Adj egy pontot, ahol megvethetem a lábam... - fogalmi matatás

BDSM Blogok » Blog - Azurit » Adj egy pontot, ahol megvethetem a lábam... - fogalmi matatás
2019. 03. 23. 20:57 | Megjelent: 1518x
A tegnapi cikk, és a délelőtti beszélgetések munkára, fogalmi matatásra ösztönöznek. Kérlek véleményezzétek, szerintetek mennyire helytálló a definíció.

"Általánosságban elmondható, hogy a BDSM:
Legalább két fél kölcsönös megállapodása arról, hogy a társadalmi normákat és jogokat ideiglenesen felfüggesztik a felek közt a szabadabb szexuális élet és a gyönyör elérése érdekében.

Kitétel: Természetesen létezik az egyedül végzett, BDSM elemeket tartalmazó önmagunkkal való törődés. Azonban az önmagunkhoz fűződő viszonyunk más erkölcsi paradigmát igényel, mint a társas helyzeteket leíró megközelítés, ezért ennek vizsgálatától eltekintünk."

A definíciós kísérlet elsődleges problémája, hogy túlzottan megengedő, azaz attól, hogy egyes társadalmi normákat felfüggeszt két vagy több ember, a szabadabb szexuális és a gyönyör elérése érdekében, még nem feltétlen BDSM-et végeznek. De igyekszem óvatosan, inkább megengedő módon közeledni a BDSM felé, megvizsgálva minden elem helyességét, amivel szorosabbra húzom a határokat.

Hozzászólások (12)


Törölt felhasználó
#333801 | 2019. 03. 24. 17:19
:) ...egy kicsit úgy hangzik ez, mintha a kíváncsiság, a felfedezés öröme és ennek az örömnek a fenntartása várna "törvényes keretekre".

Talán, majd egyszer.... ....végül is...

-húzták, vonták,
-tettek alá talpakat és húzták, vonták úgy,
-aztán jöttek a görgős, csigás megoldások,
-tettek alá kereket fából....

...most meg számoljuk a lóerőket és igyekszünk(?) betartani a kresz-t.

Talán, majd egyszer... ...a mostani "abnormális" normális és elfogadott, mindenki számára megértett és élvezett lesz.

...akkor majd jöhet a kódex is. Addig maradnak az egyéni normák.
#333763 | 2019. 03. 24. 10:13
Igaz, javítanom kell, köszönöm! :)
#333762 | 2019. 03. 24. 10:12
Én is szeretem a nornalitáshoz kötni a bdsm-et. Nem tartom rossznak, betegesnek. Ennek ellenére tény, hogy a bdsmnek vannak olyan elemei, amit ha játékon kívül alkalmaznak, az norma, vagy adott esetben törvénysértő.
Az egy dolog, hogy a játék keretében ezek a dolgok átértelmeződnek, és átalakulkhatnak valami jó dologgá. De ha nem történik meg ez az átalakítás, akkor az szerintem nem tekintehtő a bdsm helyes gyakorlásának.
#333760 | 2019. 03. 24. 09:49
Azzal mi van aki nem szexualizal csak mentalis es lelki elmenyeket el meg?
Törölt felhasználó
#333749 | 2019. 03. 24. 07:44
Én sem érzem, hogy szükséges lefektetni, hogy a BDSM művelése norma- és jogszegő (mégha ideiglenesen is). Ez olyan, mintha elismerném, hogy ami a vágyam, az rossz. Az, hogy mi a norma azt sem lehet definiálni pontosan. Közösségi érdek? Biztonság? A norma eligazít, hogy hááát ez a sorsom: a szüleim is ezt tettét, ez az élet. De én nem akarom elfogadni ezt a normát, mert akkor aláírom, hogy én egy lázadó, normaszegő vagyok. Normában kell lenni, mert így normális, valaki kitalálta, hogy van határ, így nem kell gondolkodni, biztonság van. De miért? A mi normánk más.
A BDSM sajátos normarendszerrel bír, megadja a benne szereplőknek a szabad és nyílt jogalkotást, kölcsönös tiszteleten, élvezeten alapuló, ösztönös, szenvedélyes, totális vágymegélésű összekapcsolódás. Tudatos jelenlét a realitás elhagyásával.
#333748 | 2019. 03. 24. 00:31
de köszi, Azur' valamire nagyhirtelen rájöttem
hogy miért fura-idegen nekem oly' sokszor a BDSM öndefiniálási kísérlet (hol ettől, hol attól)
hogy az intelligensek játéka
több-különb a vanillától stb. stb.

mert a definíciók-körüljárások a különbözőséget igyekeznek megragadni, kidomborítani
az én fejemben meg valahogy az van, hogy ponthogy integrálnám
nem érzem az éles határvonalat
ezerféle szexualitású ember van, tényleg a szivárvány milliónyi színében pompázik
sokszor két vanilla és két BDSM-ista szexualitása között nagyobb különbséget látok, mint amennyi egy vanilla és BDSM-es között lehet
hidat építenék, és nem várfalat

aztán, lehet, majd jól meg leszek győzve, hogy ez egészen másképp van :)
#333746 | 2019. 03. 24. 00:20
"a társadalmi normákat és jogokat ideiglenesen felfüggesztik"

nem is biztos, hogy így van
és társadalmi normák? nem élesek a határvonalai

fontos ez? most komolyan...
lényegi elem?
#333744 | 2019. 03. 23. 23:47
Igen, pont ezt jelenti az "ideiglenesen felfüggesztik a felek közt" egy "egymás" szóval még megerősítem.
Törölt felhasználó
#333739 | 2019. 03. 23. 23:05
A társadalmi normák és jogok nem lesznek felfüggesztve. A törvények szerint a felek büntethetőek, és bár megállapodhatnak bizonyos dolgokban, azok csak akkor és csak rájuk érvényes (pl. Master-slave szerződés).

Bocs, most nem tudok konstruktívabban hozzájárulni.
Törölt felhasználó
#333736 | 2019. 03. 23. 21:57
http://users.atw.hu/jerom-bdsm/htm/irasok.php?iras=bdsm
#333734 | 2019. 03. 23. 21:33
Igen én is azon agyalok, hogy az egyenlőség elvetése lesz az egyik kulcsmomentum. Az irányító/irányított felosztás talán pontosabb lesz, el tudok képzelni olyan S/M felállást, ahol például az "uralkodás" fogalma nem lenne helytálló. De még rágom. :)
#333733 | 2019. 03. 23. 21:29
Javaslom, hogy a hatalmi helyzetek irányába tedd specifikusabbá a definíciót. Akár BD, akár DS, akár SM, mindegyiknek központi része a hatalom vegyítése a szexualitással, csak más-más formában.






 
Sütiket (cookie-kat) használunk a weboldalunk látogatásakor biztonsági és felhasználóbarát funkciók biztosítására, valamint statisztikai adatok gyűjtésére. További információ: Adatkezelési Tájékoztató