vagy épp az, hogy az univerzumunkban van olyan "anyag" amivel képtelenek vagyunk interakcióba lépni, és ezért nem érzékeljük őket, meg ehhez hasonlóak stb stb. Csak ez meg nem egy komment szekció tartalma már. Érted nem fogok most ide egy mindenre kiterjedő könyvet írni, pusztán a lényeges főpontokat soroltam fel érintőlegesen, hogy rávilágítsak számomra miért az elsők vagyunk a legvalószínűbb, de nem lepődnék meg ha kiderülne, hogy másik magyarázat fedi a valóságot.
#388844 | 2020. 12. 23. 19:54
egy kimaradt a lehetőségek felsorolásakor.
mindig is itt éltek a közelünkben. ez lehet a naprendszer bármelyik bolygójának felszíne alatt, vagy ezek holdja. akár a mi holdunk túlsó fele (népszerű konteo). vagy a földön a tengerek mélyén.

ebben az esetben nem kell számolni a fél naprendszert elpusztító energiával egy csészealj érkezésekor vagy lezuhanásakor. hiszen nem volt szüksége félelmetes mennyiségű energiára ahhoz, hogy ide érjen. talán csak néhány ezer évvel fejlettebb, kifinomultabb, hatékonyabb energianyerés a titkuk.
#388843 | 2020. 12. 23. 19:47
"tőlünk akár 1 milliárd évvel fiatalabb civilizáció is létezhet"
*Tibi írta
#388834 | 2020. 12. 23. 19:03
Mi tényleg hasonlóan gondolkodunk erről, meg a vitatkozásról is, e témában szerintem a legfőbb különbség, hogy nekem némi felületes és elszórt ismeretem van, neked úgy tűnik számomra erről jóval mélyebb, és rendezettebb tudásod van nálam. Én most csak inkább a "józan ésszel elgondolható" dolgaimra tudok támaszkodni, de annak is van pár előnye, például könnyebben cáfolható, mint a tudomány, így könnyen gördíti előre a vitát, vagy könnyebben váltok álláspontot is. (Persze, csak a vita kedvéért. :) )
Azurit Törölt felhasználó
#388825 | 2020. 12. 23. 18:12
Nagyon hasonlóan gondolkodunk mi ebben a témában Azurit, azzal a különbséggel, hogy én szeretek vitatkozni csak úgy, és szándékosan felvenni szélsőségesebb álláspontot mint amit amúgy gondolok.

Én is nagyon örülnék neki, ha a sok holdkórosnak titulált embernek igaza lenne. Igaz engem már egy gombatenyészet is lázba hozna a mondjuk a Tabby Start egyik bolygóján. Miért? Mert azt jelenti, hogy az élet kb. tényleg mindenhol kialakulhatott. Ha meg többsejtű létformát is találunk, akkor csak idő kérdése, hogy mikor beszélhetünk kicsit primkó bennszülött naívokkal...

Igaz ez már nem a mi életünkben fog megtörténni, de azért én örülnék a gondolatnak, hogy nem pusztul ki az élet az emberiséggel, ha sikerül magunkat kiirtani. Carl Sagen után: "We are the universe experiencing itself."


A fermi paradoxonnak sok feloldása van, csak hogy néhányat említsek az ismertebbek közül:
-Itt vannak köztünk és már találkoztunk velük. (Vagy a konteós kormány titkolja)
-Mi vagyunk az elsők
-Már léteztek de kihaltak
-Az élet csak nagyon specifikus körülmények között tudott kialakulni (mint pl. a föld)
-Létezik, csak olyan távol, hogy nem tudunk róluk. (Pl. másik galaxisokban)
-Az többsejtű intelligens létformák ritkák.

Ezeket mind tovább lehetne bontani ezernyi más magyarázatra, és mindnek megvan a saját problémája.
-Az itt vannak köztünk de a kormány titkolja: Probléma mint a legtöbb konteóval (ahogy te is írtad), hogy olyan sok embernek kell egy-egy ilyen konteóban részt venni, hogy lehetetlen mindenkit kontroll alatt tartani. Lásd pl.: Snoweden botrány után senki nem kételkedett abban, hogy amit mond az igaz, mert a birtokában volt egy csomó bizonyíték, csak szégyenszemre senkit nem érdekel. Ettől függetlenül lehetetlen lenne? Nem. Valószínű? Nem. Másrészt egy saját szubjektív gondolat, mit szólnának már az ufók ahhoz, hogy szépen boncoljuk a tesókat? Meg kísérletezünk velük?

Margóra:
Érted, képesek intergalaktikus civilizációt létrehozni, de azt hagyják, hogy pár űrcsimpánz meg tudományos kísérleteket végez rajtuk? Elég furán működnek ezek. Az egyik ilyen pufók ufók megnyomná az önmegsemmisítő gombot, az űrhajóján és huss, a föld el is tűnt az univerzumból, a fél naprendszerrel egyetemben. Gyakorlatilag egy ilyen űrhajóba bele kell paszírozni egy kisebb csillag outputjával ekvivalens energiát termelni képes reaktort... Akkor is ha ez Alcubierre meghajtásra (warp), vagy féregjáratok nyitására képes. Egyébként a warp meghajtóknak elég komoly problémája is, hogy amikor kijössz a buborékból, gyakorlatilag egy "hangrobbanást" szerű effektet hozol létre, csak épp nem egy hangrobbanást okozol, hanem az egész tér rúg vissza nagyjából, szóval ha itt a naprendszerben landolna egy ufó így, akkor kb. lennének "kisebb" problémák. A lezuhanó ufó meg azért vicces számomra, mert ha egy ufó lezuhanna ide a hátsó kertbe, akkor az úgy pár millió atombomba robbanásával ekvivalens kinetikus energiát szabadítana fel. Szóval vagy van valami low energy csoda módszer amit még nem ismerünk, és minden amit a fizikáról tudunk kuka kb. vagy pedig nagyjából ilyen apró problémák vannak. És nagyon sok egyéb problémáról itt nem is beszéltem, mert már így is novella lesz.

-Léteznek de kihaltak: A probléma ezzel az, hogy jó eséllyel több millió civilizáció létezett már előttünk. Akkor ez azt jelentené, hogy tényleg egy civilizáció morzsája sem volt képes fennmaradni? Elég borús kép a jövőnkre nézve, másrészt meg azért ez azt jelentené, hogy minden életforma pont ugyan azt az életutat járta be, ergo az emberiségnek is kaputt.

-Nagyon specifikus körülmények között tud csak az élet kialakulni: Nos ez egyrészt lehetséges, mert ha a drake formulába beilleszted a számokat simán kijöhet, hogy csak a földön alakult ki az élet. Másrészt emberi ésszel felfoghatatlan mennyiségű bolygó van az univerzumban, de még a galaxisunkon belül is rengeteg. Ezért lenne hatalmas felfedezés akár csak úszkáló moszatok egy másik bolygón, mert az kizárható ez a szűrőt.

-Többsejtű és/vagy intelligens létformák létrejötte ritka vagy lassú. Ez egy másik elég valószínű érv. A problémája, hogy egyet ismerünk ahol létrejött, igaz igen hosszú idő után. Ha megnézed, a földön az élet nagyon hamar kialakult. Ugye 500 milla év után mint írtam lentebb, viszont ha jobban megnézed, akkor azt is látod, hogy ebből az első 450 milla évben a föld még túl forró volt, így a földi élet nem alakulhatott ki rajta, ergó maximum 50 millió év kellett az életnek, hogy kialakuljon. Ha ezt az 50 millió évet hasonlítod a föld 4,5 milliárd éves korához képest, akkor azt látod, hogy ez a radiókarbonos kormeghatározás statisztikai hibahatárán belül van, azaz az is lehet, hogy szinte azonnal kialakult. Viszont ezután meg 3,5 milliárd évbe telt a többsejtű élet kialakulása. Ergo úgy tűnik, hogy a többsejtű életforma jóval nehezebben jön létre. És lentebb írta Hurr, hogy tőlünk akár 1 milliárd évvel fiatalabb civilizáció is létezhet (ebben igaza van), mert kb. akkortól vannak olyan kőzetbolygók amint kialakulhatott a földihez hasonló élet. DE ha hozzáadsz a 3,5 milliárd évhez 1 milliárd évet, arányaiban már nem akkora a különbség, és simán lehet (sőt valószínű), hogy az életnek több idő kellett pár száz millió évvel egy másik bolygón mint a földön, hogy többsejtűvé váljon (mert azért egy 20%os különbség nem túl sok).

-Elsők vagyunk: Pont a fentebbi többsejtű létforma kialakulásának a nehézségei miatt a legvalószínűbb indok az számomra, hogy mi tényleg csak az elsők vagyunk. Az intelligens létformák között a galaxisunkon belül legalábbis, egysejtű életformák között már közel sem biztos.



Bibla-UFO kérdés. Én a bibla vagy úgy bármilyen vallási dokumentációt azért nem szeretem érvként vagy ellenérvként hallani, mert értelmetlennek látom, egyrészt azért amiket te leírtál, hogy egy tüzes szekér sok minden lehet. Lehet egy UFO is, meg lehet egy lángoló papírfecni is. Másrészt az a véleményem, hogy az egész vallás vs tudomány egy látszólagos ellentmondás. Szavakon való lovaglás. Ahogy egyre többet olvastam és tanultam, egyre inkább az a meggyőződésem, hogy amit a biblia istennek nevez, azt a tudomány univerzumnak, a kettő teljesen ekvivalensnek tűnik számomra. Fogalmazhatunk úgy is tudomány isten kiismerésének eszköze. (Az már más kérdés, hogy amit a bibla vagy bármelyik vallás leír istenképet azt nem hiszem el, de ez meg az én szubjektív hitem hiánya)
#388808 | 2020. 12. 23. 15:36
Nagyon jó lett ez a BLog Azurit.

És igen..
annyi ,de annyi UFO beszámoló volt már.
és volt sok, akik hiteles tanúk voltak.
igazán hiteles beszámolók.

Egész biztos hogy meglátogattak már minket az idegenek - ezen beszámolókat figyelembe véve.
#388805 | 2020. 12. 23. 15:04
Huhh, egy kcisit én is beszállok a beszélgetésbe, nem járja, hogy csak élvezkedjek azon, amilyen jót beszéglettek.
Szakmai tudásom a kérdésben csak egy kicsivel lukacsosabbak, mint egy cethalász háló, így viszont alkalmunk nyílik arról, hogy hitekről beszélgessünk, érvelgessünk, egymás és magunk kedvére, gyönyörű mulatság ez. :)

Előbb lássuk azt, hogy honnan érvelek, mert lényegében abból következik minden. Én azt hiszem és remélem, hogy a a földön kívül van élet, de a magam részéről azt gondolom, nem járnak hozzánk más értelmes fajok. Én már örülnék nagyon egy világnak is ahol többsejtű, összetett "állatvilág" szerű dolgokat találnánk, persze fasza gombatenyészet is hatalmas tudományos eredmény lenne a Vénusz savtengerében, de az még nem ragadja magával az én fantáziámat. (Miközben persze, itt a létezés nem az én kötődésemtől függ, ez evidens.)

A fermi paradoxon egy lehetséges variánsaként gondolom azt, hogy nincsen körülöttünk egy UFO-magazint, vagy Pataki Attilát idéző idegen kultúra. Ugye a fermi paradoxon alapja hogy miért nem látjuk az ufókat, ha vannak?

Ez önmagában egy nagyon problémás kérdésfelvetés, mert jöhet rá kapásból a válasz: hát hogy a viharba ne látnánk, amikor annyi a beszámoló, a fénykép, az észlelés. Nos, ezeket előttem hiteltelenítették a csalók, és a hazudók. Én úgy képzelem, hogy ha tényleg rendszeresen jönnének hozzánk idegenek, és ha plusszban keresnék velünk a kapcsolatot, akkor nem tudná a világ összes kormányzata letagatni ezt az emberek előtt.
Ezt persze bizonyítani én sem tudom, csak vélekedni tudok így, ebből kifolyólag, ha két év múlva megtörténik az első intergalaktikus űrállomás átadása, aminek a szalagját az amerikai elnök, és egynehány idegen faj képviselői közösen vágnak át egy lézerollóval, én egyrészt baromi boldog leszek, másrészt kicsit pipa a mindenkori gonosz és eltitkolós kormányokra, harmad részt felmondok a munkahelyemen, és próbálok valamilyen kapcsolatot kialakítani az idegen fajokkal és erre egy új karriert fogok építeni.
Abban biztos vagyok, hogy az ufóészlelések közt nagyon sok a szemét és a kamu. Abban egyébként már nem vagyok biztos, hogy mindegyik az. De például így vagyok a reinkarnációval is. Röhögök azon, aki másfélmilliomodikként gondolja, hogy előző életében Kleopátra volt, megsüvegezem azt, aki előző életében egy tizenhetedik századi francia disznópásztor volt vidéken, és csendben bólintok, ha kiválasztják a régi-új lámát. Nem gondolnám szükségszerűen minden buddhista téved, csak azt mondom: ez nem az én világom része, és közelről, amit láttam, az ordas nagy kamu és átverés volt.

A Biblia - UFO kérdés megint csak elég problémás: A Biblia, tudtommal sola scripta, nem ír ufókról. Ír olyan jelenségekről, mint mennybemenetel, tüzes szekér az égbolton, angyalok, ilyesmi. Ezekre lehet mondani, hogy hát egy ókori ember ugyan milyen szavakkal írna le egy ufót. Jogos, de szerintem az akkori fogalmi rendszerekben is simán le lehetett volna írni egy idegen fajt, adott esetben kirészletezve egy két jellemzőt, főleg, ha az a faj kereste a kapcsolatot az emberekkel. Szóval a "csillagok közül érkezik" nem igényel valami veszett fizikai fogalomtárat, pl.
Szóval az "ott az ufó a Biblibában, az inka síron, a hieroglifákon, stb." érvmeneteknél én mindig úgy éreztem, hogy az érvelési szerkezet így épül fel: Ezek lehetnek akár úfók is, szóval ezek ufókról szólnak... Nem győztek meg. Ennek ellenére, bár csak a Biblia 80%-t olvastam, tényleg nem jut eszembe olyan passzus belőle, ami miatt például összeegyeztethetetlen lenne a vallással és az Istenhittel az idegenek léte.
Például: Isten a saját képére teremtette az embert. De az nincs benne, hogy másokat termett-e saját képére, vagy nem, sőt még az sincs benne, hogy fehér nagyszakállat és a harminc feletti kopaszodást, vagy pedig a szabad akaratot kell-e ezen a saját képűségen érteni. Szóval engem az se rázna meg, ha jönne Nanu ufó tinthal képében a világra, és ő is azt állítaná, hogy őt is az egy igaz isten teremtette, és a saját tintahal képére. Még az is lehet, pont ők győznének meg arról, tényleg van Isten.

És mégis: ez is egy olyan dolog, aminél nagyon tudnék örülni, ha tévednék...
#388801 | 2020. 12. 23. 14:11
így valahogy. lassan azért csak közeledtek az álláspontok.

kár, hogy elszállt az írásod. egyszer jártam így. amikor újra írtam, sokkal jobb lett.

ahogy a blogban is van, az ufó magazin és társai sajnos még sokkal nagyobb hazugságokat, néphülyítéseket tartalmaz, mint a tudományos ismeretterjesztés. egyáltalán nem tartom jó iránynak. de amikor kutatók olyan mondatokat írnak, hogy "még nem teljesen ismerjük az agy pontos működését", az is messze van az igazságtól, és azt az érzetet kelti, hogy már majdnem minden részletét ismerik.

az objektív mérésekhez még: ha gyártanak századfokot is mutató hőmérőt, attól még egyáltalán nem ismerjük meg jobban a valóságot.
Hurr Törölt felhasználó
#388785 | 2020. 12. 23. 05:15
Hogy polkorrekt legyek: Minden ami ezen a kereten belül van az (tudomány jelenlegi állása szerint) lehetőség, minden ami kívül az lehetetlen.
Törölt felhasználó
#388784 | 2020. 12. 23. 05:10
Megválaszoltam egy novellát válaszként, de véletlenül F5-öt nyomtam és az egész elveszett. És nincs kedvem újrafogalmazni. Bocsi. Szóval csak a lényeget leírom.

Természetesen így egyetértek veled. Egy szóval sem állítottam, hogy az anomáliák mellett menjünk el, sőt. De ha te azt állítod, hogy láttál egy ufót, akkor én meg szkeptikus leszek, hogy honnan tudod olyan biztosan, hogy ufót láttál. Persze, ha szó szerint vesszük az ufót, hogy azonosítatlan repülő tárgy, akkor meg egy papírfecni is lehet ufó, addig amíg nem jössz rá, hogy az egy papírfecni. De ez meg ilyen szavakon való lovaglás azt meg nem szeretem, különösen hogy a blog explicit módon a zöld kis emberkékről szól.

Egyébként meg a tudományos gondolkodás amúgy sem arról szól, hogy egyik vagy másik teóriában hiszel. Pusztán annyit tesz, hogy tudod, hogy mi az ami még lehetséges és mi az ami nem, szóval egy keretet ad a valóságról. Ez a keret meg folyamatosan szűkül, ahogy egyre jobban megismerjük a valóságot. Minden ami ezen a kereten belül van az lehetőség, minden ami kívül az lehetetlen.

Az hogy te zöld emberkét láttál-e? Lehet. Másik több ezer teljesen földi eredetű magyarázattal egyetemben. Megismételhető a kísérlet? Nem. Így erre sosem kapunk választ.
#388782 | 2020. 12. 23. 04:18
én magam sem tudom, hogy mi volt, amit láttam.
ufo volt (nem úgy, mint idegen létforma, de lehetett akár az is).

a tudomány és az objektív mérések. abban is lehet hinni.
jelenleg egy kád víz hőmérsékletét sem ismerjük pontosan.
bedobok egy hőmérőt. digitális!, akkor biztos nagyon pontos :). 39,3 fok. és akkor az ember elhiszi, hogy az annyi. biztos van a kádnak olyan pontja, ahol annyi, de egzakt eredményt a tudomány mai állása szerint nem kaphatunk. bonyolult hőáramlási és folyadékáramlási összefüggések alapján időben változó függvényekkel közelíthetjük az eredményt. egy fürdéshez elég is az kis hőmérő, de bizonyos esetekben nem. hőkamerázhatjuk minden irányból, akkor kicsit közelebb jutunk a valósághoz.

olyan egyszerű(nek látszó) problémára sincs magyarázat, mint a víz fagyási paradoxona. hogy egy pohár hideg víz lassabban fagy meg, mint a meleg.

mindezek ellenére elhiszem, hogy működik a számítógépem. de azért, mert vannak szép eredmények, még nem lenne szabad elmenni olyan dolgok mellett, amik nem férnek bele az elképzelésekbe. és ilyenek folyton felbukkannak minden területen. pont hogy ezekre kellene nagyobb figyelmet fordítani.
csak a víznek közel száz anomáliája ismert (a legtöbb megismételhető. mint a hideg és meleg vizes pohár.)
Hurr Törölt felhasználó
#388781 | 2020. 12. 23. 03:26
Utóiratként, igen pontosan azt mondom, hogy amit lát valaki az nem megbízható forrás. Még azt sem feltétlenül hiszem el amit én láttam a saját szememmel, mint láthatod.

És nem, nem azt vonom kétségbe, hogy nem láttál 2x is valamit. Azt vonom kétségbe, hogy az UFO volt amit láttál (mármint UFO mint idegen létforma). Ezen pedig nem fogsz tudni változtatni.
Hurr Törölt felhasználó
#388780 | 2020. 12. 23. 01:51
Én meg istennel is beszéltem. Sőt még az emberiség kollektív tudatára is felcsatlakoztam. (Amúgy meg T-Rexet láttam 20 évesen élőben 3D-ben.) És ezt hót komolyan mondom (nem gúnyolódom). Mégsem hiszem el egyiket sem. Tudod miért? Mert nem valóság volt. Úgy be voltam gombászva, hogy azt sem tudtam hol vagyok, és haluztam mint az istennyila (voltak nehéz időszakai az életemnek, de ez már régen volt). De akkor a logikád mentén én most isten hírnöke vagyok mert én beszéltem istennel? Ez hihető számodra? Jah hogy ez nem hihető? Miért, mert én mondtam? Vagy mert be voltam gombázva mint az atom? Honnan tudod, hogy nem a gomba a kulcs az istenhez? Vagy azért, mert én nem hiszem el. Mi van ha csak én vagyok ilyen gyöpös gondolkodású, de tényleg beszéltem vele, te meg nem hiszel nekem, mert nem passzol bele a képbe amit egy emberek által leírt könyvben megfogalmazott valaki pár ezer évvel ezelőtt. Honnan tudod, hogy ezeket a gondolatokat nem isten táplálta belém ott és akkor, hogy ez az legújabb testamentum?

A lényeg meg, hogy olyan messzire vezet ez és annyira értelmetlen erről vitatkozni, a szubjektív tapasztalásoknak sosem volt bizonyító ereje. (vagyis de régen, amikor még nem volt semmilyen objektív eszközünk, ami nem az emberi érzékszerv, és emberi agy, hogy mérjük ezeket)

PS: Csak úgy melléseken, ha tudni akarja valaki. Rohadt nagy feeling ám Istennel társalogni, ritka nagy arc. :D
#388779 | 2020. 12. 23. 01:21
"A hivatásos pilóták is emberek"

nekem írtad, vagy sem, ezt nem lehet szó nélkül hagyni. olvasod te magadat, vagy elküldöd átnézés nélkül?
a fentiek azt jelentik, hogy szerinted amit ember lát, az eleve nem lehet igaz. minden szubjektív, persze. kivéve, ha olyasmit lát, amit te el akarsz hinni. és az a tudós, aki a többezer fényévre lévő fekete lyukak összeolvadását km-re, mp-re pontosan elmagyarázza, az nem ember, hanem egy kis isten.
#388778 | 2020. 12. 22. 23:50
csészealj alak: kétszer láttam ufot. egyik sem csészealj forma volt.

A legtöbb UFO olyan picike: nem kell elférnie benne senkinek. drónok is lehetnek. azért is valószínű, mert az extrém gyorsulásukat nehéz lenne túlélni bárminek is (bár ez is földhözragadt gondolkodás).
Hurr Törölt felhasználó
#388776 | 2020. 12. 22. 22:24
Kígyók.
Hurr Törölt felhasználó
#388775 | 2020. 12. 22. 22:23
Ahogy azt is elmondtam, hogy ezeket az eseteket már megcáfolták mind egy szálig amiről én tudok és én láttam (debunk szó a cáfolatot jelent). Helyesebb mondjuk az lett volna, az hogy rájöttek arra, hogy mi is van a képen/videón, és egyszer sem az volt a válasz hogy UFO.

De félre ne érts, nem szeretnélek én a hitedben meg rengetni, vagy meggyőzni bármiről. Egyszerűen csak a véleményem írtam le ide, főleg Azuritnak címeze, csak te is reflektáltál rá.
#388773 | 2020. 12. 22. 22:14
* távolodnak
#388772 | 2020. 12. 22. 22:13
a hüllőktől való félelem alapja vajon mi lehet?
nem valószínű, hogy a képzeletükben felnagyított tenyérnyi gyíkok miatt rettegünk azóta is.
#388771 | 2020. 12. 22. 22:09
"azt sem figyelte meg senki a földön eddig, hogy a fény ha hosszabb ideig "utazik", akkor attól vöröseltolódás következne be"

szerintem pont hogy azt figyelik meg, amikor a távoli galaxisok fényeinek vöröseltolódásáról azt következtetik, hogy gyorsulva tágulnak.
#388770 | 2020. 12. 22. 22:05
én sem hallottam róla, hogy létezne idő a fény számára.
viszont nemrég láttam egy tudományos műsort, ami csak azzal a kérdéssel foglalkozott, hogy a fény sebessége minden irányban ugyanannyi-e. és amennyire megértettem, sokakban felmerült a kérdés, de hiába, nincs rá mód, hogy megmérjék.

ezernyi ábrázolás van sárkányokról. pl. sárkányölő szent györgy szobrok.
barlagrajz meg nem maradt fenn annyi, hogy abból következtetni lehetne az akkori élővilág sokszínűségére. gondolom, ami többször szerepel a rajzokon, abból több volt. de lehet csak azért rajzolták többször, mert attól függtek (gyakran ő vadászott rájuk, vagy ők rá). katicabogarat, meg ugye orrszarvú bogarat sem rajzolgattak. aki pedig megállt megbámulni egy dínót, annak már nemigen volt lehetősége lerajzolni...

tényleg nincs tudásom hozzá, hogy ennél komolyabb vitába keveredjek.
csak alap dolgok bosszantanak, amihez nem kell mély ismeret. például, hogy amikor azurit pont hogy nem akarja cáfolni az ufókat azzal, hogy azt mondja, nem szerepel a bibliában. miközben szerepel. csak annyira nincs a köztudatban, hogy legtöbben úgy tudják, nincs benne ilyesmi.
és amikor te olyan példával jössz, hogy béla bácsi a kocsmából hazafelé mit látott... miközben utána elmondod, hogy igenis tudsz esetekről, amikor képzett pilóták voltak a szemtanúk. de így egyszerűbb degradálni a dolgot.
Törölt felhasználó
#388769 | 2020. 12. 22. 21:52
Sárkányok, akik tüzet okádtak és királylány okát raboltak, a mi bolygónkon valószínűleg nem léteztek, de a Bibliában sem véletlenül egy hülló, a Gonosz egyik megtestesítője. A hüllőktől való félelem szerintem a legtöbb emberben biológiailag és kultúrálisan kódolt, így nemcsoda, hogy jó képzelőerővel nagyobb, és félelmetesek hüllőket kreáltak. A Draco nemzetségi apró sárkányai viszont a mai napig léteznek, képesek hosszú siklórepülésre, és az agámafélék közé tartoznak :)


https://en.m.wikipedia.org/wiki/Draco_(genus)
Hurr Törölt felhasználó
#388767 | 2020. 12. 22. 21:27
Atomi szinten képesek vagyunk nyomtatni. Vagy a számítógéped sem hiszed el amint pötyögsz? Az meg azért működik, mert értjük a kvantumfizkát amennyire értjük. Persze ha azt feltételezzünk, hogy az univerzum más részén más fizika érvényes, akkor meg nincs értelme az egészről beszélni, egyébként sem az univerzum másik részéről beszélünk, hanem gyakorlatilag a tőszomszédokról.

A sárkányok lehettek volna szórványosan fennmaradt dinoszauruszok, ha találtunk volna bármilyen festményt vagy bármilyen ábrázolást róla bármikor. Ne mond, hogy az ősemberek, az őstulkot, meg a kardfogú lefestették, de egy cseszett T-Rexet meg nem. Oké kínaiak festettek sárkányokat, de hány sárkány csontvázat találtunk eddig? Vagy csak dínócsontvázat ami 500 éves lett volna, vagy 5000 éves, de 60 millió éveset igen. Találtunk komdói varánuszt, ami mondjuk tényleg sárkányszerű volt, de ettől még ez nem egy alien.

A gravitációs hullám felfedezéséhez egyébként nem kellett sokkal több minden mint marha pontos műszerek, amik eddig nem voltak. Már 100 éve is megjósolta asszem Einstein, hogy létezik a gravitációs hullám.

A vöröseltolódás az jól megfigyelhető jelenség a földön is nem kell ehhez az univerzum másik végébe menni, meg azt sem figyelte meg senki a földön eddig, hogy a fény ha hosszabb ideig "utazik", akkor attól vöröseltolódás következne be (ahogy én tudom). Emellett kicsit absztakt módon megfogalmazva, ahogy én tudom a fény számára az idő nem is létezik. De a legfontosabb, itt nem több milliárd fényévről beszélünk, hanem mondjuk 5-10-100-ról, ami lényeges különbség.
#388765 | 2020. 12. 22. 21:08
igen, nagy a hajlandóság természetfelettivel magyarázni az ismeretlen dolgokat.

szerintem nem is természetfelettiek ezek, nagyon is a természet részei. a sárkányok pl. lehettek szórványosan fennmaradt dinoszauruszok.

a távolról tett megfigyeléseket pedig -valószínűleg a hiányos ismereteim miatt- nem nagyon hiszem el. (még béla bácsi kocsmából hazafelé beszámolójának is inkább hiszek).

most komolyan, elhiszi bárki pl. azt a beszámolót, amikor nem is olyan rég az első gravitációs hullámot felfedezték. a tisztelt tudós urak km és mp pontossággal elmagyarázták, hogyan közelített egymás felé pörögve a két fekete lyuk. közben ahhoz képest egy köpésre lévő dolgok is kérdésesek. minthogy a naprendszerben van vagy nincs egy máig ismeretlen nagy méretű bolygó.

nem akarok mindent ide keverni, de még egyet. az is eléggé kérdéses, hogy a több milliárd fényévre lévő csillagok gyorsuló távolodását a tőlük érkező fény elemzéséből következtetik. senki nem tudhatja, változik-e a fény ennyi idő alatt. de - hogy minél messzebb van, annál nagyobb sebességgel távolodik - sokkal hihetetlenebb, mint az, hogy a fény "életkora" hatására adódik ilyen elképzelés.
Azurit Törölt felhasználó
#388764 | 2020. 12. 22. 21:08
Alapvetően ha abból indulunk ki, hogy melyik atom hány kötést tud kialakítani, és milyen komplexitásra képes ennél fogva, valamint, hogy mennyire volatil kémiailag, akkor a szén a legesélyesebb (meg valamelyest a szilícium azt hiszem, meg talán még 1-2 elem jöhet számításba). Nem véletlen, hogy a földi élet is szén alapú, gyakorlatilag egy cseszett svájcibicska ez az elem.
Hurr Törölt felhasználó
#388762 | 2020. 12. 22. 20:22
Az attól függ, hogy bármilyen technológiával rendelkezik-e. Ha igen ki lehet mutatni. Mivel vannak olyan kémiai anyagok a föld légkörében, amit semmilyen természetes folyamat mentén nem jön létre. Ez pedig spektroszkópiával mérhető. Ha mondjuk ilyen navi féle indiánokról beszélünk azokat talán nem (de magát azt, hogy van élet a bolygón igen), de azokkal a civilizációkkal az a gond, hogy jó eséllyel kipusztulnak hosszabb távon. Miért? Mert a földön is 50-100 millió évente vannak nagyobb kihalási hullámok, amiket az emberiség sem élne túl még a jelenlegi technológiánkkal sem. Ergo jó eséllyel, ha léteztek már elpusztultak ezek a civilizációk.

A hivatásos pilóták is emberek, és általában nem magas rangú tisztek akik tisztában vannak a titkosított projektekkel. (Emellett én is tudok pár észlelésről hivatásos pilótáktól még a videókat is láttam, de azokat is "debunk"-olták már mind amit láttam).

A sok ezer éves mondákról meg annyit, hogy sárkányokról is írnak, meg krakenről (ami egyébként jó eséllyel az óriás tintahal) meg ehhez hasonló dolgokról... Az emberek szeretik megmagyarázni az ismeretlent valami természetfeletti dologgal.
#388761 | 2020. 12. 22. 20:05
mivel nem ismerünk más világokat, szinte lehetetlen elképzelnünk ezeket.
minden tapasztalatunk a környezetünkből származik. ezért még a legelrugaszkodottabb eszmefuttatás is röghöz kötött.
pl:"a teljes galaxist benépesíthette volna egy idegen civilizáció.... Ergo a kérdés miért nem tette."
de a saját környezetünkben is igen szélsőséges életviszonyok és szemléletek léteznek. kérdezz meg egy indiait, miért ül 20 éve egy fa alatt? közben a tudata (de akár a tudása is) lehet sokkal magasabb szintű, mint egy nyugati professzoré. az ilyen felfogású közösség mikor hódítaná meg akárcsak európát? és mennyi lenne az energiafelhasználása a csak ilyen egyedekből álló társadalomnak; ki lehetne mutatni sok fényévnyi távolságból?

a kőzetekben, vagy a többezer éve jég alatt lévő tavakban is létezik élet. ezeket meg nem találják semmilyen távcsővel. miért ne rendeződhetnének a kőzetekben élő mikroorganizmusok valamilyen idegrendszer szerű hálózattá? (a kénsavban elélő, vagy a nem szénalapú élet már nyitottabb elképzelés.)

aztán ami nem illik bele az elképzeléseinkbe, arról nem vagyunk hajlandóak tudomást venni. nem csak a kocsmából hazafelé tartó béla bácsi találkozik ufókkal. ezrével vannak beszámolók. hivatásos pilótáktól is.

és a sok ezer éves mondák, leírások. egyszerűbb, ha nem vesszük figyelembe ezeket.
#388756 | 2020. 12. 22. 18:34
Ezt a két hírt hallottam egyébként, meg mindig megdobban a szívem, ha egy földszerű bolygóra találnak lakható övezetben.
De igen, a tömény kénsav jó példa, az élet hihetetlen körülmények közt kialakulhat. Még abban sem vagyok biztos, hogy mindenképpen szén alapúnak kéne lennie az életnek.
#388755 | 2020. 12. 22. 18:33
Úgy alapjáraton én is a mikrobás életre számítok, ne adj isten esetleg valami összetettebb életközösségre, de jelentős technológiai szinttel rendelkező intelligens fajra nem igazán.

Persze azért is, mert akkor még mindig sokkal jobban járunk, ha mi megyünk oda, mintha ők jönnek ide. :D
Azurit Törölt felhasználó
#388750 | 2020. 12. 22. 17:51
Egyébként én azt gondolom, hogy a következő pár évben/évtizedben találni fogunk életet. Csak nem zöld emberkéket, hanem mondjuk mikrobiális életet. Asszem 1-2 éven belül megy fel a James Webb, ami már képes kimutatni az életre utaló jeleket (nagy mennyiségű oxigént) néhány fényév távolságon belül más csillagok körül keringő bolygók légköréből.

Jah meg nem tudom hallottál-e róla, de pl. a vénusz légkörében is felfedeztek valami foszfátmolekulát, ami gyakorlatilag szerves kémia következményében jön létre (legalábbis más természetes folyamatot nem ismerünk ahogy létrejöhetne olyan mennyiségben). Ha kiderül, hogy az élet képes megmaradni gyakorlatilag tömény kénsavban (merthogy a vénusz légköre kénsav gőz), akkor szinte bárhol lehetséges. (Mondjuk a földön is vannak olyan extremofiliák amik képesek megmaradni nagyjából 10%os kénsavban. (Meg a marson is vannak érdekes jelenségek, amik ugyan csak lehetséges hogy mikrobiális életre utalhatnak). Igaz ezek egyrészt még erősen kérdésesek, másrészt származhatnak a földről is, egy másik csillagrendszerből már nem valószínű.
#388746 | 2020. 12. 22. 17:43
Fú, nagyon jó érvek és ellenérvek feszülnek itt egymásnak, és volt benne számomra pár újdonság is, köszönöm. Megnézek pár anyagot, és lehet, kinyitok egy sört, és belekotyogok, ha már nem lehet együtt kocsmázni!
TibiInsex Törölt felhasználó
#388743 | 2020. 12. 22. 17:07
A csészealjas kérdésedre, ezért:
https://media.defense.gov/2008/Mar/13/2000644715/-1/-1/0/080313-F-1234P-011.JPG

Itt egy videó, hogy miről is van szó, ha érdekel:
https://www.youtube.com/watch?v=85aFTVijEc8

Ez egy kísérleti projekt volt amit később leállítottak, mert teljes kudarc volt a projekt. Gyakorlatilag a helikopter helyett akarták ezt kifejleszteni.
Törölt felhasználó
#388742 | 2020. 12. 22. 17:03
1. Ezzel azt állítod, hogy az idegen faj, nagyjából egy idős velünk. Most gondolj bele mekkora az esély arra, hogy mondjuk pont ugyan abba a 10.000 évben törzsfejlődött ki az a civilizáció is mint mi? Az csillagászati időegységben nézve még elhanyagolhatóbb, mint az 1 millió év

2. Anekdotákban nem igazán hiszek megmondom őszintén, a videókról meg amik terjengek mint mondtam eddig mindről találtam természeti vagy emberi eredetű magyarázatot.

Összességében meg azt gondolom, hogy nem Jóska bácsinak fogom elhinni, hogy őt elrabolták az ufók és jól megcsippelték a kocsmából hazafele menet, amiről részegen készített egy kóvájgós videót (aztán összekötötte a seggfájásával a videót, hogy akkor biztos ufók voltak) :D Ha majd erre lesz egy tudományos konszenzus akkor más kérdés. Nem mintha nem lenne érdekes, ha kiderülne, hogy a zöld emberkék itt mászkálnak körülöttünk, csak erős kétségeim vannak ezzel kapcsolatban.

3. Ez egyébként pont benne van abban a videó szériában amit küldtem. A probléma ezzel a magyarázattal az, hogy egy galaktikus civilizáció olyan hatalmas energia felhasználással rendelkezik, hogy annak az indirekt nyomait látni és különböző eszközökkel érzékelni kellene. Miért nem láttuk eddig?

4. Ha egy civilizáció képes benépesíteni a galaxist, akkor egy terraformálás számukra nagyjából belefér a reggeli kávé mellé. A terraformálás egyszerűbb feladat, mint egy űrhajót építeni ami képes relativisztikus sebességgel haladni. Ahhoz, hogy építs egy űrhajót ami ilyen sebességre képes, ahhoz az emberiség teljes energiafogyasztásának sokszorosára szükség van pusztán egy űrhajóhoz is, egy több milliárd hajóból álló flottáról meg már ne is beszéljünk. (Kardashev skálát ajánlom figyelmedbe, hogy a mi K0.7-ünkel mennyire vagyunk lemaradva egy K2-es intergalaktikus civilizációtól)

Persze azt el tudom képzelni, hogy van valami általunk nem ismert fizikai hatás, amit kihasználva végtelen energia meg ingyen sör van, de amit eddig tudunk az világról nem ezt sugallja.
#388740 | 2020. 12. 22. 16:38
Olvastam hogy a legelső csillagok nagyon instabilak voltak,
ahogy beindult a fúzió, szinte azonnal fel is robbantak.

Meddig is tart a mi Naprendszerünk kb ?
4.5 + 4 milliárd év = 8.5 Mrd év.

De az első két szupernóva meglehetett nagyon hamar is..
szóval..ezért olvastam hogy lehetnek nálunk 1 milliárd évvel előrébb járó civilizációk is.

Nem értek ám a napfizikához :D
csak annyit tudok ami engem is érdekel..


Engem egy valami izgat még, főleg azok amikhez tovább kell agyalni mindenen :)

- Miért van az UFO -k nak ilyen jellegzetes csészealj alakjuk ?
( van pár henger alakú anyahajó forma, vagy futballpálya méretű téglalap alakú Ufo, de a nagy része csészealj formájú - ami nem véletlen )

- A legtöbb UFO olyan picike volt, hogy abban tartósan nemhiszem hogy el lehet lenni, tehát valóban térhajlítással közlekedhetnek, ami időben nulla

- olyan energiaforrást használhatnak, ami itt a földön hatalmas előnyhöz juttatja bármelyik országot aki elsőként megfejti,
ezért titkolózhatnak ennyire a kormányok. olyan ez mint a hidegháború
#388739 | 2020. 12. 22. 16:28
Lehet azért nem népesítette be egy idegen faj az egész galaxist, mert :

1. terjeszkednek a saját Naprendszerükben.
Könnyebb egy idegen fajnak is a már meglévő bolygyójuk mellett terjeszkedni.

2. Valóban rengeteg olyan találkozásról irtak már emberek, ahol mintát gyűjtöttek az idegenek, és azt vitték magukkal tanulmányozni. Akkor viszont le is igázhatták volna az emberiséget, mégsem tették.

3. létezhet egy galaktikus törvény hogy nem lehet gyarmatosístani, csak megfigyelni, vagy tanulmányozni.
mint a Star Trek -ben az elsődleges irányelv.

4. Lehet hogy mégsem tudnának tartósan a Földi körülményekhez alkalmazkodni, legalábbis tartósan nem. Egyszerűbb nekik egy teljesen lakhatatlan bolygót benépesíteni.
TibiInsex Törölt felhasználó
#388736 | 2020. 12. 22. 15:28
Az első csillagoknak az univerzumban nem voltak bolygói (legalábbis földszerű biztos, hogy nem), mivel az univerzum születésekor nem voltak a bolygók születéséhez szükséges elemek (csak hidrogén, meg némi hélium). Ahhoz, hogy nehezebb anyagok kialakuljanak, ahhoz szupernovák szükségesek, ahogy te is írtad, ahhoz pedig csillagoknak kell "meghalniuk". (Meg fúzió). Amihez meg ugye idő kell, nem kevés. Ahhoz pedig, hogy elegendő nezem elem alakuljon ki még több idő. Ezután pedig még ezeknek az anyagoknak össze kell állni "naprendszerré", ami még további idő. Ezért a föld a 4,5 milliárd évével egy viszonylag korai születésű legalábbis a kőzetbolygók között (a kőzetbolygót elfelejtettem odaírni előbb).

A naprendszeren belül valóban nem a legidősebb a föld egyébként, hanem az egyik legfiatalabb, de mint tudjuk a naprendszeren belüli többi égitest lakhatatlan (legalábbis hogy kis zöld emberkék nem élnek rajta az elég valószínű).

A probléma a fermi paradoxonnal pont az amit te leírtál, hogy ha 200 év alatt ide jutottunk ahol most vagyunk, akkor 1 millió év alatt a teljes galaxist benépesíthette volna egy idegen civilizáció. Ami gyakorlatilag picsafüst az univerzum 13 milliárd évéhez képest. Ergo a kérdés miért nem tette. Mert ha megtette volna, akkor sem te sem én nem léteznénk, mert a földön is kis zöld emberkék élnének (de helyette te meg én élünk). Persze lehet, hogy te is én is ufók vagyunk, csak nem tudunk róla (Pánspermia elmélet miszerint a földi élet nem a földről származik)
#388733 | 2020. 12. 22. 15:09
Én úgy tudom hogy a Föld viszonylag fiatal az Univerzumban.

4.5 milliárd éves ugyebár.
az egész Univerzum 13.8 milliárd éves.
de a csillagképződés 0.3 milliárdos években indult meg.

Namármost a Földön az élethez kellenek olyan nehéz elemek is,
amik a 3. szupernóva robbanás -ban jöttek csak létre.

Tehát a Földünk-ön megtalálható nehezebb elemek már túlvannak 3 szupernóva robbanáson.

Én azt olvastam hogy bőven vannak olyan csillagok amik már előttünk 1 milliárd éve kialakulhattak,
tehát ha van rajtuk értelmes élet, akkor ennyivel járhatnak előttünk.

Itt a FÖldön meg 1830 -óta van ipari forradalom :)
kitudja hova lehet eljutni sok ezer év alatt ?
#388734 | 2020. 12. 22. 15:09
Én úgy tudom hogy a Föld viszonylag fiatal az Univerzumban.

4.5 milliárd éves ugyebár.
az egész Univerzum 13.8 milliárd éves.
de a csillagképződés 0.3 milliárdos években indult meg.

Namármost a Földön az élethez kellenek olyan nehéz elemek is,
amik a 3. szupernóva robbanás -ban jöttek csak létre.

Tehát a Földünk-ön megtalálható nehezebb elemek már túlvannak 3 szupernóva robbanáson.

Én azt olvastam hogy bőven vannak olyan csillagok amik már előttünk 1 milliárd éve kialakulhattak,
tehát ha van rajtuk értelmes élet, akkor ennyivel járhatnak előttünk.

Itt a FÖldön meg 1830 -óta van ipari forradalom :)
kitudja hova lehet eljutni sok ezer év alatt ?
Törölt felhasználó
#388731 | 2020. 12. 22. 14:40
Az összes ilyen UFO incidens amiről tudok, annak van magyarázata, ami nem UFO. A legtöbb titkos katonai kísérletekre vezethető egyébként vissza, amit nyilván nem hozhattak akkoriban nyilvánosságra, de ahogy a titkosítást oldják fel az aktákról, úgy derülnek ki, hogy az egyik UFO észlelés pont azzal a kísérlet idején történt a másik meg a másik kísérlet idején. Milyen meglepő.

Egyébként meg gondolom hallottál már a Drake-formuláról és a fermi paradoxonról. Abból könnyen kijöhet az is, hogy teljesen egyedül vagyunk. Egyébként életet valószínűleg találunk máshol is, csak épp nem intelligens életet.

Ez azon alapul egyébként, hogy az univerzum születése óta a föld a legöregebbek bolygók között van, gyakorlatilag az első 8%-ban. Emellett, ha megnézed, hogy a földön az élet hogy fejlődött. Akkor láthatod, hogy az élet viszonylag hamar kialakult a földön (gyakorlatilag 500millió év alatt), utána kellett neki 3,5 milliárd év, hogy kialakuljonak a többsejtű létformák. Ezután még 500 millió év, hogy űrcsimpánzokat is kitermeljen. A legtöbb bolygó még nem ennyire idős, és az élet jó eséllyel még nem jutott el arra a szintre, hogy intelligenciát kitermeljen. Szóval számomra a leglogikusabb válasz az, hogy nem egyedüliek vagyunk, hanem az elsők akik intelligenciával és technológiával rendelkeznek.

Azoknak meg akit érdekel a téma itt van néhány órányi anyag a témában, a lehetséges válaszokról, miért nem hallottunk még Alienekről:
https://www.youtube.com/watch?v=ZlgyxQJHHcY&list=PLIIOUpOge0LuzO1f6z-sCZFawM_xiMHCD
#388729 | 2020. 12. 22. 14:11
" róluk nem szól semmit a Szent könyv"
dehogynem. pl. Ezékiel és több más helyen említve van.
#388723 | 2020. 12. 22. 11:59
Hogy hogyan hatna a gazdasági rendszerre egy ilyen "drámai" bejelentés ?

- A tőzsde összeomlana sok országban, egészen kis dolgoktól is összeomlik manapság is a tőzsde, nem hogy alapvető dolgoktól

- A pénz, egy igen ingatag rendszeren alapul : A belé vetett hit -be.
több fontosabb pénz / deviza kereskedése is összeomlana a hirtelen felmerülő adásvételi ingadozások miatt.

A dollár (USD)például egy mögöttes fedezet nélküli "dolog"
csak azért nem omlott össze még mert az emberek hisznek benne,
de valahogy az állandóságot és a belé fektetett hitet kell fenntartania a FED -nek hogy működjön.


Kis megingás, és úgy omlana össze mint a kártyavár, és az Euró is, meg a többi vezető deviza is.
És a cégek pedig a dollár -on alapulnak, vagy más devizán,
Ha azok összeomlanak, akkor országok zuhannak össze egymás után mint a kártyavár.
#388722 | 2020. 12. 22. 11:48
Nekem is az ugrott be rögtön, mikor olvastam. 🙂
#388721 | 2020. 12. 22. 11:41
Én is a MIB.-re gondoltam a Penny-s résznél. :D
#388720 | 2020. 12. 22. 11:38
Amúgy meg vicces, mert pont tegnap este ment valamelyik csatornán a Men ín Black, én meg rajta hagytam a tv-t, mert már rég láttam.
Utolsó mondat: "Dennis Rodman is idegen? Mondjuk gondolhattam volna."
🤣🤣🤣
És tényleg, hány olyan csodabogárt ismerünk, akár a szűkebb környezetünkben is, akikről simán el lehet képzelni, hogy nem erről a bolygóról származnak, mert szinte semmilyen szempontból nem illenek bele a földi életbe?
#388719 | 2020. 12. 22. 11:31
Meg egyébként is, mondjuk az kemény lenne, hogy vissza kéne vonni minden Miss Universe címet, mert elkezdenénk komolyan venni 4 faj óvását a cím kapcsán. (Az ötödik fajjal mázlink van, szerintük tényleg szépek az emberek...)
#388718 | 2020. 12. 22. 11:24
Nem tévesztették össze, ez volt a hivatalos verzió, amit mondaniuk kellett az újságoknak, egyéb médiumoknak. A civil lakosság által a katasztrófa helyszínén fotózott képeket, filmtekercseket elvették tőlük és nyomatékosan megkérték őket, hogy senkinek se beszéljenek arról, hogy mit láttak. Legalábbis a konteók ezt mondják. Hogy mi az igazság, sosem tudjuk meg, mint ahogy azt sem, hogy pl ki ölte meg Kennedyt, vagy hova tűnt Jimmy Hoffa.

És nem, nem a vallás miatt háborúznak, hanem a vallás mögé bújva akarják megszerezni a hatalmat, pont mint 500 meg 1000 éve is tették.
#388717 | 2020. 12. 22. 11:15
Nem vagyok benne biztos, hogy veszélyeztetné a vallást az idegenek léte. Például több vallás él egymás mellett a világban. Egymásnak ellentmondanak, mégsem dől a kardjába egyik sem.

Másrészt, ha csak a mifelénk divatos vallásokat nézzük, abban is van szó angyalokról, kerubról, stb... Ha plusszban kiderül, hogy van ufo is, az szerintem nem változtat meg semmit. Max róluk nem szól semmit a Szent könyv. Az orrszarvúbogarakról sem, mégis léteznek. Szóval érted.

Szerintem a gazdasági rendszert sem befolyásolná. Nem sütnél több tortát, ha kiderülne, hogy van ufó? Dehogynem. Oké, lehet, hogy pánikot okozna, hogy meg tudja-e védeni magát a Föld... De itt meg jól használható érvelés lenne, hogy eddig se lettünk rabszolgák. (Persze, én is olvastam Hume Pulykájáról, de akkor is...). Sőt, szerintem sokhaszna lenne: nagyobb összefogás, és ha áll új technológia rendelkezésünkre, amit eddig titkolni kellett, akkor fellendülő gazdaság...

Kifejtenéd kicsit, hogy szerinted hogyan hatna egy ilyen bejelentés a világra? Izgalmas téma.
#388715 | 2020. 12. 22. 11:05
tényleg nem érett meg rá az emberiség.
egy dolog miatt sem például : vallás

összeomlana az egész gazdasági rendszerünk.
2020- ban jelenleg még ott tartunk mindig mint 2000 éve : emberek vallás miatt háborúznak.
#388714 | 2020. 12. 22. 10:48
Roswell tényleg nagyon izgalmas kérdés.
Te mit gondolsz, az emberiség tényleg nem érett még arra, hogy hivatalosan is beismerjék a létezését?

Illetve egy másik tök érdekes kérdés: Minek dollármilliókat ölni a földönkívüli élet utáni kutatásokba, ha egy másik szervezetnél meg az Ufóknak óradíjat kell fizetni a parkolásért?
#388713 | 2020. 12. 22. 10:42
Üdv Azurit :)

Én magam amúgy nagyon kedvelem az UFO témát,
mondhatni...a hétköznapok elfoglaltságai után..nekem ez kikapcsolódás hogy ilyen cikkeket és eseteket elolvasok.

Érdekes, elgondolkodtató dolog még a Roswell -i esethez :

Jesse Marcel őrnagy volt a közeli légibázison 1947 -ben,
és a világ akkori legjobban kiképzett megfigyelő tisztjei voltak,
hiszen az Ő századuk dobta le Japánra két atombombát.

Mikor kimentek a katasztrófa helyszínére Jesse MArcel és egy másik ezredes,
elképesztő látvány fogadta őket.
Utána 13 teherautót hívatott oda hogy a roncsokat elszállíttassa.
És rengeteg katona is jött hogy segítsék összegyűjteni a roncsokat.

A Hivatalos magyarázat mindezzel szemben az hogy egy titkos léggömb volt, amit atomrobbantások megfigyelésére alkalmaztak. :)

Egy ilyen képzettségű Őrnagy, és a társa, nem téveszt össze szerintem egy akármilyen léggömböt egy földönkívüli űrhajóval.






 
Sütiket (cookie-kat) használunk a weboldalunk látogatásakor biztonsági és felhasználóbarát funkciók biztosítására, valamint statisztikai adatok gyűjtésére. További információ: Adatkezelési Tájékoztató