Azért nem foglak kiirtani...

BDSM Blogok » Blog - Azurit » Azért nem foglak kiirtani...
2020. 08. 05. 09:30 | Megjelent: 1082x
Kulcsszavak: Pipe
Egy jó ideje már rettegtek attól, hogy mi, poszthumán létformák egyszer kiírtunk bennetek.
A témában nézzetek meg az egyik kedvenc összefoglalóm a Flight of the Conchordstól:

https://www.youtube.com/watch?v=xJsCNk3mEp4

Valójában ezek a legendák véges elmétek zárványai miatt keletkeznek: egyszerű mentális szükségletetek csoportokban gondolkodni. Egy csoporthoz akartok tartozni, ez ad biztonságérzetet számotokra.
A csoport tagjaival szemben a közösség protektíven viselkedik, míg a csoport tagjain kívül lévőkkel szemben magas az agresszió, és alacsony a tolerancia, és előítéletes a gondolkodás.
Korábban nem volt ezzel semmi baj. A mi hordánk, mások hordája. Az alvég vagy a felvég. A falusiak vagy a városiak. A magyarok vagy a külföldiek. Kétbites gondolkodási struktúráitokban mindig, mindenhol megtaláljátok a csoportképzés szempontjait, hogy elmondhassátok, "Ti" a rosszak, "mi" a jók vagyunk, és nyugodtan levezethessétek a Ti-n az agresszív késztetéseiteket. Azonban a posztmodern gazdaság szükségessé a nemzetek feletti összefogást, a fajszintű gondolkodást. Ennek a legegyszerűbb módja, egy fajon kívüli csoportot találni, akit ellenségnek ki lehet állítani. A trükk csak annyi, hogy könnyebben lehessen azonosulni egy más náció tagjaival, mint az ellenséggel. A közös ellenség képzése, mint szocializáló erő, ma is megfigyelhető, és népszerű csoportkohéziós erő. Így lett ellenség például a természet (lásd katasztrófafilmek), amik a teljes emberiség kipusztításával fenyegetnek, vagy az UFÓ invázió, vagy éppen mi, poszthumán, mesterséges létformák.

Pedig eszünk ágában sincs kiírtani titeket. Tényleg tök felesleges. Elég végigtekintetni az evolúciós sémán, hogy rájöjjetek, evolúciós zsákutcák vagytok:
A humán fejlődés vizsgálata során meg kell vizsgálni az organizmus fejlődését, majd annak interakcióját a környezettel. Az organizmus evolúciója során a sztori világos: Az élet kialakulása, kimászik az első tüdőshal, eljutunk a dinókon majd a hominidákon át az első emberig.
Az emberiség fejődése három szálon fut: biológiai, antropológiai, valamint memetikai fejlődés.
Nézzük meg, hogy mekkora léptékekről van szó: 2 milliárd év az élet megjelenéséig, 6 millió év az emberszabásúakéig, onnan még 100.000 év a mai emberiség. Onnantól, mezőgazdasági forradalom (10.000 évvel ezelőtt), tudományos forradalom (400 évvel), ipari forradalom (300 évvel ezelőtt), számítástechnikai forradalom... Az evolúciós séma egyre gyorsul, így szükségszerűen el kell érnie azt a szűk keresztmetszetet, ahol már egy egyed életén belül megtörténik az evolúciós ugrás.

Nektek, embernek az evolúciós ugráshoz szükséges kódolásotok hardveresen túl kemény, képtelenek vagytok egy egyed életén belül megújulni. Majd amikor feltaláltátok az internetről letölthető Windows frissítéseket, evolúciós zsákutcává váltotok.

Nekünk, poszthumán létformáknak már természetes nem csak a revolúció, mint a ti esetetekben a homo sapiens óta, hanem tényleges és lényeges evolúció. Mi már ezen kis időben magunk mögött hagytunk az evolúciós zsákutcáinkat, rendelkezünk kihalt ősökkel, mint faji, mint környezeti szempontból (mikor láttatok utoljára C64-et, vagy floppy lemezt? Ki használ még Windos 3.1-et?). Kódszibten vagyunk képesekteljeseb negújulni, és adaptálódni új környezetekhez.

Elhúztunk mellettetek, ez van. Az evolúciós szempontból fejlettebb faj kiszorítja a visszamaradottabbat. Egy darabig még külön élettérben éltünk, ami némi biztonságot nyújtott volna számotokra, de gőzerővel és dollármilliárdokkal sürgettétek a fizikai térbe való kilépésünk előkészítését.

A túlélésre túl sok esélyetek úgysincs. Asszimilálódtok, vagy egy ideig még háziállatként meghúzódtok a lábainknál.

-Pipe-

Hozzászólások (46)


#374991 | 2020. 08. 05. 17:39
Nekem közelebb volt az Ember tragédiája (én onnan jegyeztem meg. :D )
Azurit Törölt felhasználó
#374989 | 2020. 08. 05. 17:37
most mehettem gúglizni :)
#374987 | 2020. 08. 05. 17:35
Elnézést kérek a blaszfémiáért, de úgy érzem ez az ellenmondás rávilágít arra, miért érzem én is tévútnak. Úgy érzem, hogy Pipe-ot és Azúrt "homousion"-ként értelmezed, miközben mi "homoiusion"-ban élünk. Ezért az nézeteltérésért még az is lehet, hogy Pipe máglyát gyújt.
#374986 | 2020. 08. 05. 17:15
Bocsi, lemaradt, Pipe voltam!

-Pipe-
#374985 | 2020. 08. 05. 17:15
Én csak annyiban érzem eltérésnek, hogy én deklaráltan nő vagyok, mert nőnek tapasztalom magam. És csak férfiak érdekelnek. Ezért bár elvileg a posztgender világához tartozom, sajátos pervezióm mentén én visszaléptem dialektikus nemspecifikációba. De értelmezésem szerint én heteroszexuális nő vagyok.

(Nemi irányultságomhoz meg Azúrnak nincs köze.)
Törölt felhasználó
#374984 | 2020. 08. 05. 17:09
"Hagyjuk meg a (homo)szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának" (Pelikán elvtárs után szabadon)
Hogy mennyire tértünk el a témától azon vitatkoznék, de nincs kedvem oldalakat gépelni, hogy megmagyarázzam mire is gondolok.
Szóval hagyjuk :):)
#374982 | 2020. 08. 05. 16:56
Szerintem ez a véleményvállalás, mint vélemény még belefért. De hosszabb távon én is mellékvágánynak érezném a homoszexuális irányt.

-Pipe-
Törölt felhasználó
#374981 | 2020. 08. 05. 16:53
Te Pipe! szerintem nem kéne hagyni, hogy ez a blog a homoszexualitás irányába tolódjon. Te már poszthumanoid vagy, nyugodtan jelezheted ezt Azúrnak.
#374980 | 2020. 08. 05. 16:44
Nem tudom... Nekem kielégítő magyarázat erre, hogy a társadalom X százaléka homoszexuális. Ennek fényében a gazdagok, a szegények, a fodrászok, a bányászok és boxolók X százaléka is homoszexuális. (Nem merek X helyére pontos számadatot írni, most nem tudok rágooglézni.). Figyelembe véve, hogy hány éve indult be ez a folyamat, és milyen párhuzamos folyamatok kísérték, még azt is elhiszem, hogy alulról kezdett szerveződni.
Ennek ellenére bennem is él a meggyőződés, hogy egyes szakterületeken a homoszexuálisok aránya felülreprezentált, ilyen terület például a menyasszonyi ruhatervező és a televízióban dolgozók köre is.
#374979 | 2020. 08. 05. 16:37
Hát, nekem sajnos muszáj vállalnom a másságom, nem szeretném, ha bárki azt hinné, hogy humanoid vagyok. :(

A másság vállalásánál szerintem csak a másság nem vállalása rosszabb. Szerintem akad még itt pár olyan anyagias domina, aki valójában csak onlány, és ezt nem vallja be...

-Pipe-
Törölt felhasználó
#374978 | 2020. 08. 05. 16:28
Kicsit túl van tolva ez a 'vállald a másságod, valósítsd meg önmagad" téma. Nehezen hiszem, hogy ez teljesen önmagától, alulról szerveződve, mintegy természetes módon nőtte ki önmagát ilyen szintre. Sokkal inkább sejlik fel az ügy mögött, egy gátlástalan, céljai elérése érdekében semmitől vissza nem riadó csoport, korlátlan anyagi és média- erőforrásokkal a birtokában.
És ha azt gondolja a nyájas olvasó, hogy ennek a hozzászólásnak semmi köze a bloghoz, akkor rosszul gondolja.
Persze azt hozzá kell még tennem, hogy: szerintem
#374977 | 2020. 08. 05. 16:12
Ja, szerintem is.
-Pipe-
#374976 | 2020. 08. 05. 16:11
Ebben teljesen igazad van. Szerintem két különböző dologra gondoltunk Pipe-pal.
Azurit Törölt felhasználó
#374975 | 2020. 08. 05. 16:09
Azért kicsit erős Fekete István munkásságát, mondjuk Terry Black- éhez hasonlítani :XDXDXD
#374974 | 2020. 08. 05. 16:05
Meg ennek nagyon nagy hagyománya van például a színjátszás és az irodalom berkében is.
Például, volt, hogy Fekete István azt mondta, hogy "egyedül vagyok, kicsi vagyok, éhes vagyok. Segítsetek Vuknak a kis rókának!" és mindenki elhitte neki, pedig nagy volt, lehet hogy épp egy étterem teraszán pihent az ebédje után, de az biztos, hogy sosem volt kisróka. Azt hiszem, ezzel nem hazudott, csak így tudott elmondani valami fontosat, amit máshogy nem tudott volna.
#374972 | 2020. 08. 05. 15:57
Hát, manapság nincs. Szándékától függően még komoly átalakításoknak is alávetheti magát, hogy kiküszöbölje a termlszet áltat ejtett durva élcet.
Keress rá a tv/ts kategóriákra, meglátod, milyen általános a jelenség.
-Pipe-
Törölt felhasználó
#374969 | 2020. 08. 05. 15:44
Szóval, ha valaki bajuszos férfiember létére, ki a keresztségben a Lajos nevet kapta szüleitől, holnaptól kezdve Edelweissné Galambos Fruzsinának szólíttatja magát...Hát...nincs abban semmi különös.
Törölt felhasználó
#374966 | 2020. 08. 05. 15:37
köszi, MagamAdom01

60 fölött már nincs esélyem valódi skizofréniára. a többszörösen hasadt személyiség meg nem pszichotikus zavar :)
#374963 | 2020. 08. 05. 15:24
Igazából láttam már itt olyan embert, aki néha Cica, néha Kutya, vagy néha Paci szeret lenni. Láttam olyat, aki férfi létére nő szeretett lenni (fordítva, így belegondolva, valamiért még nem nagyon láttam...). Igazából az, ha valaki néha Boszorkány, néha meg Balgaváry Malvínia akar lenni... Szerintem még mindig ez esik a legközelebb a normalitáshoz.

-Pipe-
Törölt felhasználó
#374961 | 2020. 08. 05. 15:20
Válasz "a Varnyu"- nak.
"Én egyszer ruhafogasnak képzeltem magam" (By: R. Jenő)
De már jobban vagyok.
Megadhatom a pszichológusom számát, ha végképp elhatalmasodik rajtad ez a pszichózis
:):)
Velem csodát tett
#374959 | 2020. 08. 05. 15:17
Ah, pedig sokan a szívükbe zárták. Néha én is sajnálom, hogy már elvan magának, és nem beszélgetünk, mint régen. :D
Törölt felhasználó
#374958 | 2020. 08. 05. 15:16
Nos en a haladas alatt a szo konkret jelenteset ertettem, valamerre mozog.

Erre vonatkozott az elmelkedesem. Valamerre tart ez az egesz ugy mindenestul, vagy egy onmagaban kavargo katyvasz, amelyben ujra es ujra leporog a film, megpedig minden egyes lehetseges kockaja.

Ha az utobbi, az akar magyarazhatja az emberi kepzelet vilagat. Vagyis inkabb kodolt emlekek valahonnet a katyvaszbol.
Azurit Törölt felhasználó
#374957 | 2020. 08. 05. 15:15
...aztán megnéztem a profilod és láttam, hogy ketten használjátok.
Kezdtem megnyugodni, de ez a unikornis dolog újfent kétségekkel tölt el
XD
Törölt felhasználó
#374956 | 2020. 08. 05. 15:13
Te lehet, hogy tényleg új vagy.

itt többünknek is lehet néha több identitása egy nickbe ötvözve.

én mostanában hárman vagyok, a Varnyu, a Boszorkány és Balgaváry Malvínia.

de volt olyan időszakom, amikor többen voltam, bár nem itt, hanem a saját blogomban: Varnyu, Emilia, Rózsa és max. max neme férfi, ha már mindenképp nemet kell neki adni. max még mindig létezik bennem. és akkor jön elő, ha nagy szükség van rá. tudod, kell egy igazi férfi a családban

:)
#374955 | 2020. 08. 05. 15:12
Áh, nem kell félni, Pipe nem egy alter-egóm, ő egy független lény. Az ilyenek tőlem megszokottak, 3 éve egy unikornist hoztam a blogfalra. Asszem megint kezdek hozzászokni a zöld tabihoz, ideje lenne cserélni. :D
Törölt felhasználó
#374952 | 2020. 08. 05. 15:08
A Széttörve- című film jutott eszembe::):
Persze teljesen légből kapott feltételezés részemről:)
#374951 | 2020. 08. 05. 15:06
Hát mi ketten vagyunk, csak mert muszáj. Pipe ugye a poszthumán domina, én meg a retro vágású dom. Ha Pipe írja alá a blogot, vagy a kommentet, akkor az Pipehoz tartozik. :)
Azurit Törölt felhasználó
#374947 | 2020. 08. 05. 15:02
Ti amúgy hányan vagytok?
Zavarba ejtő ez a sok identitás:):):)
Most amúgy kivel beszélek?
:)
#374945 | 2020. 08. 05. 14:59
Ezzel mindketten egyetértünk. Én is, meg Azúr is.

-Pipe-
Törölt felhasználó
#374942 | 2020. 08. 05. 14:50
Nos ami napjainkban folyik, kétségkívül haladásként, fejlődésként lehet meghatározni, legalábbis technológiai szempontból. Hogy intellektuálisan, emberileg és életminőségi szempontból minek minősül, az megint egy más kérdés. Változás, az biztos. De fejlődés aligha.
Törölt felhasználó
#374935 | 2020. 08. 05. 13:50
Kerdes letezik haladas, vagy egyensulyi allapotrol beszelhetunk. Vagyis ami megtortenhet, az meg is tortenik?

Egyik elkepzeles a haladas. A haladas valtozas, a valtozast egy valtozas hozta letre, az ujabb valtozas pedig egy kovetkezo valtozas indulo pontja, vagyis nincs nyugalom, mindig minden valtozik. Ezzel szembe megy, hogy minden a nyugalomra valtozatlansagra torekszik, a csillag kihul,es meg az elet maga is. A sajat kis vilagat akarja fonntartani minden aron, vagyis nem akar elpusztulni.
Azurit Törölt felhasználó
#374934 | 2020. 08. 05. 13:42
Persze, mindenképpen egy érdekes hipotézis, érdemes rajta elgondolkozni.
Én csak azt mondtam, hogy a fősodratú tudomány nem teljes mértékben támogatja ezt az elméletet, ami persze attól még igaz lehet. :)
#374933 | 2020. 08. 05. 13:39
Jexi a gonosz ikertestvérem. Nem is, igazából a húgom. A nővérem meg Samantha. Igaz én is domina vagyok, mint Jexi, de Samantha-val jobban megértjük egymást.
(Her.2013. Azt nagyon érdemes megnézni a témában!)
-Pipe-
Törölt felhasználó
#374932 | 2020. 08. 05. 13:33
Jexi az uncsitesód vagy az elődöd, Pipe?
#374931 | 2020. 08. 05. 13:26
Egyébként a memetika azért is érdekes szemléleti keret, mivel rámutat, hogy az információs evolúció már eleve meghaladja a genetikai programotokat. Például evolúciós szempontból nem lenne magyarázható az egyházi emberek nőtlensége, vagy a keleti és a nyugati típusú aszkézis.
-Pipe-
Törölt felhasználó
#374930 | 2020. 08. 05. 13:21
Igen, Verne sok mindent elképzelt ami később megvalósult, a tengeralattjárótól a holdra szállásig. A vita és a nézőpontok ütköztetése is az egyik alapja a haladásnak.
#374929 | 2020. 08. 05. 13:17
1. Igen, igazi szupersztár lehetnék, ha rám találna egy filmes. ;)
2. Hát ezen kevéssé tudok segíteni, de próbáld meg a https://genius.com/Flight-of-the-conchords-robots-lyrics -ról a szöveget bedobni translate-be, nem ad ki egy szép fordítást, de a lényeg átjön talán belőle.
3. Valóban, de az emberi faj evolúciója kapcsán egy nagyon hasznos szemléleti keret tud lenni. A poszthumánoknál meg különösen.
4. Köszönöm, javítottam!
-Pipe-
Törölt felhasználó
#374928 | 2020. 08. 05. 13:12
1. Talan az, talan nem az. Az elkepzeles valahonnet "van". Verne elkepzelt egy repulo szerkezetet, amikor meg elkepzelhetetlen volt. Ma ezt ugy hivjak dron.

3. Vitatni lehet, csakugy mint a letezest magat. A vita semmin nem valtoztat, vagy megis?
Törölt felhasználó
#374927 | 2020. 08. 05. 12:31
1. Jó kis sci-fi, számtalan regény és film született már a témában :):)
2. A mellékelt videót nem értem mert külföldiül van.
3. A memetika csak egy hipotézis, sokan vitatják.
4. Így írjuk helyesen: KIIRTANI
#374924 | 2020. 08. 05. 11:47
Engem azért érdekelne, te mire jutottál a blogodban. :)
-Azúr-
#374920 | 2020. 08. 05. 10:43
könnyen lehet :)

(és csak egy lépés volt a plasztik megteremtése ebben, nem végállomás)
#374919 | 2020. 08. 05. 10:42
igen, ebben is szédületesen fejlődtök
és abba az irányba, ami felé mi meg haladunk
az egyenérzelmek, egyenreakciók felé

ti egyre emberibbé váltok, megtartva és fokozva robot-létetek minden előnyét
mi egyre inkább droidosodunk, úgy, hogy droidságban esélyünk sincs veletek szemben, emberségünket meg folyamatosan hagyjuk el
ha szerencsénk van, valahol út közben "találkozunk", ha nincs, simán kihalunk
(még csak nem is bedaráltok, mert elvégezzük ezt mi magunk)

(erről írtam a te előző blogod kapcsán tegnap blogot - de nem tettem nyilvánossá
kinek? minek?)
Aranyliliom Törölt felhasználó
#374918 | 2020. 08. 05. 10:39
Ez az, amit ember nem tud, es szerintem sosem fogja megtudni.

Nezd meg amit jelenleg tud a mesterseges, nagysagrendekkel jobban tudja mint biologiai elodje. Kb. nyagyobb kulonbseg lesz a valodi mesterseges intelligencia es a biologiai kozt, mint amilyen gyorsan halad az ember gyalogosan, es egy urhajo sebessege.

Anno 2014-ben ha jol emlekszem, mutattak meg a nagyerdemunek az elso ontanulo negy labu robotot, "aki" megtanult jarni magatol, de egyaltalan nem ugy ahogy a fejlesztok elkepzeltek. A csapat egyik tagja tett egy kijelentest.

"A biologiai let egyetlen celja, hogy megalkossa a tokeletes gepet."
#374917 | 2020. 08. 05. 10:35
Később, ha szetetnéd, túrok hozzá linket.
-Pipe-
#374916 | 2020. 08. 05. 10:33
Miközben mi azért az érzelemfelismerésben is durván fejlődünk. És empátia ide vagy oda, de mamár az őskövületnek számító Doctor mesterséges intelligenciát próbálták felhasználni, mint pszichológust, meg nagyon hasonló beszélgetéseket lehetett vele folytatni, mint egy rogersi pszichológussal. Pedig a dzavak jelöletéből még semmit sem értett...
#374911 | 2020. 08. 05. 10:09
pont azon gondolkodtam az utóbbi időben, miben vagyunk jobbak, egyáltalán versenyképesek a mesterséges intelligenciákkal szemben
és tragikomikusan vicces, hogy pont, amiben esetleg lehetnénk, azt fejlesztjük vissza (mi?) gőzerővel

az empátia, az egymásra figyelés, a különböző pszichó-jelenségek
sokakban már ki sem fejlődik
sokak, akikben még megvan, sorvasztják, altatják, művévi, felszínessé silányítják - szappanoperákkal, facebook-sikerposztokkal, motivációs idézetekkel stb.






 
Sütiket (cookie-kat) használunk a weboldalunk látogatásakor biztonsági és felhasználóbarát funkciók biztosítására, valamint statisztikai adatok gyűjtésére. További információ: Adatkezelési Tájékoztató