BDSM light

BDSM Blogok » Blog - Azurit » BDSM light
2019. 12. 20. 13:12 | Megjelent: 1211x
Egy tagtárs kérdezte, mitől tartom magam light domnak, hogy ez mit jelent számomra. Álljon itt egy hosszabb, de közel sem kimerítő válasz.

Tény, hogy egy másik kedves tagtárstól kaptam ajándékba ezt a kifejezést, és úgy éreztem jól megragadta lényegét annak, amit képviselni igyekszem a BDSM világában.

Szeretem ezt a szót, mert sok játékra ad lehetőséget.
Light... Kiragadva néhányat a szó jelentésrétegeiből... A Sztakit alapul véve.
Light:
- Földet ér, esik, leesik. Na, ez nekem is újdonság volt, de tetszik. Hiszek abban, hogy mind a domináns fél, mind a szub fél, első sorban ember. Egyik sem isten, még ha néha úgy is tűnik, és egyik-másik fél igyekszik is a játék során megistenülni. De ez az állapot hosszú távon fenntarthatatlan, emberek vagyunk, bújdosandók hibáinkkal együtt. Például nem egy nővel beszéltem, aki szembesülve a dom fél gyengeségeivel, végleg elveszítette a lehetőségét annak, hogy domként tudjon tekinteni partnerére, fel tudjon nézni rá. Ilyenkor mindig arra gondolok, kivetített a domjára egy imágót, egy képet, és elfelejtette, hogy a másik is húsvér ember.
Lehet, hogy nem épp férfias, amikor 37,2-nél ágynak dőlök, végrendelkezek, és elhaló hangon közlöm, hogy ha reggel nem ébrednék fel, tudd, hogy szeretlek - de ember vagyok, ez az oldal is hozzám tartozik, és ettől még dom maradok. Ha egyszer felgyógyulok, ugyanúgy pirosra verem a segget. Elfogadom, hogy másnál ez elöli a vágyat - max nem egymás célcsoportjába tartozunk.
[A szub fél éppúgy isteníthető, amit jól megmarketingolt pl. a keresztény etika. (lsd. Bűn és Bűnhődés, vagy épp a szenvedés és a tisztaság kapcsolata). De ők is emberek Szóval, "kill your idols" és tekints emberként a másikra.]

- Gyújt, meggyújt... Nem kell magyarázni, hogy milyen tüze lehet egy őszinte BDSM játéknak, vagy kapcsolatnak. Itt nem, remélem. :)

- Cukor mentes... Simán elfogadom, hogy lehet, hogy amit én képviselek, az mások szerint nem BDSM, hanem átlag szerda este a Pityuéknál. Ezzel nincs is bajom, mivel szerintem az, amit képviselek értékes, nem zavar, ha más másban látja az értéket. :)

- Fényes... Light domként nálam a BDSM alapvető mozgatórugója nem az élvezet, hanem a szeretet. Én azzal tudok játszani, akit birtokolni akarok, és azt akarom birtokolni, akit szeretek. Ez nagyon sok mindent meghatároz az általam űzött BDSM-ben. Amitől talán "könnyű" is lesz az én BDSM világom...

-Könnyű... Sokszor előkerül a kérdés "hogy a dom a szub szubja", amit én hülyeségnek tartok. Persze, hogy mivel szeretem a másikat, igyekszem nagyon figyelni a másikra. Szem előtt tartom az igényeit. Pont tegnap este zajlott le köztünk egy ilyen beszélgetéstöredék.
- És a Cicamaci a Tiéd.
- Igen, csak az enyém. És nem is adom senki másnak.
- És néha odaadsz magadnak?
- Igen.
- Mindig?
- Nem. Néha van olyan, amikor magamnak sem adlak oda, hogy biztonságban legyél...
Ettől szub lennék? Nem hinném, mivel a döntés rajtam áll, mikor miben engedek, mikor mit fogadok el, és nálam van az irányítás. Ha ettől valaki szubnak gondol, hát fura kapcsolatai lehetnek a szubjaival. :D
Domként nem a másik elvétele érdekel első sorban, hanem a másik önátadása. Remélem érezhető ennyiből is a különbség.
De ha mégsem: Az önátadást el kell érni. Kikényszeríteni bár könnyebb lenne, azt nem lehet. Kényszerítve csak elvenni tudsz. Az önátadást ki kell érdemelni. A "térdre ribanc" már egy nagyon sokadik állomása a BDSMnek szerintem, nem az evidens kezdőpontja. Ennek ellenére elfogadom, hogy másnak másra van igénye, lehetősége, de szentül hiszem, hogy aki pl. csak szeánszokon BDSMezik, annak túl rövid kanál van a kezében ahhoz, hogy a csupor mélyére is le tudjon nyúlni... Persze, fent is finom... De...
Vagy ott van például az aftercare kérdése. Nem egy domról hallottam, akinél az aftercare kimerült abban, hogy "menj, szedd rendbe magad", vagy "zuhanyozz le", vagy ilyesmi. Nálam az aftercareben a szeretet, a törődés és a felelősség fonódik össze, ami "kötelező" elem minden nagyobb játéknál, és minden újdonságnál. A kisebb, szokásosabb alkalmak után lehet, hogy nem olyan "látványos", de kell. Egy kis rövid összebújás, hátsimi, dicséretek, most ez volt nekem a jó, vagy abban voltál épp ügyes, ebben ezt élveztem különösen. Neked milyen volt? Magával ragadott-e valami különösen? Az aftercare nem csak problémamegoldásra jó, hanem a kapcsolat megerősítésére, és az intimitás elmélyítésére is. Light?

Ha szembe állítom, hogy a Dom fél ki akarja érdemelni a domságát, törődik a másikkal, tiszteletben tartja határait -miközben egyre feszegeti a másik azokat-, hogy építeni próbálja szubját, nem lerombolni, hogy biztos alapot akar a másiknak jelenteni, amire lehet építeni, ha a kínzásban a másik intenzív élvezetét, és nem a szenvedését keresi... sok egyéb vágy és késztetés..., amit ha mind szembe állítok az ellentettjével, amiről szintén lehet azt állítani, hogy ez BDSM, akkor azt hiszem van értelme light bdsmről/light domról beszélni.

Hozzászólások (11)


Törölt felhasználó
#349846 | 2019. 12. 21. 04:01
Kösz a választ:)
#349823 | 2019. 12. 20. 18:52
Igen, az ember identifikálódik valahogy. Nekem az a gondolatkör sokat segített, hogy elhelyezzem magam valahogy a bdsm "térképén".
Törölt felhasználó
#349813 | 2019. 12. 20. 18:26
Igen, szerintem is ez a lényeg.
Azurit szépen elmondta, hogy az ő világában ez mit jelent, és én nem érzem úgy, hogy ezt ki akarná terjeszteni másokra is. Szóval ez korrekt. Szerintem.
Törölt felhasználó
#349812 | 2019. 12. 20. 18:23
Light...mihez képest?
Ki húzza meg a standardot?
Mi a light benne?
Nincs benne szadizmus vagy költözés?
Vagy csak az van benne, dominancia nélkül?
Szvsz, mindenki úgy csinálja, ahogyan neki jó.
Törölt felhasználó
#349807 | 2019. 12. 20. 18:15
Na látod!

(Jaj! először is köszi, hogy ezt megosztottad velünk!)

Szóval te szépen meg tudod fogalmazni, hogy számodra mit jelent, és hogy ez a te világodon belül hogyan működik. És mint ilyen - főleg, hogy ilyen jó magyarázat van rá - teljesen elfogadható.

Amott is leírtam, itt is le fogom: nálam a light megkérdőjelezése azután indult be, hogy volt egy idő, amikor iszonyatos mennyiségű adatlapot néztem meg. És baromi sok bemutatkozásban ott volt, hogy ő a lightosabb BDSM-et képviseli.
Ami nagyon szép és nagyon jó, csak épp nem jelent semmit. Mert mit tudhatom én, hogy ő mit ért light alatt? Lehet pont olyat, ami nekem már sok...

Az hogy önmagunkon belül mit kategorizálunk könnyedebb illetve keményebb játéknak, az már teljesen más kérdés...
Törölt felhasználó
#349803 | 2019. 12. 20. 17:18
Aki most elkezdene értetlenkedni a boldogságotok mibenlétét... ...spontán lelökném a taigetosról. ;)
Törölt felhasználó
#349792 | 2019. 12. 20. 14:31
Tökéletes megfogalmazás.
Sajnos sokan nem veszik figyelembe az embert, Nő vagy Férfi.
Ami fontos az az érzelmi kötelék, két ember között.
De itt sokan nem Nők, és nem Férfiak.
És ha egy sub azt mondja (Férfi Nő egyre megy) hogy nem tud a másikra felnézni mert talált hibát, az általa felállított mérce szerint, ott érzelemről nem beszélnék.
Sajnos kevesekben van meg a kompromisszum képessége, ami egy tartós kapcsolat alapja kell hogy legyen.
#349791 | 2019. 12. 20. 14:30
(sőt, maga a megbeszélés természete is más a hétköznapokban. Ott elmondom, mit szeretnék, a másik is elmondja. Adott esetben érv követ érvet. Magyarázunk, beszélgetünk, ha kell. Na ez felejtős a bdsmben.
A bdsm belüli "megbeszélés" közelebb áll kinyilatkoztatáshoz. Elmondom, mi lesz, amivel kapcsolatban meghallgatom a másik véleményét, és figyelembe veszem, ha olyanom van - a fentiekből következően gyakran. De ez sem feltétlen tántorít el attól, ami lesz...)
#349790 | 2019. 12. 20. 14:25
Pl a hétköznapokban megbeszéljük a dolgokat. És közösen döntünk. A bdsmen belül van, hogy megbeszélünk dolgokat. És döntök.
#349789 | 2019. 12. 20. 14:25
A egyenlőtlenség. Játékon kívül az egyenlőségre törekszem, játékon belül az egyenlőtlenségre. :)
#349788 | 2019. 12. 20. 14:23
Mi a különbség a domságod és aközött, hogy felnőtt férfinak lenni?






 
aaaaaaaaaaaa