A bdsm az audi és a zsiráfok....

BDSM Blogok » Blog - Azurit » A bdsm az audi és a zsiráfok....
2020. 05. 07. 00:22 | Megjelent: 1201x
Tudod mi a különbség a zsiráf, és egy kiló krumpli közt? Nem? Akkor ne menj a piacra, mert nagyon átbasznak - tartja a régi vicc.

Ha én áruba bocsátom a 2018-as Audi A4-emet, gyanítom, felháborodva venné tudomásul a vevő, hogy az A4-es a papír méretére, az Audi meg a feliratára vonatkozott...

Szóval, aki a bdsmet terápiaként tűnteti fel, kérem tisztelettel, magyarázza már el nekem, mit ért az alatt, hogy a bdsm terápia?

Hozzászólások (45)


#363206 | 2020. 05. 07. 13:08
Ha jól emlékszem, még az Atkinson Hildegar Pszichológai tankönyv, idézi egy utánkövetéses vizsgákat eredméynét, hogy a terapuetával törtnő szexuális.kapcsolat, kissé freudistán szólva az áttétek és a viszontáttétek, emberien szólva a keveredő érzelmi bázisok miatt hosszabb távon nagyon százalékban hatnak károsan az kliensre, és ilyen vizsgálatokra alapozva tiltja az etikai kódex a kienssel való viszonyt.
Érdekes vonal ez a szexterápia, vannak vele fenntartásaim, de egy jeles terapeuta szintén meggyőzhet. :)
Törölt felhasználó
#363197 | 2020. 05. 07. 12:27
Létezik olyan hogy szexterápia... Ismerek innen olyan, többnyire hölgyeket, akik ezzel foglalkoznak. Picológusnak vagy valami hasonlónak hívják őket, ha jól emlékszem.
Ezek a dolgok mindig oda lyukadnak ki, hogy mi lehet az a normális?!
Tudod társadalmi szabályok...
#363195 | 2020. 05. 07. 12:20
Jó de érted. Valahogy nem hiszem el, hogy valaki bejelentkezik egy bdsm vagy fenekelős terápiára. A bdsm szabályai alapján először tiszázásra kerülnek, ki mit kínál, ki mit szeretne, hol vannak a határok.
Majd jön egy 3/4 - 1,5 órás, explorációs ülés, amelynek végén azt mondja a szolgáltató: Úgy érzem, az problémái az alacsony önértékelésből fakadnak, ezért a fenekelős terápia kontrainduktív, nem tudom sajnos önt elvállalni...
Törölt felhasználó
#363192 | 2020. 05. 07. 12:17
Félretéve a répát vagyis a tréfát. Nyilván egyfajta engedelmesség "terápiára" gondolhattak vagy valami ilyesmi.
Tudod, ha elmész egy multihoz dolgozni, tiltott a kreativitás, az önálló gondolkodás, az individualitás és egyáltalán minden, amitől ember az ember...
Azurit Törölt felhasználó
#363191 | 2020. 05. 07. 12:13
Ugyan már... Elméleti keret a BDSM-ben is van, csupán mindenkinek mást jelent, így ez egy nem egzakt tudományág... :))))
#363190 | 2020. 05. 07. 12:10
Ott legalább van egy elméleti keret arra nézve, hogy mit okoz az elektrosokk az agyban, és az hogyan használ. :D
Törölt felhasználó
#363189 | 2020. 05. 07. 12:09
Olyan mint az elektrosokk terápia... ;)
#363187 | 2020. 05. 07. 12:01
Fenntartom, hogy jelen pillanatban nem a saját meglátásom a legfontosabb, hanem hogy nyitott érdeklődéssel vizsgáljunk meg lehetséges hozzáállásokat. De mivel tudom, hogy kérdezni sokkal könnyebb, mint állítani, azért a sportszerűség jegyében ide teszem az én meglátásom is.

Úgy gondolom, hogy ha a bdsm-ről azt állítjuk, hogy terápia, akkor rejtve azt állítjuk ezzel, hogy a bdsm kapcsolat gyógyít bármit is. És nem csak azt állítjuk ezzel, hogy a bdsm kapcsolat gyógyít, hanem azt a látszatot keltjük, hogy itt "szakértő"-vel van dolgunk.

Ráadásul nyilvánvalóan nem valamilyen fizikai betegséget gyógyítását ígéri a bdsm kapcsolattal (pl a vérbőség okozásával történő méregtelenítést), hanem lelki problémák orvoslását kínálják, amivel lényegében a pszichoterápiával vetik össze saját szolgáltatásukat. Ezzel bennem azt az érzetet keltik, hogy etikátlanul és gátlástalanul a problémás emberekre "utaznak". A problémás emberek könnyen befolyásolhatók. Szerintem a gyógyulás helyett pusztán anyagilag kihasználják a sérült/sérülékenyebb embereket.

Azért érzem így, mert látatlanban is kétségbe vonom az ilyen emberek szakértelmét, és a lelki problémákhoz való hozzáértését. Nem hinném, hogy éveket töltöttek volna a lelki problémák tudományos tanulmányozásával (az hogy örömlányként a pasik elmeséli neked, hogy szar az asszony, még nem tudományos tanulmányozás...), a hatásmechanizmusok tanulmányozásával. Nem hinném, hogy legalább nagy vonalakban rendelkeznek egy átfogó elméletről arra nézve, hogy mi okoz egy lelki problémát, és arra hogyan hat a bdsm egyes elemei.

Így könnyű rá is erősíteni lelki problémákra. Például, ami már szóba került: a fájdalom tapasztalati tényként állítható, hogy néha "segít" egyes lelki fájdalmak elvezetésében, ezáltal vagy problémák megoldásában, elnyugtat, stb. A fájdalom, ahogy arra utaltam, önmagában maladaptív problémamegoldó séma, és függőséghez vezethet, amivel tovább ártasz a "kliens"-nek.

Természetesen, lelkem rajta, kész vagyok arra, hogy valaki meggyőzzön érvelésével, hogy a bdsm lehet terápia, és hogy nyújt egy olyan átfogó elméleti keretet, amiben bemutatja, hogy ez hogyan működik, és miért.

Sőt, a görög "az isteni dolgokkal való foglalatosság" jelentésátviteleként a terápiát elfogadom, mint lehetséges megvalósulást a bdsm-nek, ami az ember legistenibb részével, a lélekkel foglalkozik, egy sajátságos módon. De érezzük, hogy a műfajon belül ez egy nagyon speciális ág.

Azt sem vitatom feltétlen, hogy a bdsm képes gyógyítani. Ettől még nem lesz terápia, ahogy például a vallás is képes lelki sebek begyógyítására, ennek ellenére a vallás sem terápia...
Azurit Törölt felhasználó
#363169 | 2020. 05. 07. 10:50
Köszönöm szépen :)
Azurit Törölt felhasználó
#363159 | 2020. 05. 07. 10:23
ha valaki terápiának cimkézi a BDSM-et, az egyrészt teljesen nivellálja a BDSM örömszerző funkcióját, másrészt tökéletesen degradálja a terápia fogalmát és a valódi, sok év alatt kiképzett, sokat tanult és ezért sok pénzt kifizető terapeuták munkáját.
#363154 | 2020. 05. 07. 10:14
Persze, hogy nem! Szerintem teljesen jó megállapításokat teszel, amit érdemes megvizsgálni. :)
Azurit Törölt felhasználó
#363151 | 2020. 05. 07. 10:03
Szóval csak bízzak nyugodtan önmagamban, nem is vagyok "gyagya" annyira :)))?
#363149 | 2020. 05. 07. 10:02
Igazából jelent pillanatban teljesen nyitott vagyok arra, hogy szabadon alakuljon a meglátásom a bdsm vagy a spanking, mint terápiával kapcsolat.

Az én bábáskodásom egyelőre abban áll, hogy megvizsgálunk lehetőségeket, állítunk és cáfolunk.

(Ez volt az ártatlan képű, bociszemes válaszom. A nyíltabb válasz hosszabb lesz.)
#363145 | 2020. 05. 07. 09:50
Ha ezt a definíciót fogadjuk el, akkor a bdsm, terápia valamilyen betegség gyógyítására fókuszál.

Tehát nem rossz szokásra, nem élvezetre, nem fejlesztésre, hanem betegségre fókuszál.

Mint tudomány, mind a betegség fogalmával, mind a kezelés hatásosságával kapcsolatos igazolt elmélettel rendelkezik.
Törölt felhasználó
#363143 | 2020. 05. 07. 09:29
Azurit, most már szeretném olvasni a Te "bábáskodásodat", azt ami Te gondolsz erről :)).
Azurit Törölt felhasználó
#363141 | 2020. 05. 07. 09:19
A pszichés gyógyszerekben sokan a megoldást látják, pedig csak MANKÓ "hidd el, hogy tudom miről beszélek" a megoldás mindig magunkban kell keresni.
Cseszhetem én a gyógyszeres kezelést, ha ÉN magam nem akarok változtatni.
Cseszheti a fenekelő az erejét, ha ÉN benne akarok ragadni az önsajnálatban.
Terápia inkább a beszélgetés.

Tekinthetjük terápiának a pszichés gyógyszeres kezelést, de a terápia csak egy ideig tart, és ha ÉN nem akarom, hogy NEKEM jobb legyen, az orvos csinálhat belőlem egy gyógyszerfüggőt, akkor is a földön fekve maradok.
Szóval számomra a gyógyszer is ez esetben mankó.
Törölt felhasználó
#363139 | 2020. 05. 07. 09:13
"A terápia a gyógykezeléssel, illetve a betegségek kezelésével foglalkozó tudományág. A terápia a gyógyítás során alkalmazott kezelési eljárások összessége."

wiki
#363138 | 2020. 05. 07. 09:10
De itt úgy tűnik, hogy kicsit szűk volt a fogalmi kitételünk, mert ahogy mondtad, a pszichoterápiában nem a gyógyszeres kezelés nem gyógyítja a beteget/klienst, hanem csak segíti a gyógyulást, úgy lehet, hogy a fenekelés is csak efféle segédeszköz. De a gyógyszeres kezelés tekinthető terápiának, így lehet a fenekelés is. Szóval próbáljuk meg újra előszedni a terápia fogalmát, hátha az vezetett félre minket.
Azurit Törölt felhasználó
#363137 | 2020. 05. 07. 09:08
Valóban nem gyógyítja a lelki fájdalmat a fenekelés, csak kiránthat egy olyan mély állapotból,
"mint engem az a egy pofon amit tényleg átéltem, és bizton állítom, hogy hatalmas ereje lehet"
amitől képtelenek vagyunk józanul gondolkodni.
Erre lehet jó, nem terápiára.
#363136 | 2020. 05. 07. 09:02
Igen, ezt jól látod. Az érvmenetben ott akadtunk el kissé, hogy úgy tűnik, nem a lelki fájdalmat gyógyítja a fenekelés, hanem csak eltereli róla a figyelmet, ezért nem tekinthető terápiának, ahogy például az evés sem kényszeres evő, vagy a drogozás a droghasználó esetében. Ezek is "elmulasztják" a fájdalmat, de nem tekintjük eteket terápiának, mibel nem gyógyítanak.
Azurit Törölt felhasználó
#363135 | 2020. 05. 07. 09:00
Igen, ment :)
Azurit Törölt felhasználó
#363134 | 2020. 05. 07. 08:56
Semmiképp nem a fenekelés gyógyít, hanem az én akaratom, az én lelkierőm, az én saját erőm az ami gyógyít.

Mint ahogyan a pszichés betegeknél is a gyógyszer CSAK mankó, nem megoldás a problémára.
Törölt felhasználó
#363132 | 2020. 05. 07. 08:52
Véleményem szerint, aki az egyszeri ilyen baráti beavatkozást többször igényli, az már keveri a lelki fájdalmat a mazo énével. Más egy kijózanító fenekelés, és más a rendszeres.

Bízom abban, hogy nem vagyok túl bugyuta :)))
#363131 | 2020. 05. 07. 08:51
Ebben az esetben a gyászfeldolgozás ment a természetes medrében. Azaz nem fenekelés "gyógyító" hatása nélkül is ment a gyógyulás. :)

De pl. az autoagresszió simán addiktív.
Azurit Törölt felhasználó
#363130 | 2020. 05. 07. 08:48
Nem hiszem....
Az én esetemben ugye a "gyász" kezdeti szakaszában íródott a történet, ami ezerrel fájt, ami mára már csökkent.
Nem venném már szívesen ha egy barát elfenekelne.
Magam képes vagyok megbirkózni a saját fájdalmammal, veszteségemmel, mert erős vagyok, és van hitem, hogy képes vagyok rá.
#363129 | 2020. 05. 07. 08:44
Viszont ha nem a fájdalomra magára hat, hanem csak eltereli róla a figyelmet, akkor a lelki fájdalom vagy további terápiás beavatkozást igényel (mint ahogy például vannak olyan betegek, akik előbb gyógyszeres kezelést igényelnek, hogy a pszichoterápia megkezdődhessen), vagy a testi fájdalom elmúlásával a lelki fájdalom visszatér. Jól látom?
Azurit Törölt felhasználó
#363128 | 2020. 05. 07. 08:43
Nem igazán, inkább csak eltereli róla a figyelmet, hiszen a fenekelés után arra terelődik a figyelem, hogy juj de sajog a fenekem.
Azurit Törölt felhasználó
#363127 | 2020. 05. 07. 08:41
Semmiképp nem az okra hat, okot magunknak kell feldolgozni, megoldani.
Csak amolyan mankó lehet.
#363126 | 2020. 05. 07. 08:40
Szóval mit gondolsz, a fájdalom okán keresztül csökkenti a fájdalmat a fenekelés?
#363124 | 2020. 05. 07. 08:38
(Zeuszra! - [csak hogy stílszerű maradjak. :D]) Ezt érdemes közelebbről is megnézni, hogy hogyan teszi elviselhetőbbé a fájdalmat a testi terápia.
Ha a fájdalom okára hat, akkor terápia.
Ha viszont csak eltereli róla a figyelmet, akkor nehezen tekinthető terápiának. Ahogy például egy 180 kilós ember számára is az evés elviselhetőbbé teszi a problémákat, mégis úgy érzem, nem mondanám terápiának. Egy drogfüggő elvonási tüneteit enyhíti a drog, mégse mondanám terápiának...
Azurit Törölt felhasználó
#363123 | 2020. 05. 07. 08:31
Nem, csak képes kihozni egy olyan mély állapotból, amiből nehéz kievickélni, talán a pillanatnyi lelki fájdalmat ami olyan nagy, azt elviselni, vagy csak elterelni róla a figyelmet.
Szóval elképzelésem szerint, valamennyit képes segíteni.
Természetesen ez nem helyettesíti, nem váltja ki azt, hogy a lelki fájdalom okát saját magunknak kell feldolgozni, és tovább lépni.
Pillanatnyi segítség lehet csak.
#363122 | 2020. 05. 07. 08:26
És a fenekelés ebben az esetben a lelki fájdalmat mulasztja el, abból gyógyít ki?
#363121 | 2020. 05. 07. 08:25
* Azurit próbál ártatlan képet vágni, bociszemekkel*
Azurit Törölt felhasználó
#363120 | 2020. 05. 07. 08:25
Terápia ugye gyógymód, ebbe nincs kétség..
Azurit Törölt felhasználó
#363119 | 2020. 05. 07. 08:24
Természetesen szívesen olvasom bábáskodásodat, szeretek több szemszögből a dolgokra látni, abból csak tanulhatok :)
#363118 | 2020. 05. 07. 08:23
Ez egy teljesen jól védhető állapot egyébként, hogy a fenekelés csökkenti a lelki fájdalmat, megnyugtat, ezért terápiás hatású.
De ahhoz, hogy ne csak a levegőbe beszéljünk, előbb azt kellene valahogy megfogni, hogy mi a terápia. Ebben tudnál segíteni?
Törölt felhasználó
#363117 | 2020. 05. 07. 08:17
Életemben amire konkrétan emlékszem, egyszer kaptam egy makarnekói pofont, amire életem végéig hálás leszek.
Akitől kaptam, azt én az őrangyalomnak tudom be:))
Életem piciny szakaszában kísért el, abban az időben éltem meg a poklok poklát.
Az a pofon indította be nálam az élni akarást, örökké hálás leszek érte :))
Azurit Törölt felhasználó
#363116 | 2020. 05. 07. 08:12
Pedig amikor íródott a történet, tényleg úgy éreztem, hogy olyan testi fájdalomra lenne szükségem, ami a lelkit képes elnyomni, pedig nem vagyok mazo...

Igen, a helyes megnevezés Nálad van :))
#363115 | 2020. 05. 07. 08:10
Aaah, de kár, mire hazaértem, már vissza is lett vonva a terápia szó.
Pedig olyan szívesen bábskodtam volna kicsit, mint a jó Szókratész.

A törénetben inkább makarnekói pofont látok, mint terápiás eszközt. (Makarenkó - tegyük hozzá - pedagóiai eszközként is elítálte a testi fenyítést.)
Törölt felhasználó
#363113 | 2020. 05. 07. 07:59
Persze a történetemben a cselekmény csak fikció, és mivel, hogy elég erős lelki hatás alatt íródott, nem is ezerszáz, hogy működőképes lenne a cselekmény igazából.
Törölt felhasználó
#363112 | 2020. 05. 07. 07:48
Hopsz, terápiás fenekelés alatt azt értem, amit az utolsó általam írt történetben leírtam. Inkább észhez térítő megnevezés helyesebb a terápiánál.
Sóval, a terápia megnevezés törölve.

https://hu.smpixie.com/cikk/12150-barati-beavatkozas
Törölt felhasználó
#363110 | 2020. 05. 07. 07:35
Még csak terápiaként egy fenekelést eltudok fogadni, sőt azonosulni is képes vagyok vele, na de a BDSM - et?

Erre a magyarázatra azért én is kíváncsi lennék...
#363108 | 2020. 05. 07. 07:19
Egyébként, van olyan értelmezése a bdsm terápiás voltának, amit nagyon specifikusan el tudnék fogadni. És persze nem zárharom ki azt sem, hogy egyes tagoknak tényleg van valamilyen egységes keret a fejében, amire terápiát tudna alapozna. Az meg szerintem mindenkinek tanulságos lenne.
Törölt felhasználó
#363100 | 2020. 05. 07. 00:59
Kérdezd meg Dr BDSM-et
Nevet nem irhatok:(
Törölt felhasználó
#363098 | 2020. 05. 07. 00:47
fogadd hálámat ezért a blogért ❤






 
Sütiket (cookie-kat) használunk a weboldalunk látogatásakor biztonsági és felhasználóbarát funkciók biztosítására, valamint statisztikai adatok gyűjtésére. További információ: Adatkezelési Tájékoztató